Welke Nrs Brand je Nou eigelijk op een CD (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BlackD    posted on 11-01-2009 14:55
hallo People

ik heb een vraagje ik wil heel wat cd's gaan branden omdat ik ook DJ wil worden en cds spelers ga kope

maar kzit een beetje met wat zal ik branden want, moet ik nou nummers branden die ik echt flex en mooi vind ( Derest vinden die zoiezo ook mooi ) of gewoon hele collecties branden zodat je meer keus hebt en daar nummers uit kiezen als ik ooit ga draaien.

kzit zelf te denken aan om de beste nummers die ik mooi vind te branden van een bepaalde artiest en daarop best of van te maken ( kheb alwel aardig wat nummrtjes die ik mooi vind )

Btw. t gaat hier over Eclectic, House enz.

Wat vinden de DJ's ervan die al wat meer ervaring hebben?

MOD EDIT : Daar is de Hidden Message niet voor !!!!
Mod edit by Lead on 12-01-2009 11:02 (8%)

What do you think about Welke Nrs Brand je Nou eigelijk op een CD ??

Vote :   

DjVictorF    posted on 11-01-2009 15:00
In neem aan dat je dan ook op feestjes wilt gaan draaien? Je moet echt veeel keuze hebben om aan de wensen te doen van de persoon voor wie je draait. Als je feestjes van o.a groep 8 draait moet je ook zeker top 40 muziek hebben puur omdat die kinderen dat leuk vinden! Tuurlijk moet je zelf ook cd's hebben die je leuk vind! maar je moet eigelijk van alle gewilde stijlen wat hebben!
Waarom heb je er eigelijk een hidden message bij gedaan?
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Convert    posted on 11-01-2009 15:04
Eigenlijk mag je geen cd's branden en die in openbaar gebruiken, dan zou je ze toch orgineel moeten kopen Winking my eye

Edit: Hier is de Hidden Message niet voor bedoelt Winking my eye
User edit by Convert on 11-01-2009 @ 15:04:42 (50%)
DJNazdrovje    posted on 11-01-2009 15:50
Als beginnende dj kan het soms handig zijn of vanalle stijlen iets te hebben. Dan kan je in het begin wat bijverdienen aan verjaardagsfeestjes en kleine privée feestjes. Tis met dat geld, dat je je eerste djgear kan terugverdienen.

Poster: Convert
Eigenlijk mag je geen cd's branden en die in openbaar gebruiken, dan zou je ze toch orgineel moeten kopen Winking my eye

Als je een paar top 40 en verzamelcd's koopt, kom je al een eind.
De nummers die je zelf super cool vind, zal je toch op singel, vinyl kopen. Tenzij je vanplan bent om legale mp3 te kopen. Daar heb ik geen ervaring mee. maar zou ze per stijl branden. En mss zelfs dubbel, je weet nooit dat je net 2nummers van een cd na elkaar wil draaien.
tom-j    posted on 11-01-2009 16:08
Poster: DJNazdrovje
Als beginnende dj kan het soms handig zijn of vanalle stijlen iets te hebben. Dan kan je in het begin wat bijverdienen aan verjaardagsfeestjes en kleine privée feestjes. Tis met dat geld, dat je je eerste djgear kan terugverdienen.

Als je een paar top 40 en verzamelcd's koopt, kom je al een eind.
De nummers die je zelf super cool vind, zal je toch op singel, vinyl kopen. Tenzij je vanplan bent om legale mp3 te kopen. Daar heb ik geen ervaring mee. maar zou ze per stijl branden. En mss zelfs dubbel, je weet nooit dat je net 2nummers van een cd na elkaar wil draaien.

dit is idd handig! je zal nooit vanaf het beguin op grote schoolfeesten draaien, maar gewoon beginne met kleine (kinder)feestjes! heb ik ook gedaan!
ik koop legal Mp3's. ik brand gewoon heel veel nummers zodat ik voldoende keuze heb!
ik vind ook de ene keer dit en de andere keer het andere leuk en later zul je zien dat het altijd van pas komt in een set!

zou idd ook dubbel branden! het is egt shit om er midden in een set achter te komen dat twee nummers die je zo mooi kan mixen op dezelfde cd staan!
suc6 ermee!
en onthoud oefening baart kunst!

edit:
hidden message is hier niet voor bedoeltWinking my eye!
User edit by tom-j on 11-01-2009 @ 16:09:47 (4%)
Snoey    posted on 11-01-2009 17:49
Ik kan je alleen maar aanraden om met 200 euro naar de cd winkel te gaan om alle grote verzamel cd's te halen. 

