Oplichters bij verkopen DJ-Gear
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

DaRoyal    posted on 06-01-2009 09:21
Even een kleine waarschuwing:
Onlangs kocht ik bij een Belgisch verhuurbedrijf een set Ortofon Concorde Pro-naalden incl. extra naald. Met de woordvoerder namens dit 'bedrijf' was ik via de mail overeengekomen dat ik 2 sets voor 100,- zou kopen. Op zich een koopje, maar het stond allemaal zwart op wit.

Toen ik eenmaal betaald had en het pakketje ontving, bleek er maar 1 set opgestuurd te zijn! Cool
Dat is het moment geweest dat ik de beste man vriendelijk doch dringend verzocht heb het geld terug te boeken, omdat ik hier niet van gediend was. Vanzelfsprekend zou hij dan het product weer geretourneerd krijgen, wat ik dan ook gedaan heb. Helaas heeft hij de retourzending geweigerd, waardoor ik niets kan.
Ik ga in ieder geval aangifte doen tegen dit bedrijf, omdat het pure zwendel is.. Hoop dat ik jullie in ieder geval gewaarschuwd heb, deze mannen deugen niet!

Als je nog meer van zulke bedrijven kent; zet 't hier neer! Er kunnen allicht anderen mee geholpen worden..
User edit by DaRoyal on 06-01-2009 @ 23:36:40 (5%)

What do you think about Oplichters bij verkopen DJ-Gear ??

Vote :   

ArTy    posted on 06-01-2009 10:06
Volgens mij is dit in strijd met de regels.. Je mag iig al geen winkels noemen en volgens mij mag je ook niet aan shopsurvy (of oe ze da noeme) doen..

Al vind ik het geen slecht idee om een topic te maken met echt slechte winkels.. Is denk ik wel een goede hulp als je een keer iets wil kopen bij een winkel waar je nog nooit iets gekoch hebt of die onbekend voor je is..

misschien dat ze hier dan toch een uitzondering voor maken
Xtremer    posted on 06-01-2009 10:15
Vind dit inderdaad belachelijkCool. Dit is toch wettelijk verplicht of ben ik gek? Zou inderdaad aangifte doen of drijgen met het feit dat je aangifte wilt doen.

Even over Marktplaats:
Ik kreeg vorige week een PM van een DJR member dat mijn set te koop werd aangeboden op Marktplaats. Toen ik keek stond inderdaad mijn foto daar en werd de set van 2 CDJ-1000 MK3, RMX-40 DSP Blackfire en een HDJ-1000 aangeboden voor €500,00. Met deze grap kun je zo een paar honderd euro van iemand jatten... Wat mij vooral opvalt als je dingen aanbied op Marktplaats dat er altijd wel mensen zijn die hoger bieden dan je vraagprijs. Daar ga je dan op in en dan krijg je een mailtje terug met slecht vertaald Nederlands. Heb dit al zeker 4 of 5 keer meegemaakt met verschillende dingen. Kijk dus uit met wie je te maken hebt en vraag altijd de naam, adres en telefoonnummer van de persoon voor de veiligheid.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 06-01-2009 @ 10:20:12 (17%)
Bas_del_Mar    posted on 06-01-2009 11:03
Ik ben ook bijna opgelicht op Marktplaats. Ik had mijn set te koop aangeboden op deze site en kreeg een reactie vanuit engeland (was opzich al vreemd). De man, die zichzelf Pastor John noemde, ging akkoord met mijn prijs en zou na het weekend geld overmaken naar mijn rekening.

Voor de zekerheid heb ik gegoogled op de naam, kon ik niet terugvinden (alleen evangelische sites). Na het weekend ontving ik een mail van Citibank Online Money Transfer dat het geld van Pastor John gereserveerd stond op een aparte rekening. Ik zou dit geld pas ontvangen op het moment dat ik een verzendbewijs van TNT zou sturen. Op deze manier werden zogenaamd de verkoper en de koper beschermd.

Ik had nooit gevraagd om deze methode en vond het nogal vreemd dat ik eerst iets moest zenden voordat ik mijn geld zou ontvangen (doe ik bij voorbaat al niet). Ik bij mijn bank geïnformeerd welke mij aanraadde om het beleid van de Citibank te raadplegen. Kon ik niet zo snel vinden dus ik een mail terug gestuurd naar de 'Citibank'. Deze reageerde 's avonds gelijk (buiten kantoortijden) wat ik nogal vreemd vond.

