Poster: 3cyclic
Na gespeeld te hebben met de cdj's 800 was het voor mij duidelijk en ben ik overgestapt op 2 cdj's 400. Je krijgt meteen het gevoel dat je een nieuw apparaat in handen hebt, de cdj 800 doet toch wat log en oud aan voor mij persoonlijk. Daarnaast vind ik het erg prettig dat de cue points gewoon op de usb sticks wordt opgeslagen en niet in het geheugen van de speler zelf (behalve natuurlijk als je cd's op de cdj 400 gebruikt, dan blijft het hetzelfde als op een cdj 800).
Poster: Jobe
Ook deze cue punten, die opgeslagen zijn op je CDJ kun je op je USB-stick plaatsen, en vervolgens op een andere CDJ. Echter worden de eerder opgeslagen cue punten wel verwijderd als je cue punten van een USB-stick importeert
Poster: Tizio
Dit moet toch niet aan de kou liggen?! In een case met shuim zelfs! Vreemd, heeft iemmand hier een verklaring voor?
Poster: remixer
dat schuim wat in flightcases zit dient alleen maar voor bescherming van je gear het is namelijk niet bedoeld als isolatie materiaal, dus binnen in een case is het (bijna)net zo koud als buiten en als je dan in een warme kamer/zaal komt dan krijg je al snel condens
Poster: Didier82
Ik heb 1 jaar lang 2x CDJ800mk2 in gebruik gehad voor mijn drive-in show. Afgelopen december heb ik ze verkocht en vervolgens 2x CDJ400 aangeschaft.
Voordeel
CDJ400 is veel compacter, heeft leuke effecten en draait net zo makkelijk als de CDJ800 óf CDJ1000 !!!
Nadeel
Bij drive-in gebruik loop je met de apparatuur van een koude (buiten) naar een warme (binnen) omgeving. Ondanks dat alle apparatuur in cases zit, kan de CDJ400 daar toch niet zo goed mee overweg. Wanneer je de CDJ400 aanzet, duurt het soms wel een kwartiertje alvorens hij cd's leest. De CDJ800 had hier duidelijk minder (lees: geen) last van!
Dus voor thuisgebruik is de CDJ400 ideaal. Voor drive-in gebruik in de wintermaanden iets minder geschikt...
Poster: altamira
Nadeel voor drive-in lijkt me toch bovenal dat je de cdj400 vrijwel nooit op een reader zult tegenkomen en de cdj800 vaak wel (als minimum).
Poster: Bart_
En voor misschien die éné keer dat je een gast-DJ hebt, en die moet persé CDJ1000MK3/800MK2 hebben, dan huur je die toch even? Want als drive-in show kan die USB-functie van de CDJ400 verekte makkelijk zijn!
Poster: DJTruth
Weet iemand iets van Pioneer updates?
Wanneer ze nieuwe gear uitbrengen?
Poster: DJTruth
Ik zit met dezelfee vraag!
Ik wil ook de 400 of 800 mk2.