De Cdj 400 of de Cdj 800 (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djrstyle    posted on 10-01-2009 19:27
Hallo ..
Ik ben er nu steeds nog ni uit welke cd speler ik wil ..
Het wordt zoiszo een pioneer . niet enkel voor de naam maar gwn voor de werking van deze toestellen .
Ik heb alles al uitgeprobeert en toch blijft pioneer voor mij nr 1 .
Maar pioneer heeft zoveel mooie toestellen .
daarom twijfel ik tussen de Cdj 400 en de Cdj 800 ..
Daarom wil ik vragen achter jullie meningen ?

Greetzz

What do you think about De Cdj 400 of de Cdj 800 ??

Vote :   

Boyd    posted on 10-01-2009 19:29
Wil je midi, usb, af kunnen spelen van geheugenstickies en disks: CDJ400

Wil je een goede, duidelijke, grote cd-speler(en alle bovenstaande functies niet): CDJ800mk2
JollyJunkie    posted on 10-01-2009 19:31
Cdj-400, ik zie dat je geen HipHop draait dus je oeft niet veel te scratchen dus is een grote platter niet persee nodig.
Een USB functie is altijd handig,
Effecten zijn ook leuk,
Voorde rest zijn ze bijna hetzelfde alleen kost de CDJ-400 110 euro minder Winking my eye
lightstar    posted on 10-01-2009 19:34
Precies wat hierboven word verteld.
Als je het leuk vind om ook wat effecten te hebben de 400,
Zeker als je het handig vind om via usb stick te draaien is het erg makkelijk.
Heb zelf toen de keuze gemaakt voor de 400 omdat hij klein en compact is dit is voor mij handig omdat hij ook vaak mee gaat.
Als je ervan houd dat alles groot overzichtelijk is dan zou ik voor de 800 gaan ik zou echt puur op deze keuzes je beslissing maken en zeker niet om de prijs.Een ding is zeker het maakt niet uit welke je neemt plezier krijg je er zeker van!
Stefjuuh    posted on 10-01-2009 19:51
Ik heb zelf de 400, dus ik ben bevoorrecht.

Maar ik zal je eerlijk zeggen dat IK het voordeel niet zie van een 800. Pitch range is minder, 0.0 mogelijkheid om cue points uit te lezen. Enige voordeel is dat hij een stuk groter is, en echt basic, maar dan die prijs....
Kevlar    posted on 10-01-2009 19:56
Heb hier ook een 400 staan. Meesten kiezen een 800 omdat de platter groter is, maar ik vind dat die platter van de 400 groot genoeg is. Scheelt je ook een paar centen zoals hierboven vermeld.
DjVictorF    posted on 10-01-2009 22:57
Poster: Kevlar
Heb hier ook een 400 staan. Meesten kiezen een 800 omdat de platter groter is, maar ik vind dat die platter van de 400 groot genoeg is. Scheelt je ook een paar centen zoals hierboven vermeld.

Ik zou niet voor een cdj800 kiezen omdat die een grotere jog heeft hoor? Dat slaat namelijk echt nergens op als je dat daarom doet.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Kevlar    posted on 10-01-2009 23:22
Poster: DjVictorF

Ik zou niet voor een cdj800 kiezen omdat die een grotere jog heeft hoor? Dat slaat namelijk echt nergens op als je dat daarom doet.
 Wel; dat was hetgeen iedereen tegen mij zei toen ik m'n CDJ wou kopen. Ze raadden me aan een 800 te halen vanwege de grotere jog en omdat deze meer lijkt op de CDJ 1000 waardoor je als je op locatie moet draaien (waar meestal een 1000 zal staan) meteen de manier van werken gewend bent, enz. Heb uiteindelijk zelf toch een 400 gehaald, die USB functie is superhandig Happy, laughing
User edit by Kevlar on 10-01-2009 @ 23:31:11 (1%)
no-rush    posted on 10-01-2009 23:50
ik zouw een 400 doen (heb zelf ook Cool) want als je wild scratche moet je een platespeler nemen de 400 heeft meer funkties met bv usb enzo