Ten eerste: 85% wat op die verzamel cd's staat vergeet je te branden omdat je erniet op gekomen bent.
Ten tweede: Het duurt heel lang voor je al die platen hebt gedownload op goede kwaliteit, je al je cdtjes gebrand hebt en playlistjes geprint hebt. 

www.soundcloud.com/ten-hooven
Mixt-Ape    posted on 11-01-2009 17:52
@Snoey,
Het duurt wel lang, maar je spaart er wel een hoop mee uit!
Snoey    posted on 11-01-2009 18:00
Poster: Mixt-Ape
@Snoey,
Het duurt wel lang, maar je spaart er wel een hoop mee uit!

Als ik die uren in uurloon ga berekenen wat ik moet downloaden wat ik nu aan orginele cd's heb, dan spaar ik niet meer zoveel uit.
Komen ook nog materiële kosten bij -> CDR's, inkt en papier. 
Tizio    posted on 11-01-2009 18:25
Je moet gewoon de goede verzamel cd's weten te vinden, veel goeie tracks voor relatief weinig geld..
De nieuwste clubmuziek vind je nooit meteen op cd, als ze sowieso al op cd verschijnt, en zul je deze wel (legaal) moeten downloaden..
Bambilaner    posted on 11-01-2009 18:27
Enkele verzamelaars in de genres die je wilt draaien...Vallen meestal nog mee in prijs ook...
www.facebook.com/vinniebegooddj
thomassmith    posted on 11-01-2009 18:44
Poster: Snoey
Ik kan je alleen maar aanraden om met 200 euro naar de cd winkel te gaan om alle grote verzamel cd's te halen. 

Ten eerste: 85% wat op die verzamel cd's staat vergeet je te branden omdat je erniet op gekomen bent.
Ten tweede: Het duurt heel lang voor je al die platen hebt gedownload op goede kwaliteit, je al je cdtjes gebrand hebt en playlistjes geprint hebt. 

op veel verzamel cd's die je koopt staan altijd veel de zelfde nummers
Saskia    posted on 11-01-2009 20:02
Ik raad je aan om veel verschillende muziek te branden, aangezien de meeste mensen op gewone schoolfeestjes niet alleen van OF house OF trance etc. houden
nickbn    posted on 11-01-2009 20:22
De 538 hitzone CD's hebben meestal de populaire muziek waar je altijd mee uit de voeten kunt op zo'n beetje elk algemeen feest.

Ook leuk zijn cd's met "gouwe ouwetjes"erop. Doen het meestal goed op een moment van inkakking of als je even niet uit de voeten kunt met je muziekkeuze. Wel beperkt houden, anders is de originaliteit er snel vanaf.

Snoey    posted on 11-01-2009 20:52
Poster: thomassmith

op veel verzamel cd's die je koopt staan altijd veel de zelfde nummers

Dan koop jij niet de goede chef Winking my eye
Snoey    posted on 11-01-2009 20:54
Poster: nickbn
De 538 hitzone CD's hebben meestal de populaire muziek waar je altijd mee uit de voeten kunt op zo'n beetje elk algemeen feest.

Ook leuk zijn cd's met "gouwe ouwetjes"erop. Doen het meestal goed op een moment van inkakking of als je even niet uit de voeten kunt met je muziekkeuze. Wel beperkt houden, anders is de originaliteit er snel vanaf.

Hitzone is zonde van je geld. Alleen de best-of vind ik het geld waard. Zelfde voor de dance smash cd's. Ik heb het meer over de zinderende zomer hits enz. 4 a 5 cd's voor 20 euro. Verder 3 albums voor 25 euro, als je een beetje goed zoekt kom je goede tegen voor dat geld. Meer ga ik niet verklappen.
BlackD    posted on 11-01-2009 21:21
tnx for de post enn kheb me vndaag pas aangemeld ik weet nog niet waar die hidden message voor is :P
BlackD    posted on 11-01-2009 21:25
maar ik begrijp hieruit dat ik alles legaal moet kopen ( Wist ik eigelijk nie eens ) vond het wle makkelijk alles gwn downloaden en dan branden en draaien maar

als je alles moet kopen ben je daar wel een smak geld voor kwijt
Snoey    posted on 11-01-2009 21:47
Politisch correct gezien moet je alles origineel in je bezit hebben. Maar 90% van de Dj's heeft cdr's in zijn map zitten en mij boeit dat niet echt. 
Ik raad je alleen aan om als beginner gewoon de top100 cd's en de jaaroverzichten aan te schaffen zodat je in twee uurtjes tijd gelijk een brede collectie muziek hebt. En een goede basis is het halve werk en twee avondjes draaien en je hebt je investering er weer uit. 
kuituhh    posted on 11-01-2009 22:04
ik vind juist dat als je originele cd's koopt het irritant dat er geen intro's en outro's bij zitten ( genre: hardstyle)

Daarom kijk ik bij q-dance store en dance-tunes. of op wat andere sites waar vinyls staan.