Toen ik nog eens goed keek zag ik dat de mails van de Citibank gestuurd waren vanaf een hotmailadres: setitude2006@hotmail.com 'namens' Citibank Online Money Transfer (contacthelplines@consultant.com) Beide geen email adressen van Citibank (die eindigen op @citi.com)

Nu vertrouwde ik het al helemaal niet meer, want elke gek kan wel een mail maken en er een logo in plakken. Bovendien had hij het ineens over verzendkosten van 190 euro voor de TNT die ik extra zou ontvangen. Ik vroeg wat dat was, toen zei ie dat ik had gezegd dat dat de verzendkosten waren.

Ik gebeld met de Citibank de volgende dag. Deze vertelde mij dat dit oplichterspraktijken zijn, want hun procedures werken niet op deze manier. Bovendien was de enige manier van contact via een emailadres en dat doen ze ook niet bij internationale banken (waar het om veel geld gaat).

Pas dus goed op met wat je doet via Internet!! Internet is anoniem, dus aantrekkelijk voor oplichters. Bij de Citibank vertelde ze mij dat je al argwaan moet hebben op het moment dat ze vragen of je het wilt opsturen naar het buitenland (vaak Engeland of Nigeria). Vaak zoeken ze dure producten uit en bieden ze boven de vraagprijs om je extra te paaien.

Sowieso NOOIT iets opsturen voordat je geld hebt ontvangen. Zorg dat je niet alleen over een mailadres van iemand beschikt en probeer dit te checken (ik google het emailadres en vond alleen maar adult dating sites..)

Er zijn zelf mensen geweest die hun producten op hadden gestuurd, vervolgens een mail kregen dat ze per ongeluk het geld 2x hadden overgemaakt, of ze het even terug konden storten. Dan ben je dus 2x genaaid!! en je producten weg en je hebt er nog voor betaald ook!

Dus nogmaals: pas op met wat je doet, check alles en als je twijfelt: NIET DOEN!! Liever persoonlijk contact en gelijk oversteken dan dit soort praktijken!

Ik heb overigens wel melding hiervan gemaakt bij zowel Marktplaats als bij Citibank om anderen te beschermen.
User edit by Bas_del_Mar on 06-01-2009 @ 11:17:33 (12%)
ccc    posted on 06-01-2009 11:20
Oke. Je zou dus 2 naalden moeten krijgen, maar je ontvangt maar 1.
En dan ga je meteen je geld terug vragenConfused Je vraagt niet eerst aan hem of hij aub jou ook die 2e naald wilt toe sturen?

Heeft hij ingestemd met het retourneren? Klant is koning, maar jij kunt niet zomaar bepalen wat een winkel moet doen. En het is een Belgische winkel. Het kan zijn dat er andere regels gelden in België.
erikselhorst    posted on 06-01-2009 12:52
Je kunt je betaling via de bank ongedaan maken binnen 60 dagen (geloof ik). Dus ik zou het pakketje gewoon terugsturen en je geld via de bank terugvorderen. Even je bank bellen dus, pakketje opsturen met een nette brief erbij.
DaRoyal    posted on 06-01-2009 13:06
Poster: ccc
Oke. Je zou dus 2 naalden moeten krijgen, maar je ontvangt maar 1.
En dan ga je meteen je geld terug vragenConfused Je vraagt niet eerst aan hem of hij aub jou ook die 2e naald wilt toe sturen?

Heeft hij ingestemd met het retourneren? Klant is koning, maar jij kunt niet zomaar bepalen wat een winkel moet doen. En het is een Belgische winkel. Het kan zijn dat er andere regels gelden in België.

Heb hem gevraagd de tweede naald te versturen: dat wilde hij niet. Toen heeft hij ingestemd met retourneren, dat heb ik dan ook gedaan. Nu weigert hij het pakketje, klaarblijkelijk. Dus nu is een pakketje retour en heb ik nog altijd geen geld.

Ook was de set niet nieuw, zoals de advertentie vermeldde en genoemd is in de mailconversatie.
erikselhorst    posted on 06-01-2009 13:14
Ik snap het probleem niet zo goed. Haal je geld via je bank terug en stuur het pakketje gewoon (aangetekend) op. Heb jij je geld terug en heeft hij zijn naalden terug. Als het hij het aangetekende pakketje niet accepteert, heb jij wel je geld terug. Laat hem dan maar moeilijk doen...
DJADMIN    posted on 06-01-2009 13:22
En als je even daar langs gaat om het te bespreken ??
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Reind    posted on 06-01-2009 13:53
Poster: erikselhorst
Ik snap het probleem niet zo goed. Haal je geld via je bank terug en stuur het pakketje gewoon (aangetekend) op. Heb jij je geld terug en heeft hij zijn naalden terug. Als het hij het aangetekende pakketje niet accepteert, heb jij wel je geld terug. Laat hem dan maar moeilijk doen...

