Benodigde hardware voor mijn stijl
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

novaimprova    posted on 12-01-2009 16:50
Hallo allemaal,

ik zal me als groengewassen student maar even introduceren: de naam is Cas, 21 jaar en woon in Rotterdam. Ik kwam via Google op dit forum, terwijl ik wat aan het speuren was voor DJ gear.

Nou zeg ik DJ gear maar ik heb er nog geen in mijn kamertje staan, een echt groentje dus.

Wel denk ik heel goed te weten wat voor een 'stijl' ik zou willen. Echte voorbeelden zijn voor mij Huoratron en deadmau5. Voor jullie vast wel bekend?

En nu komt het, afgezien van het feit dat ik nog (heeeel) wat moet leren over het DJ-vak, misschien dat jullie mij al in een bepaalde richting kunnen sturen? Welke hardware/software raden jullie mij aan bij het ontwikkelen van een soortgelijke (als Huoratron) stijl?

Ik doel dus op het live kunnen draaien van hele korte/elektonische/gebogen/schok-achtige samples, op zo'n manier aanelkaar gedraaid dat het klinkt als een logisch, maar tegelijk chaotisch geheel. Ik heb hieronder een linkje geplaatst naar een clip van Huarotron, misschien dat je door de muziek een idee krijgt? Wat voor hardware/software/combinatie adviseren jullie mij voor deze muziekstijl.

Uiteraard begrijp ik ook wel dat je het beste bij het begin kunt beginnnen, maar er zullen ook gradaties zijn in hoeverre deze stijl uitvoerbaar is. De ene tafel zal minder geschikt zijn dan de ander, me dunkt?

Over muziekstijlen gesproken, jullie kunnen mij vast vertellen bij welke categorie deze muziek hoort? Hoewel ik een hekel heb aan hokjes plaatsen zou het toch handig zijn als ik een term heb om op te zoeken tijdens mijn komende ontgroeningsjaren Happy, laughing

Bedankt alvast voor jullie hulp!

Klik hier voor Huoratron - $$ Troopers
User edit by novaimprova on 12-01-2009 @ 16:53:08 (15%)

What do you think about Benodigde hardware voor mijn stijl ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 12-01-2009 16:57
Even ter verduidelijking : wil je (ook) zelf gaan produceren of wil je enkel live mixen ? Ableton is een optie, maar dit is meteen erg omvangrijk en moeilijk...

misschien toch eerst beginnen bij de basis...dus het gewone draaien, met beatmatchen en alle bla bla daar om heen ?

Wat is je budget enzo ?!?!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
ccc    posted on 12-01-2009 18:18
Het lijkt erop dat als jij net zoals die Huoratron muziek wilt maken je gewoon 2 Gameboy Colors nodig hebt. Smile having fun

http://nl.youtube.com/watch?v=P-ChCNsuG7c
novaimprova    posted on 13-01-2009 10:11
Poster: DJADMIN
Even ter verduidelijking : wil je (ook) zelf gaan produceren of wil je enkel live mixen ? Ableton is een optie, maar dit is meteen erg omvangrijk en moeilijk...

misschien toch eerst beginnen bij de basis...dus het gewone draaien, met beatmatchen en alle bla bla daar om heen ?

Wat is je budget enzo ?!?!

Misschien was ik toch iets te bescheiden: ik heb op zich wel wat jaartjes ervaring (hobby-matig) met software (nee, ik bedoel niet de "Maak-Je-Eigen-Mix-Game" van ABN Amro, lol). Maakte vroeger nog wel s wat leuks met Synapse's Orion Platinum. Toen ik erachter kwam dat er veel uitgebreidere en betere pakketten te vinden waren ben ik bij Ableton terecht gekomen.

Mijn budget ligt rond de 2500 euro. Ableton Live 7 gebruik ik nu zo'n 3 a 4 maanden, erg mooi en inderdaad nog veel van te leren. Wat ik me bijvoorbeeld afvraag; als DJs met Ableton Live ook daadwerkelijk live draaien: waar programmeren zij hun vele 'knobs' en switches van Ableton dan mee? Ik bedoel, ze staan daar toch niet met een cursor op hun beeldscherm aan knopjes te draaien denk ik?

Laat ik doorvragen: een Ableton Live basis om mee te beginnen: de software heb ik. Welke hardware zou je adviseren om Ableton aan te sturen?

Oja en al die vette samples en ingesproken stemmetjes/vaagheden: ik zie om me heen veel sample cd-s maar kan me niet voorstellen dat dat leuk is als er al 5000 anderen met die sample lopen? Dus ieder zichzelf respecterende DJ zal dus een eigen 'collectie' hebben, hoe bouw je deze op? Eigen samples maken van andere samples? En welke software/hardware zou je daarvoor kunnen gebruiken?

Wederom enorm bedankt voor jullie hulp!

polly    posted on 13-01-2009 11:35
volgens mij kan iedereen iets totaal anders maken met dezelfde samples
het si maar hoe creatief jij kan zijn. (denk ik) :p

This is an old Topic

No new postings for 6.083 days.
 Post CommentThat would be 202.8 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

255 Users online: Danil & 172 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 163.800
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.682.715