Wat vind jij het meest lastige met mixen.  (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 10-01-2009 10:03
Nou moeilijk, maar de beat qua geluid mooi laten doorlopen. Daarmee bedoel ik, er worden diverse drumcomputers gebruikt met house, trance, electronische muziek in het algemeen. De ene klinkt zwaarder als de andere. Om het geluid van de beat overal even zwaar te laten klinken, wat niet per see een pre is, maar toch probeer ik de onderlinge verschillen zo min mogelijk te laten door klinken, dat vind ik het meest lastige, en jij?

What do you think about Wat vind jij het meest lastige met mixen. ??

Vote :   

Snoey    posted on 10-01-2009 16:21
Ik vind het juist enorm vet als er tijdens een overgang een harde kick erin komt op het goede moment.
www.soundcloud.com/ten-hooven
tom-j    posted on 10-01-2009 17:02
ben ik met je eens Snoey!
maar bij trance is dat misschien anders dan house!
wat ik soms moeilijk vind is als je een nummer voor het eerst draait en inmixt, dat er totaal onverwacht een break komt!
Stefjuuh    posted on 10-01-2009 18:22
Soms nog het uitfaden! En helemaal lastig, wel redelijk vlot mixen, maar wel van veel energie, naar weinig energie nummertjes gaan..
JollyJunkie    posted on 10-01-2009 18:30
Een beetje tempo in mijn mix houden is wel een probleem bij mij, ik ben vrij langzaam.
Ft    posted on 10-01-2009 18:55
dat heb ik precies het zelfde JollyJunkie... Vind zelf mijn sets altijd saai, maar sneller mixen lukt me niet...
Lawrenz    posted on 10-01-2009 19:02
Zoals Stefjuuh zegt, het uitfaden. Soms gooi ik de fader gewoon terug waarna er een soort stilte is. Hij had dus nog even open moeten staan, maar het klinkt ook weer niet als je hem omhoog gooit ...
lightstar    posted on 10-01-2009 19:37
wat ik ook het moeilijkste nog vind is het uitfaden.
ik heb heel vaak dat ik dan in het nummer net een rustig of lastig stuk heb en ja hoe kom je daar dan weer uit.
voor de rest gaat het bij al echt aardig goed alleen dat is nog steeds mijn moeilijke punt.
Hoop toch dat het gaat verbeterenHappy, laughing
Stefjuuh    posted on 10-01-2009 19:47
Poster: Ft
dat heb ik precies het zelfde JollyJunkie... Vind zelf mijn sets altijd saai, maar sneller mixen lukt me niet...

Komt vanzelf!Winking my eye
Jori    posted on 10-01-2009 20:06
Poster: tom-j
wat ik soms moeilijk vind is als je een nummer voor het eerst draait en inmixt, dat er totaal onverwacht een break komt!

Dat heb ik nou ook, dan gaat het heel lekker en dan pats break, shit...
Dan ga je van plaat 1 naar 2 en terwijl je nog met de overgang bezig bent, gaat 1 in een break. Soms gooi ik dan vanwege de break plaat 1 dicht, maar dat klinkt dan weer zo onverwachts.

Uit faden vind ik niet zo'n probleem. Fade hem meestal tot 40%, speel een beetje met de EQ en dan op het goeie moment van 40 naar 0. Soms laat ik hem helemaal faden, of soms als plaat 2 in een break gaat gooi ik 1 meteen weg. Dat klinkt ook vet.
Snoey    posted on 10-01-2009 22:30
Je moet voorjezelf leren aanvoelen om te weten wanneer je 64 beats over hebt. Daarin start je de plaat, na 32 beats moet de nieuwe plaat met alle 3 EQ omhoog staan en de andere zowiezo met het laag eruit. 
En ik fade altijd weg met de gain, werkt lekkerder om je track weg te faden. 

En als snel mixen niet lukt, dan zijn goede doorstartjes ook tof.
User edit by Snoey on 10-01-2009 @ 22:31:22 (23%)
ArCee    posted on 10-01-2009 23:18
Poster: tom-j

Dat los ik op door in ieder geval de eerste minuut van de nieuwe track te luisteren. Komt er binnen die minuut een break, dan zet ik dat erbij exact op welke tijd zodat ik weet hoelang ik heb met inmixen. Korte breaks, laten we zeggen 1 a 2 seconden dan weer niet.
ArCee    posted on 10-01-2009 23:22
Wat ik ook soms lastig mixen vind is als de melodie al vrij vlot komt opzetten. Dan moet je echt tot een leeg outro wachten om in te mixen anders krijg je 2 melodien door elkaar wat erg rommelig klinkt of erg snel inmixen, wat met name met trance niet echt lekker is.
no-rush    posted on 10-01-2009 23:28
verschillende gernes door elkaar
Stefjuuh    posted on 10-01-2009 23:56
Poster: ArCee
Wat ik ook soms lastig mixen vind is als de melodie al vrij vlot komt opzetten. Dan moet je echt tot een leeg outro wachten om in te mixen anders krijg je 2 melodien door elkaar wat erg rommelig klinkt of erg snel inmixen, wat met name met trance niet echt lekker is.

Inderdaad, maar dat is voornamelijk als je dingen echt kort op elkaar wilt mixen..
Snoey    posted on 11-01-2009 07:15
Poster: ArCee

It's your bitch kreeg pas op beat 48 de harde kick en show me love had na 48 beats de break. Voor mij allemaal hardstikke vervelend om dat mijn mixes max 64 beats duren. 