Geld terug halen kan alleen wanneer jij de desbetreffende persoon gemachtigd hebt tot afschrijven van een bedrag van jouw rekening. Als dat niet het geval is kun je het terug boeken vergeten.

Daarnaast is het geen 60 dagen maar 30 dagen waarbij je tot terugvorderen kunt overgaan.

Overigens vind ik het ook vreemd dat mensen geloven een nieuwe duo set te krijgen voor een bedrag wat ruim een derde ligt onder de marktwaarde. Klinkt te mooi om waar te zijn en blijkt het dus ook te zijn.
User edit by Reind on 06-01-2009 @ 13:56:13 (51%)
erikselhorst    posted on 06-01-2009 14:09
Terugvorderen kan weldegelijk zonder ooit een machtiging te hebben afgegeven! Dus ook wanneer je het zelf hebt overgemaakt.
DaRoyal    posted on 06-01-2009 14:20
Poster: Reind

Geld terug halen kan alleen wanneer jij de desbetreffende persoon gemachtigd hebt tot afschrijven van een bedrag van jouw rekening. Als dat niet het geval is kun je het terug boeken vergeten.

Daarnaast is het geen 60 dagen maar 30 dagen waarbij je tot terugvorderen kunt overgaan.

Overigens vind ik het ook vreemd dat mensen geloven een nieuwe duo set te krijgen voor een bedrag wat ruim een derde ligt onder de marktwaarde. Klinkt te mooi om waar te zijn en blijkt het dus ook te zijn.

Nou, als iemand constant blijft praten over 2 sets en akkoord gaat ermee, dan mag je er toch gewoon van uitgaan? Althans, ik was ter goeder trouw in dit geval..
RiX    posted on 06-01-2009 15:35
Je bent dus inderdaad slachtoffer geworden van zwendel. Daarom paar tips van mijn kant (uit ervaring)

- Zet niet overal je foto's op internet. Je ziet dat men er mee aan de haal kan gaan.
- Als je iets koopt via MP oid, is het zwarte handel. Niemand is wettelijk verplicht te betalen of te leveren. Bij Ebay bv ben je WEL wettelijk verplicht. Dit is m.i. veiliger in het aanschaffen van tweedehands materiaal.
- Mijn voorkeur: Kijk of je contact met de verkoper 'goed' voelt. Ga af op je intuitie. (contact met verloper: vaak in eerste instantie via mail, later altijd via telefoon!!) Als dan het produkt niet is wat je had verwacht, ben je alleen reiskosten en de tijd kwijt.

tot slot: overmaking doen, produkt meenemen en vervolgens de bank bellen en zeggen dat er een fout is gemaakt of het geld teruggestort kan worden... dit gebeurt vaker dan je denkt. Heb al vaak tweedhands spullen overgekocht. Altijd opgehaald, uitvoerig getest, altijd contant betaald.

Succes!
Reind    posted on 06-01-2009 15:43
Terugvorderen kan weldegelijk zonder ooit een machtiging te hebben afgegeven! Dus ook wanneer je het zelf hebt overgemaakt.

Zojuist nog even op zowel de site van de rabobank als ook op die van de ABN Amro en ook de SNS zitten neuzen maar ik kom niet verder dan dat je aan de begunstigde zal moeten vragen het geld te storneren.

Het zou namelijk nogal vreemd zijn als je zomaar geld terug kon gaan laten boeken terwijl je het zelf eerst hebt over gemaakt, dat zou miljoenen kosten bij bedrijven door mensen die na een betaling zomaar even geld terug gaan zitten boeken. Ook op websites als die van Tros radar en Vara's Kassa lees je overal dat je zoiets met de begunstigde zal moeten regelen en dat banken het niet doen.

Van de site van ABN Amro: U kunt een overboeking niet terugboeken.
SNS bank: SNS Bank voert een overboeking direct uit zodra we deze van je ontvangen. Helaas kunnen we die niet meer corrigeren of terughalen. De enige manier waarop je het bedrag nog kunt terugontvangen is door zelf aan ontvanger te vragen het bedrag terug te storten op je rekening.
Rabobank: Zie ABN Amro
Fortis: U kunt een overgeboekt bedrag niet terugboeken. Neem hiervoor contact op met de begunstigde. De bank van de begunstigde controleert de overboekingen.

Ben dus benieuwd bij welke bank jij zit want het zou de eerste zijn die geld terug kan boeken.