maar je komt er wel uit ga naar een wilkel en probeer ze alerbij uit dan kan je zelf goed oordelen
dacuba    posted on 11-01-2009 01:14
Mijn neefje heeft 2 400's en ik heb 2 800's.. Hij vind zijn 400's leuker, maar ik zou nooit die 400's opnieuw kopen ipv mijn 800's. Om de effecten geef ik niet veel aangezien je die logischerwijs op je mengpaneel hebt (en die werken daar leuker, neem een DJM-800 bijvoorbeeld) & de USB-functie me niet veel zegt. DJ'en houdt ook CD'tjes branden in dusja, dat neem ik er wel bij. Verder heb ik de MIDI-functionaliteit nog niet gecheckt maar ik denk dat dit wederom aanlokkelijker is om via je mengpaneel te regelen, als je 't uberhaupt al gebruikt. Erg handig vind ik de auto-beatloop bij de 800 Happy, laughing

Ik zou dus voor de 800's gaan, maar dat is persoonlijk. Je moet je ook zeker niet door de prijs laten leiden, je moet goed afwegen tussen de voor- & nadelen (alhoewel, "nadelen" is een foute woordkeuze bij deze twee producten Happy, laughing)
Snoey    posted on 11-01-2009 07:08
Hoezo cdj800 is meer basic? Quick return heb je niet op de cdj400 en die functie is voor mij onmisbaar bij het scratchen van accapella's. De stutterloop vind ik weer heel gaaf voor tijdens de over gangen, maar ik vind de cdj400 veel vervelender met het corrigeren tijdns het beatmatchen als die er net naast zit. Het werkt wat slordiger. Ik kan het weten want ik heb op me werkplek bijde cdspelers gehad om te kiezen. Mijn keuze werd toch de 800. Ik ging gegevemoment zelfs als de cd van de cdj400 ingemixt werd op de track van de cdj800 overschakelen naar de cdj800 om te corrigeren. 

Verder als de lens vies was van de cdj800 of de kopjes vervangen moesten worden, dan is de cdj800 makkelijk open te schroeven en alles ziet er van binnen overzichtelijk uit. 

Ik kraak verder de cdj400 niet af, het is een prima speler met nieuwe creatieve functies. Alleen vind ik die speler meer geschikt voor het 'meesleep werk'. Ze zijn compact en bruikbaar in combinatie met laptop of hardeschijf en scheelt sjouwen. 
In de clubs/bar/dancings zie ik toch liever de 800 staan om dat ik daar makkelijker mee werk. 

www.soundcloud.com/ten-hooven
Mixt-Ape    posted on 11-01-2009 10:07
Ik heb zelf ook niet veel ervaring maar heb hier wel de 800 mk2 staan...ik ben absoluut weg van deze speler omwille van de jog die perfect voelt, ook heb je de quick return en de auto beat loop, wat de 400 niet heeft. Ik kan dus enkel zeggen dat de 800 een über speler is!!
Tizio    posted on 11-01-2009 10:22
Nu heb je wel genoeg voor- en nadelen bij elkaar lijkt me.. Zelf heb ik de 400's en ben er zeker wel over te spreken. Het gaat er uiteindelijk om wat je zelf het prettigst vind, ik heb voor de 400 gekozen voor de usb functie en ik nog geen mixer met effecten heb. Ook vind ik de 400 er beter uitzien dan de 800 (hou niet zo van zilvergrijs) Soms heb ik wel het idee dat je meer voelt waar je mee bezig bent op een groter platter maarja, ga de winkel in neem wat cd's mee en test er op los!
soundcollector    posted on 11-01-2009 11:59
de usb functie is uiteraard gemakkelijk.
Maar ga je altijd je cdj 400's mee pakke als je ergens gaat draaien? Ik dacht het niet, uiteindelijk wordt je dan toch verplicht om cd's te branden...

Ik heb ook voor de 800 gekozen omdatk de jog vd 400 niet fijn vond...
Stefjuuh    posted on 11-01-2009 12:17
Poster: soundcollector
de usb functie is uiteraard gemakkelijk.
Maar ga je altijd je cdj 400's mee pakke als je ergens gaat draaien? Ik dacht het niet, uiteindelijk wordt je dan toch verplicht om cd's te branden...

Ik heb ook voor de 800 gekozen omdatk de jog vd 400 niet fijn vond...

