Logic 8 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

martijno    posted on 07-01-2009 15:55
Hallo,

Ik heb Logic Express 8 aangeschaft maar ik snap er nog niets van :P
Is er iemand die verstand van dit programma heeft en de mij kan helpen?

mvg. Martijno

What do you think about Logic 8 ??

Vote :   

Xtremer    posted on 07-01-2009 16:04
Misschien dat je eens de handleiding open moet doenWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Snoey    posted on 07-01-2009 16:11
Of youtube
www.soundcloud.com/ten-hooven
martijno    posted on 07-01-2009 17:01
Er valt niets te vinden, en al helemaal niet op youtube, het is makelijker om met een persoon contact op te nemen.. Cool
Snoey    posted on 07-01-2009 17:04
DeteqBoy    posted on 07-01-2009 17:05
heb je hiervoor wel is met een ander programma gewerkt of niet?
Gagarin12    posted on 07-01-2009 18:10
kijk ook eens op youtube onder de poster sflogicguru.

Veel tips voor kleine beginnertjes.

Gagarin
Bartjens    posted on 07-01-2009 18:13
Ik heb sinds 3 weken ook logic. Hiervoor heb ik geen ander programma gehad. Inmiddels heb ik aardig door hoe ik een leuk muziekje eruit kan halen. 
Wat wil je precies weten? Misschien kan ik wel helpen.
www.djbrowbeat.com
martijno    posted on 07-01-2009 19:09
Poster: DeteqBoy
heb je hiervoor wel is met een ander programma gewerkt of niet?
  Jup met FL Studio.. Bartjens, als je wil heel graag, zal ik mijn msn pm'en?
Tizio    posted on 08-01-2009 19:50
Heb ook sinds kort Logic 8 en ik moet zeggen het werkt zeer lekker.. Heb nog laang niet alle functies eruit gehaald maar ben op weg..

Hier een vraagje van mij: Hoe maak ik zegmaar makkelijk een cliway in m'n track? Zoals een filter sweep over bijv. 8 bars? En een effect maar over een klein stukje van het spoor toepassen..
Prozei    posted on 08-01-2009 21:14
in the studio with steve angello is leuk om ff te kijken hoe de pro's werken
Bartjens    posted on 08-01-2009 23:54
Poster: Tizio
Heb ook sinds kort Logic 8 en ik moet zeggen het werkt zeer lekker.. Heb nog laang niet alle functies eruit gehaald maar ben op weg..

Hier een vraagje van mij: Hoe maak ik zegmaar makkelijk een cliway in m'n track? Zoals een filter sweep over bijv. 8 bars? En een effect maar over een klein stukje van het spoor toepassen..

Ik kopieer het spoor, zet daar een bepaald effect over en zet daar alleen de stukjes in waarover ik het effect wil hebben. Misschien een beetje omslachtig, maar zou niet weten hoe het anders kan :P
www.djbrowbeat.com
RiX    posted on 09-01-2009 19:37
Ik zou zeggen een soort masker toepassen op het effect, zodat het alleen hoorbaar is waar je het wilt horen.
Bartjens    posted on 10-01-2009 03:52
en hoe doen we dat in logic? :P 
www.djbrowbeat.com
Xtremer    posted on 10-01-2009 09:21
Poster: RiX
Ik zou zeggen een soort masker toepassen op het effect, zodat het alleen hoorbaar is waar je het wilt horen.

Het is geen PhotoshopCool
Tizio    posted on 10-01-2009 11:59
Poster: Bartjens

Ik kopieer het spoor, zet daar een bepaald effect over en zet daar alleen de stukjes in waarover ik het effect wil hebben. Misschien een beetje omslachtig, maar zou niet weten hoe het anders kan :P

Zo doe ik het ook, maar zoals je zegt, een beetje omslachtig..