Poster: DaRoyal

Nou, als iemand constant blijft praten over 2 sets en akkoord gaat ermee, dan mag je er toch gewoon van uitgaan? Althans, ik was ter goeder trouw in dit geval..

In Tell Sell reclames roepen ze ook dat de kilo's er af vliegen met hun magische dieet pillen maar dat gelooft ook geen hond. Nogmaals, als het te mooi klinkt om waar te zijn is het dat in 99,9% van de gevallen ook zo. De prijs die jij zou moeten betalen aan het desbetreffende bedrijf ligt onder de inkoop waarde van het product...
User edit by Reind on 06-01-2009 @ 15:52:18 (100%)
RiX    posted on 06-01-2009 16:39
Reind heeft gelijk. Ook de Postbank heeft deze regeling. Ik snap alleen niet goed hoe een paar mensen, waarvan ik tweedehands materiaal heb gekocht, op deze manier de dupe zijn geworden. Of waren het broodje aap verhalen, zodat ik sowiezo contant zou betalen...
dacuba    posted on 06-01-2009 17:03
DB Partystation, dat onthouden we dan ook weer. Ze hebben laatst een fuif hier voorzien van een geluidsinstallatie.. prima, totdat ze er een Behringer mixertje tussenzetten die halverwege het feest het begeeft Happy, laughing

Komt goed uit aangezien ik zelf bezig ben een fuif te organiseren Happy, laughing
Partystation    posted on 06-01-2009 18:44
Poster: dacuba
DB Partystation, dat onthouden we dan ook weer. Ze hebben laatst een fuif hier voorzien van een geluidsinstallatie.. prima, totdat ze er een Behringer mixertje tussenzetten die halverwege het feest het begeeft Happy, laughing

Komt goed uit aangezien ik zelf bezig ben een fuif te orgBehringer mengpaneeltje? Er stond op het begin van de avond een rodec (Die was van de organisator zelf) Er scheelde iets mee en de geluidskwaliteit was rotslecht, daarom ben ik speciaal nog naar thuis gereden om m n ecler sclat te gaan halen, toen was het probleem opgelost En ik werk niet met van die rommel van behringer Dus wtf zit gij allemaal voor zever te verkopen? Zou trouwens wel eens willen weten wie ge zijt.... En ivm met dat klein kind van die ortofon naalden, Ik kan alle mails hier posten, In geen enkele mail staat iets van 2 setten Zou trouwens ook niet echt logisch zijn, 2 setten voor maar 100 euro! Heb ook altijd gezegd dat hij de set beter hier kon komen halen, om achteraf problemen zoals dit gezever te vermijden Wat ik ook niet goed begrijp, R.H. woont op 90 km van hier Waarom dan niet ff de moeite doen van het hier te komen kopen? Kom even duur uit als het met de post te versturen... Heb overigens altijd gezegd dat ik het geld ging terugsorten wanneer de set hier teeerug arriveert Mij valt er niets te verwijten! Iemand anders zwartmaken op forums zoals deze is trouwens maar laagzinnig Morgen word er klacht tegen R. H. ingedient en zal m n advocaat wel het nodige doen Met dit soort zever ben ik helemaal niet gediend Groeten Andy van Partysattion Sound & light

Mod edit by Lead on 29-04-2009 18:22 (9%)
DeteqBoy    posted on 06-01-2009 18:51
Dat wordt nog een mooie rel dus :P
Partystation    posted on 06-01-2009 18:52
Je kunt je betaling via de bank ongedaan maken binnen 60 dagen (geloof ik). Dus ik zou het pakketje gewoon terugsturen en je geld via de bank terugvorderen. Even je bank bellen dus, pakketje opsturen met een nette brief erbij.

Ja ik heb ingestemd om te retourneren, en dan het geld terug over te maken
Tot op heden nog geen set teruggezien
Zogezegd wel verzonden met tnt, maar volgend hem teruggeretourneerd naar de verzenderConfused

Toch maar raar...
Nvie    posted on 06-01-2009 18:54
Deze gaat op slot, en wel omdat:

A) De ervaringen van een persoon bij een winkel/webshop/leverancier heel anders kunnen zijn dan die van een ander
B) Het in 9 van de 10 gevallen van de vraag is of het aan de leverancier ligt
C) Zo'n zwarte lijst nauw verbonden is met dingen als smaad (ongeacht iets de waarheid is of niet) en we daar niet zoveel trek in hebben.

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

123 Users online: 10 Guests (113 Unknown)
Pages generated today : 17.750
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.690.702