Poster: Ft
dat heb ik precies het zelfde JollyJunkie... Vind zelf mijn sets altijd saai, maar sneller mixen lukt me niet...
Poster: tom-j
ben ik met je eens Snoey!
maar bij trance is dat misschien anders dan house!
wat ik soms moeilijk vind is als je een nummer voor het eerst draait en inmixt, dat er totaal onverwacht een break komt!
Poster: tom-j
ben ik met je eens Snoey!
maar bij trance is dat misschien anders dan house!
wat ik soms moeilijk vind is als je een nummer voor het eerst draait en inmixt, dat er totaal onverwacht een break komt!
Poster: ArCee
Wat ik ook soms lastig mixen vind is als de melodie al vrij vlot komt opzetten. Dan moet je echt tot een leeg outro wachten om in te mixen anders krijg je 2 melodien door elkaar wat erg rommelig klinkt of erg snel inmixen, wat met name met trance niet echt lekker is.
Poster: ArCee
Wat ik ook soms lastig mixen vind is als de melodie al vrij vlot komt opzetten. Dan moet je echt tot een leeg outro wachten om in te mixen anders krijg je 2 melodien door elkaar wat erg rommelig klinkt of erg snel inmixen, wat met name met trance niet echt lekker is.
Poster: Mixt-Ape
Je moet je muziek gewoon door en door kennen! Op die manier weet je wanneer er breaks etc. zitten aan te komen.
Poster: Snoey
It's your bitch kreeg pas op beat 48 de harde kick en show me love had na 48 beats de break. Voor mij allemaal hardstikke vervelend om dat mijn mixes max 64 beats duren.?
?? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?>>>DE OPLOSSING<<<
Je tracks thuis van te voren editen zodat ze voor je eigen mix manier goed uit komen. Breaks wegknippen en goede mix momenten copy pasten.
Bij it's your bitch tel 32 tot en met 41 weggeknipt en bij show me love tel 32 tot en met 48 verlengt door het zelfde stuk te copy pasten. En bij houstracks met stomme breaks knip ik de breaks weg.
Poster: kuituhh
wat ik hier nu lees over de beats die jullie tellen. Hoe tel je die dan? doe je dat thuis en onthou je of heb je een truck om dat ter plekken te doen.
Ik blijf het namelijk lastig vinden om die nieuwe track erin te gooien en als dan de break van de nieuwe plaat komt hem helemaal over te hebben. de ene keer komt dan alsware de break te vroeg en de andere keer te laat.
groeten
Poster: StefjuuhIdd, elke 15 sec veradnerd er wat, maar dat is lang niet altijd zo , bij Minimal is er soms wel 64 beats geen verandering (wel heel soms) maar vaak ook gewoon 32 bats hetzelfde.
Na elke 16 beats is een extra geluidje, of veranderd het (dmv inkomende snare oid). Als je 120-130 bpm draait, kan je ook aan de secondes ongeveer zien..