Poster: RiXTop Rix je slaat wat mij betrefd de spijker op zn kop.
Op zich goede tips jongens, maar als je inspiratieloos bent en niet weet waarmee en hoe je precies de creativiteit opnieuw kan prikkelen, kan je goed vast zitten.
Wat je moet doen is leren out of the box - te denken. Ga voorbij aan de kaders van je doosje. Maar beantwoord eerst even deze vragen voor jezelf:
- Wat zijn de kaders van je 'box'?
- Wie heeft deze kaders gemaakt? Jij of zijn ze je opgelegd?
- Wat is je droom? (in breedste zin van het woord)
- Ga eens 10 directie associaties opschrijven die bij die droom passen
- Bedenk 5 geluiden die bij deze associaties passen
Probeer nu eens iets nieuws te maken!! :d
tips voor out of the box - denken:
- Heb een klein (A6) notitieboekje (blanco) bij je. Heb je inspiratie, direct opschrijven of tekenen!!!
- Neem tijd om je creativiteit te trainen. Het duurt voordat je dit ontwikkelt hebt.
- Zet eens een andere bril op. Je kijkt vaak door een bepaalde bril. Bv: Hip-hop met andere invloeden. Probeer eens iets met het tegenovergestelde... Begin met een andere stijl en voeg Hip-hop ideeen toe.
Succes!
Poster: Roov
En juist door ook andere stijlen te gaan luisteren maak je het begrip hip-hop zoals jij het gewend bent groter. Een tijdje dacht ik ook dat ik mijn house-feeling verloren was, luisterde veel hip-hop en hardstyle, maar uiteindelijk komt je echte smaak voor muziek toch wel weer boven en zul je zien dat dat je alleen maar een stapje vooruit gaat!
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.