Nee, maar wel met jingles, of om tracks te testen.. Gebruik ik ze veel vanaf USB, brand ik ze!
yogum    posted on 11-01-2009 12:25
(Als je even de search gebruikt) Hier bestaan al best veel topics over:

////www.djresource.eu/Forum/topic/8219/
////www.djresource.eu/Forum/topic/9563/
////www.djresource.eu/Forum/topic/10269
////www.djresource.eu/Forum/topic/12579/
////www.djresource.eu/Forum/topic/8500/

Ik heb zelf trouwens voor de CDJ-400 gekozen omdat hij goedkoper was en hij effecten had. Nu zit ik soms wel te denken dat ik liever de CDJ-800 zou hebben gekozen, gewoon omdat dat dichterbij de CDJ-1000 ligt. Maar ach, die is toch weer een stukkie duurder.
User edit by yogum on 11-01-2009 @ 12:26:39 (87%)
Twello    posted on 11-01-2009 13:15
Ik hoop dat met de messe pioneer eindelijk een update van de 800 gaat uitbrengen, met volledige midi functionaliteit en usb...  dat zou pas een mooie speler zijnCool
Stefjuuh    posted on 11-01-2009 15:23
Poster: Twello
Ik hoop dat met de messe pioneer eindelijk een update van de 800 gaat uitbrengen, met volledige midi functionaliteit en usb...? dat zou pas een mooie speler zijnCool

Als hij dan niet aso-duur wordt, gaat mn 400 dan de deur uit!
Tfvs    posted on 11-01-2009 16:04
ik zou kiezen voor de cdj 800.
ze kunnen beide ongeveer hetzelfde. maar omdat de platter groot is van de cdj 800 is chiller met scratchen enzo.

veel succes met je aankoopHappy, laughing
DeteqBoy    posted on 11-01-2009 17:47
Poster: DjVictorF

dat is de reden dat ik voor de 800 ben gegaan. Heb ze alebei getest en de grote jog vond ik vele malen fijner werken bij het aansturen en scratchen en kleine zetjes geven. kan dus zeker wel een rol spelen!
djrstyle    posted on 11-01-2009 17:52
Thx iedereen vor de reactie's..

ik heb hier door tog enkele functies van de 2 spelers gezien ..
Ik denk dat het 2 cdj's 400 worden .
Het is uiteindelijk voor thuis dus ik denk dat ik dan zeker geen slechte aankoop hiermee doe .

Greetzz
Snoey    posted on 11-01-2009 17:56
@ Yogum

Die effecten zijn echt gaar! Alleen de roll kan af en toe leuk zijn. 
Stefjuuh    posted on 11-01-2009 17:57
Ik vind juist roll t minste..XD
Snoey    posted on 11-01-2009 18:02
Poster: Stefjuuh
Ik vind juist roll t minste..XD

Als je hem kort vast houdt zonder het jog te te bewegen kan je ook een soort stuttereffect krijgen. En bij de allround platen kan je hem links om afbreken en volgende plaat instarten of als je mix mislukt het zelfde doen. 
Tizio    posted on 11-01-2009 18:18
Als je een mixer zonder effecten hebt, zijn het wel aardige effecten hoor! De wah om makkelijk maar vooral geleidelijk de frequenties te killen en dan de roll als je in een climax zit je oude track er uit te halen door hem hoger te maken en ook gewoon als stuitter zonder dat je de muziek nogateeds in beat wil hebben. En verder nog de jet, best handig bij de beatcutter en voor wat variatie.. Maar de effecten zijn niets bij die vergeleken met bijv. Een goede mixer met effecten..
Chili    posted on 11-01-2009 22:52
Poster: djrstyle
Ik denk dat het 2 cdj's 400 worden .
Het is uiteindelijk voor thuis dus ik denk dat ik dan zeker geen slechte aankoop hiermee doe .
Greetzz

Absoluut geen slechte aankoop, heb ze zelf ook een maandje of 2 staan nu, en ben er nog steeds verschrikkelijk blij mee! Prima spelertjes voor thuis, wat mij betreft een betere bang-for-buck factor dan de CDJ800!

28 Users online: 2 Guests (26 Unknown)
Pages generated today : 6.812
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.231.229