@Prozei: Ja, heb ik ook gezien, best leuk om te zien.
Ilja    posted on 31-03-2010 13:52
Mensen, vraagje:

Hoeveel tijd heeft het jullie gekost om Logiceen beetje onder de knie te krijgen. ?( dat er producties uitkwamen )
En klopt het dat Logic Express leeg zonder samples wordt geleverd ??
User edit by Ilja on 31-03-2010 @ 14:27:32 (57%)
Flaged
Delcone    posted on 31-03-2010 17:57
ben er nu 2 weken mee bezig krijg het ook aardig door logic pro 9 iig
Xtremer    posted on 31-03-2010 18:15
Poster: Ilja
Mensen, vraagje:

Hoeveel tijd heeft het jullie gekost om Logiceen beetje onder de knie te krijgen. ?( dat er producties uitkwamen )

En klopt het dat Logic Express leeg zonder samples wordt geleverd ??

Als je met Cubase kunt werken, kun je ook met Logic werken. Alleen zitten sommige dingen op een andere plaats. Het zit zoals de naam al zegt vrij 'logisch' in elkaar. Het heeft me een uur gekost om alles te vinden aan de hand van tutorials en zelf dingen proberen. Logic Express heb ik geen verstand van, maar met Logic Studio 9 krijg je allerlei sample DVD's erbij. Je praat bij Logic Studio over een totaalpakket van afgerond 50GB incl. samples.

De overstap van FL naar Logic lijkt me wel lastig aangezien FL heel anders in elkaar zit. Ik snap niks van FL, maar wel van Cubase en LogicCool.
User edit by Xtremer on 31-03-2010 @ 18:16:26 (2%)
Ilja    posted on 02-04-2010 09:50
Mensen vraagje,
Zodra ik een sample naar de Track veld sleep en die probeer af te spelen, ?hoor ik geen geluid maar zie wel de lichtbalk op en neer gaan, ?kan iemand mij vertellen wat voor instelling ik moet wijzigen.?
Dolivieira    posted on 02-04-2010 10:00
Heb je wel in de instelling je geluidkaart toegewezen. ?
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
LouisCasper    posted on 02-04-2010 10:45
Poster: Tizio

Dit doe je toch gewoon met een bus en automationlijnen?

Op het spoor waar je het effect op wil hebben doe je links bij Send: Bus 1. Dan verschijnt daarnaast (nog steeds aan de linkerkant van het scherm) aux 1. Hier pleur je je effect op (bijvoorbeeld reverb -> space designer met bijvoorbeeld een leuke preset) dan druk je op de A van je toetsenbord en kan je voor dat spoor een automation aanleggen van de Send 1 Aux 1 (kan je vinden bij main), en hoe hoger je deze doet hoe meer reverb je over je spoor krijgt.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 02-04-2010 @ 10:58:26 (8%)
LouisCasper    posted on 02-04-2010 11:09
Mensen vraagje,

Zodra ik een sample naar de Track veld sleep en die probeer af te spelen, ?hoor ik geen geluid maar zie wel de lichtbalk op en neer gaan, ?kan iemand mij vertellen wat voor instelling ik moet wijzigen.?

Heb je niks op solo staan en heb je je sample wel op een audio track gezet en niet op een software instrument of een miditrack? Ik heb hier ook eens last van gehad maar weet niet meer hoe ik het heb opgelost.. Staat het spoor gewoon op Stereo out en komt het daar ook binnen? Als het binnenkomt in je stereo out dan zou je moeten kijken bij de instellingen van je geluidskaart/speakers, maar dan zou je zoiezo geen geluid krijgen uit Logic.
http://www.louiscasper.com
Ilja    posted on 05-05-2010 08:54
Mensen vraagje: ?

Waneer ik Logic open, krijg ik een scherm met 3 onderwerpen.

Explore
Compose
Produce ?

welke is het fijnste ( volgens jullie ) om te gebruiken om lekker aan de slag te kunnen gaan ?
Bouncy    posted on 05-05-2010 11:24
Mensen vraagje: ?

Waneer ik Logic open, krijg ik een scherm met 3 onderwerpen.

Explore
Compose
Produce ?

welke is het fijnste ( volgens jullie ) om te gebruiken om lekker aan de slag te kunnen gaan ?

Hangt er vanaf wat je wil doen!

Ik open altijd een leeg document en richt het dan in zoals ik het makkelijk vind voor die sessie...
Ilja    posted on 05-05-2010 13:20
dank man, ?heb ook een hele goeie tutorial op youtube gevonden, die heeft flink geholpen.

226 Users online: 168 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 1.925
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.470