Hallo allemaal,
ik zal me als groengewassen student maar even introduceren: de naam is Cas, 21 jaar en woon in Rotterdam. Ik kwam via Google op dit forum, terwijl ik wat aan het speuren was voor DJ gear.
Nou zeg ik DJ gear maar ik heb er nog geen in mijn kamertje staan, een echt groentje dus.
Wel denk ik heel goed te weten wat voor een 'stijl' ik zou willen. Echte voorbeelden zijn voor mij Huoratron en deadmau5. Voor jullie vast wel bekend?
En nu komt het, afgezien van het feit dat ik nog (heeeel) wat moet leren over het DJ-vak, misschien dat jullie mij al in een bepaalde richting kunnen sturen? Welke hardware/software raden jullie mij aan bij het ontwikkelen van een soortgelijke (als Huoratron) stijl?
Ik doel dus op het live kunnen draaien van hele korte/elektonische/gebogen/schok-achtige samples, op zo'n manier aanelkaar gedraaid dat het klinkt als een logisch, maar tegelijk chaotisch geheel. Ik heb hieronder een linkje geplaatst naar een clip van Huarotron, misschien dat je door de muziek een idee krijgt? Wat voor hardware/software/combinatie adviseren jullie mij voor deze muziekstijl.
Uiteraard begrijp ik ook wel dat je het beste bij het begin kunt beginnnen, maar er zullen ook gradaties zijn in hoeverre deze stijl uitvoerbaar is. De ene tafel zal minder geschikt zijn dan de ander, me dunkt?
Over muziekstijlen gesproken, jullie kunnen mij vast vertellen bij welke categorie deze muziek hoort? Hoewel ik een hekel heb aan hokjes plaatsen zou het toch handig zijn als ik een term heb om op te zoeken tijdens mijn komende ontgroeningsjaren

Bedankt alvast voor jullie hulp!
Klik hier voor Huoratron - $$ Troopers