Btw mister Blackd je taal gebruik kan wel 1000x beter erg irritant om die breezer-taal te lezen!
Spin that Sh!t BAM!
Tizio    posted on 12-01-2009 10:10
@Snoey: Politisch correct? xD
Die zelfgebrande cd's staat meestal legaal gedownloade muziek op hoor! (want je wil ales toch zeker wel in 320kbps hebben) En als je eenmaal genoeg contacten hebt ook veel promo's.

Verder kun je ook gebnoeg verzamel cds vinden met de full length nummers er op (dingens zoals serious beats en de maandelijkse top's ofzo)
DJADMIN    posted on 12-01-2009 10:58
Ik brand mijn nummers per single op cd, meestal legaal gedownload. Ik brand alleen nummers die ik echt gebruiken ga in mijn setjes, en wanneer ik bijvoorbeeld een kinderfeest heb, dan brand ik die mp3tjes even op een MP3 CD, speciaal voor dat feest. Dit omdat meestal ik toch dezelfde feestjes heb met dezelfde stijl enzo...

doe wel vaak meerdere versies van een nummer op dezelfde cd, radio edit, club mix, extended etc etc.
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
LaMalediction    posted on 12-01-2009 16:35
Ben 1 keer gecontroleerd. Er werd tegen mij gezegt dat je maar 30% van je cd collectie gebrand mag zijn. En Gelukkig had ik niet zoveel bij mij:D
BlackD    posted on 12-01-2009 17:00
Poster: kuituhh
ik vind juist dat als je originele cd's koopt het irritant dat er geen intro's en outro's bij zitten ( genre: hardstyle)

Daarom kijk ik bij q-dance store en dance-tunes. of op wat andere sites waar vinyls staan.

Btw mister Blackd je taal gebruik kan wel 1000x beter erg irritant om die breezer-taal te lezen!

lol wat is er breezer aan omdat ik gwn ipv gewoon zeg? verder zie ik er niks breezers aan?
Snoey    posted on 12-01-2009 23:22
Poster: Tizio
@Snoey: Politisch correct? xD
Die zelfgebrande cd's staat meestal legaal gedownloade muziek op hoor! (want je wil ales toch zeker wel in 320kbps hebben) En als je eenmaal genoeg contacten hebt ook veel promo's.

Verder kun je ook gebnoeg verzamel cds vinden met de full length nummers er op (dingens zoals serious beats en de maandelijkse top's ofzo)

De meeste illegale platen kan je ook in 320 krijgen, kweste van de goede bronnen kennen. En helaas maken organisaties zoals de Buma dat zeer onaantrekkelijk omdat ik dan mezelf bij hun moet gaan aanmelden. En weetje hoe de Duitsers zoveel joden gevonden hebben? Omdat zij zich ook hebben ingeschreven bij zulk soort instanties.
Alert : Gebruik edit in paats van een reply op jezelf aub
Mod edit by Lead on 12-01-2009 23:50 (1%)
Dubbelyou    posted on 13-01-2009 11:13
Poster: BlackD
maar ik begrijp hieruit dat ik alles legaal moet kopen ( Wist ik eigelijk nie eens ) vond het wle makkelijk alles gwn downloaden en dan branden en draaien maar

als je alles moet kopen ben je daar wel een smak geld voor kwijt

En heb jij de producer van je vette tracks gesteunt! net zoals jij hoopt dat mensen jou gaan steunen als je staat te draaien waar hun voor betaald hebben!!

Mp3's kopen, of anders niet eens aan het woord dj denken aub!

-------------

Daarnaast zeg ik altijd! draai wat je zelf leuk vind en draai niet een andere style omdat je daar eventueel wat meer fans voor zou krijgen. Uiteindelijk ga je toch weer "dieper" en je eigen style in. Happy, laughing
User edit by Dubbelyou on 13-01-2009 @ 11:16:39 (53%)
RiX    posted on 13-01-2009 11:50
Tuurlijk is het beter om muziek legaal te kopen. Maar zeg nou zelf. Als je alleen maar op partijtjes van je vrienden draait, dan is het al met al een dure hobby als je elke week de nieuwste tracks moet aanschaffen... Draai je in een club, disco of grotere feesten, dan wordt het een heel ander verhaal en vind ik dat je legaal moet draaien, al was het maar om de super hoge boetes die je riskeert.

439 Users online: 347 Guests (92 Unknown)
Pages generated today : 135.295
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.654.210