Wat vind jij het meest lastige met mixen.  (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 10-01-2009 10:03
Nou moeilijk, maar de beat qua geluid mooi laten doorlopen. Daarmee bedoel ik, er worden diverse drumcomputers gebruikt met house, trance, electronische muziek in het algemeen. De ene klinkt zwaarder als de andere. Om het geluid van de beat overal even zwaar te laten klinken, wat niet per see een pre is, maar toch probeer ik de onderlinge verschillen zo min mogelijk te laten door klinken, dat vind ik het meest lastige, en jij?

What do you think about Wat vind jij het meest lastige met mixen. ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 11-01-2009 19:56
Das het verschil tussen de (commerciele) house en dat soort underground stijlen. Bij trance neemt alles ook zn tijd..
cross-over    posted on 11-01-2009 21:15
Als je begint is zelfs het simpleste bpm overgangetje lastig, als je al tijden bezig bent worden er steed meer dingen lastig omdat je dan op veel meer zaken gaat letten dan alleen de beats.
Laat een beginner maar eens 2 dezelfde cd's mixen en gelijk lopen. Dit is al moeilijk genoeg.

Om de snelheid in de mix te houden kun je of beide nummers aan het begin van het refrein synq laten lopen of aan het begin van het couplet. Meestal vallen de lengtes gelijk zodat je in het volgende deel de mix kunt maken. 

Verder kun je een aantal pre-edit beat loops van diverse nummers en bpms op cd hebben of zoals snoei al aangaf zelf het nummer bewerken zodat je een goede fade-in/fade-out overgang kunt maken.

En om on-topic te blijven: Na al die jaren blijft het moeilijk om (o.a. in een B2B battle) snel de bpm's van een nummer in te schatten.

http://soundcloud.com/lau-daniels
Stefjuuh    posted on 11-01-2009 21:25
In hoeverre inschatten? Ik ga altijd jeckyll and hyde meefluiten, is dat te langzaam, zit je op 130 fsow
cross-over    posted on 11-01-2009 21:30
Poster: Stefjuuh
In hoeverre inschatten? Ik ga altijd jeckyll and hyde meefluiten, is dat te langzaam, zit je op 130 fsow

knap las je J&H altijd op 130 kunt fluiten Coolik bedoel het inschatten van onbekende nummers om toch een mix te kunnen maken met een nummer dat qua bpm in de buurt ligt.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Snoey    posted on 11-01-2009 21:38
Is ook wel stom om nummers die je niet kent te gaan draaien haha.
www.soundcloud.com/ten-hooven
RiX    posted on 11-01-2009 22:05
lol... ik voel meestal tijdens het ene nummer welke track ik erna ga draaien en vaak komen de bpm's nog lekker uit ook. Dit heb ik vooral als het gaat om allround draaien.
fizik    posted on 19-01-2009 20:19
Met BMP's die niet passen heb k zelden last.
Wel met het probleem dat tijdens het mixen de eerst spelede track naar een break gaat ondertussen ... of andersom.
Helt lijkt vaak ook alsof ik de Gains steeds hoger moet draaien omdat het lijkt alosf de volgende track altijd stiller is ..
Stefjuuh    posted on 19-01-2009 21:12
Poster: cross-over

knap las je J&H altijd op 130 kunt fluiten Coolik bedoel het inschatten van onbekende nummers om toch een mix te kunnen maken met een nummer dat qua bpm in de buurt ligt.

Daarom, het voelt dan TE gestreched. Anyway, dat is zoals ik het mezelf heb aangeleerd.

@Fizik, ken ik ook, tot je net onder de rooie lampjes zit!
nickbn    posted on 24-01-2009 13:55
ook last van mijn timing. ik BLIJF ermee oefenen, maar ik en er ZO verschrikkelijk slecht in. Fader omhoog ... JA!! het klinkt!, nee toch niet  DIK GEFAALD.

dat gevoel is klote, maar ik moet er even doorheen bijten Winking my eye
CaSE    posted on 30-01-2009 16:04
Denk dat de moeilijkheid verschilt per genre. Ik draai zelf allround/commercieel. De meeste house/dance nummers edit ik voor ik ze brand. R&B platen tik ik altijd een loopje op de cdj, gewoon inmixen en loop out wanneer het mij uitkomt.

En als allround dj heb ik altijd een uitvlucht, DOORSTART! Cool

DJTruth    posted on 08-02-2009 14:15
Volgensmij is dit het makkelijkst, waar wat mij nog niet goed lukt is...
Dat bijdraaien met je jogg!
Mixen kan ik prima. Maar als hij na 4 maten een beetje uit de maat begint te lopen, en je wilt hem bijdraaien lukt me dat niet.
Ik heb 2x de MCD-200's en die joggs zijn verschikkelijk gevoelig!
Echt niet tof!

Tim
WopWopWop    posted on 08-02-2009 19:21
Ik heb soms wel dat ik van een house nummer naar hiphop overwil gaan en dat is lasitg.
tom-j    posted on 08-02-2009 19:48
Poster: DJTruth
Mixen kan ik prima. Maar als hij na 4 maten een beetje uit de maat begint te lopen, en je wilt hem bijdraaien lukt me dat niet.
Echt niet tof!