>>>DE OPLOSSING<<<
Je tracks thuis van te voren editen zodat ze voor je eigen mix manier goed uit komen. Breaks wegknippen en goede mix momenten copy pasten.

Bij it's your bitch tel 32 tot en met 41 weggeknipt en bij show me love tel 32 tot en met 48 verlengt door het zelfde stuk te copy pasten. En bij houstracks met stomme breaks knip ik de breaks weg.

Tizio    posted on 11-01-2009 10:27
Als je tijd tekort komt maak je toch gewoon een 16 beat loop en doe er wat leuke effectjes in en zo heb je genoeg tijd om je andere track er op het juiste moment in te krijgen..
User edit by Tizio on 11-01-2009 @ 10:28:29 (9%)
Mixt-Ape    posted on 11-01-2009 11:35
Je moet je muziek gewoon door en door kennen! Op die manier weet je wanneer er breaks etc. zitten aan te komen.
tom-j    posted on 11-01-2009 11:38
Poster: Mixt-Ape
Je moet je muziek gewoon door en door kennen! Op die manier weet je wanneer er breaks etc. zitten aan te komen.

ik zie ook: de eerste keer dat ik m draaiWinking my eye
Stefjuuh    posted on 11-01-2009 12:22
Poster: Snoey

It's your bitch kreeg pas op beat 48 de harde kick en show me love had na 48 beats de break. Voor mij allemaal hardstikke vervelend om dat mijn mixes max 64 beats duren.?

?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?>>>DE OPLOSSING<<<
Je tracks thuis van te voren editen zodat ze voor je eigen mix manier goed uit komen. Breaks wegknippen en goede mix momenten copy pasten.

Bij it's your bitch tel 32 tot en met 41 weggeknipt en bij show me love tel 32 tot en met 48 verlengt door het zelfde stuk te copy pasten. En bij houstracks met stomme breaks knip ik de breaks weg.

Waardoor je mixes altijd dezelfde lengte hebben, en grotendeels hetzelfde klinken? Je kan ook je cuepoint 16 beats opschuiven..
Bastian    posted on 11-01-2009 14:02
Uitfaden, energie erin laten houden zitten vooral de tricky dingen.
kuituhh    posted on 11-01-2009 14:41
wat ik hier nu lees over de beats die jullie tellen. Hoe tel je die dan? doe je dat thuis en onthou je of heb je een truck om dat ter plekken te doen.

Ik blijf het namelijk lastig vinden om die nieuwe track erin te gooien en als dan de break van de nieuwe plaat komt hem helemaal over te hebben. de ene keer komt dan alsware de break te vroeg en de andere keer te laat.

groeten 
Spin that Sh!t BAM!
Stefjuuh    posted on 11-01-2009 15:22
Na elke 16 beats is een extra geluidje, of veranderd het (dmv inkomende snare oid). Als je 120-130 bpm draait, kan je ook aan de secondes ongeveer zien..
Snoey    posted on 11-01-2009 17:43
Poster: kuituhh
wat ik hier nu lees over de beats die jullie tellen. Hoe tel je die dan? doe je dat thuis en onthou je of heb je een truck om dat ter plekken te doen.

Ik blijf het namelijk lastig vinden om die nieuwe track erin te gooien en als dan de break van de nieuwe plaat komt hem helemaal over te hebben. de ene keer komt dan alsware de break te vroeg en de andere keer te laat.

groeten 

Muziek is in ritme heel simpel en heel logisch. De platen zijn 4kwarts maat. Alle platen bestaan dus uit loopjes van 8 beats. Luister maar naar een intro van een plaat en je hoort dat de eerste 8 beats hetzelfde zijn als die 8 beats daarna. Vaak na 4 van die loopjes van 8 beats komt er een verandering in de track, een harde kick erbij of een loopje iets anders om de track op te bouwen. Na 8 van die loopjes begint de track pas aak echt -> bassline erin enz. Dit principe is exact het zelfde voor de breaks enz. 
Tegenwoordig tel ik allang niet meer maar voel ik juist aan wanneer die belangrijke tellen komen (voor dat ik begon telde ik met elke plaat mee 1,2,3,4,5,6,7,8 1,2,3,4,5,6,7,) Dus ik heb er geen truukjes voor. 

En met de platen die een uitzondering hebben met een break op een aner moment, dat is een kwestie van voor je hem draait even snel door je track te skippen.
Tizio    posted on 11-01-2009 19:18
Het scheelt heel veel als je je que points zet waar je graag in wil mixen, want zo hou je je mix lekker snel (geen tijd besteden aan opzoeken) en raken mensen niet verveeld van je track.. Je kan vaak niet zomaar vanaf het begin erin gooien omdat het dan toch redelijk lang duurt voordat er iets gebeurt, begin anders met een breakje tijdens het midden van je oude track.
JollyJunkie    posted on 11-01-2009 19:41
Poster: Stefjuuh
Na elke 16 beats is een extra geluidje, of veranderd het (dmv inkomende snare oid). Als je 120-130 bpm draait, kan je ook aan de secondes ongeveer zien..
  Idd, elke 15 sec veradnerd er wat, maar dat is lang niet altijd zo , bij Minimal is er soms wel 64 beats geen verandering (wel heel soms) maar vaak ook gewoon 32 bats hetzelfde.

361 Users online: 295 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 18.281
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.767.753