Hoezo cdj800 is meer basic? Quick return heb je niet op de cdj400 en die functie is voor mij onmisbaar bij het scratchen van accapella's. De stutterloop vind ik weer heel gaaf voor tijdens de over gangen, maar ik vind de cdj400 veel vervelender met het corrigeren tijdns het beatmatchen als die er net naast zit. Het werkt wat slordiger. Ik kan het weten want ik heb op me werkplek bijde cdspelers gehad om te kiezen. Mijn keuze werd toch de 800. Ik ging gegevemoment zelfs als de cd van de cdj400 ingemixt werd op de track van de cdj800 overschakelen naar de cdj800 om te corrigeren.
Verder als de lens vies was van de cdj800 of de kopjes vervangen moesten worden, dan is de cdj800 makkelijk open te schroeven en alles ziet er van binnen overzichtelijk uit.
Ik kraak verder de cdj400 niet af, het is een prima speler met nieuwe creatieve functies. Alleen vind ik die speler meer geschikt voor het 'meesleep werk'. Ze zijn compact en bruikbaar in combinatie met laptop of hardeschijf en scheelt sjouwen.
In de clubs/bar/dancings zie ik toch liever de 800 staan om dat ik daar makkelijker mee werk.