Tim

hebk ik een tipWinking my eye! heb die dingen zelf ook!
hoe je andere vinger tegen de rand van je jog, dan hou je hem tegen (is heel moeilijk uit te legge hoop dat je begrijpt wat ik bedoel:p). als je nieuwere firmware hebt, hou dan je time knop ingedrukt, totdat je BENT 050 ziet staan. dit is standaard en kan je aanpassen van 001 naar 100. 100 is het gevoeligst en 001 het minst!

CoenBaas5300    posted on 08-02-2009 19:55
Ik vind het nog altijd k*t, dta wanneer je 2 nummers aan het mixen bent, dat er dan in het eerste nummer weer een break komt. In de climax mixen klinkt vaak niet zo mooi.
DaBom    posted on 08-02-2009 20:21
ik vind m'n pap, mam, zusje, buren het lastigst! komen altijd klagen over geluidsoverlast :p
XMatiC    posted on 09-02-2009 13:22
als je op een feestje bent en er komen 20 mensen vragen
wil je dat liedje draaien , de andere die ,...
en als je dan eerst een andere draait worden ze lastig :s

& me cue was kapot (voor-luisteren) en dan een overgang maken op een onbekend liedje

mensen die klagen over geluidsoverlast of stijl :P
www.youtube.com/LennertDJ
Illusion    posted on 09-02-2009 13:30
Poster: CoenBaas5300
Ik vind het nog altijd k*t, dta wanneer je 2 nummers aan het mixen bent, dat er dan in het eerste nummer weer een break komt. In de climax mixen klinkt vaak niet zo mooi.

Dat is afhankelijk van je platenkennis. Bij de ene qlimax kun je wel inmixen, bij de andere niet. In dit geval moet je je platen kennen. Niet alle tracks zijn natuurlijk hetzelfe opgebouwd.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Synchronizer    posted on 09-02-2009 13:44
Ik zet gewoon een aantal nummers op mijn ipod. Op die manier ga je (onbewust) je nummers beter leren kennen. Daar heb ik dan weer profijt van als ik ga mixenSmile having fun
Bas_del_Mar    posted on 09-02-2009 14:51
Poster: Illusion

Dat is afhankelijk van je platenkennis. Bij de ene qlimax kun je wel inmixen, bij de andere niet. In dit geval moet je je platen kennen. Niet alle tracks zijn natuurlijk hetzelfe opgebouwd.

Volgens mij is het wel duidelijk dat hardstyle jouw voorkeur heeft Winking my eye
FML    posted on 10-02-2009 18:05
Als je platen niet kent is het gewoon lastig maar daar vanaf gezien heb ik wel is liedjes ( promo's of livesets ) waar ik dan een stukje van mix al gemixed word in het lied zelf dan krijg je een heel raar effect :P
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Roov    posted on 10-02-2009 20:52
Poster: Luni-B
Als je platen niet kent is het gewoon lastig maar daar vanaf gezien heb ik wel is liedjes ( promo's of livesets ) waar ik dan een stukje van mix al gemixed word in het lied zelf dan krijg je een heel raar effect :P

Dat valt wel mee, ik raad het zeker niet aan om je liedjes niet eerst te beluisteren maar je kan wel bijvoorbeeld bij house op 16 of 32 maten inmixen, daar hoef je het nummer niet voor te kennen Winking my eye
kuituhh    posted on 10-02-2009 22:49
Echt niet tof!

Tim

pitch bend buttons gebruiken? ik had daar eerst ook wat meer moeite mee met de jog. aangezien als je een paar keer achter elkaar bij draaid dan het aantal bpm flink stijgt. Met de pitch bend knoppen op mijn rmp-1 stijgt het bpm minder snel en kan ik hem beter corrigeren. Deze techniek las ik ook ergens op een forum en heeft mij een dijk geholpen Happy, laughing
Spin that Sh!t BAM!
FML    posted on 10-02-2009 23:28
Poster: Roov

Dat valt wel mee, ik raad het zeker niet aan om je liedjes niet eerst te beluisteren maar je kan wel bijvoorbeeld bij house op 16 of 32 maten inmixen, daar hoef je het nummer niet voor te kennen Winking my eye

Nummer kennis heb je gewoon nodig je gaat toch ook geen Piano Spelen als je niet weet welke toets bij welke soort klank hoort? CoolCool
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 10-02-2009 @ 23:29:14 (1%)
Crazy    posted on 10-02-2009 23:58
Het irritantste vind ik nummers uit-mixen. Heeft iemand daar misschien tips over om dat te kunnen verbeteren?
OneSixty    posted on 11-02-2009 00:32
Echt niet tof!

Tim

ik draai ook met die spelers en ik heb daar helemaal geen last van...
gewoon rustig doen en geconcentreerd blijven luisteren^^

355 Users online: 290 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 13.130
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.762.602