[T] Let it go Insomnia (DJ Gery Bootleg)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gery    posted on 04-01-2009 19:04
Toen ik naar een recente Axwell set aan het luisteren was hoorde ik daar een leuk idee welke ik wat verder heb uitgewerkt in ene poging tot een ambiance makende bootleg te produceren Happy, laughing

tracks used:

- Dirty South - let it go (axwell remix)
- Dirty South - let it go (acapella)
- Faithless - Insomnia (dedonatis remix)
- Faithless - Insomnia (acapella)
- Vengeance Essential Clubsounds (sound effects)

Mixed and mastered with Ableton Live on Mac OSX

Low Quality preview link (zippyshare)

verbeteringen tips altijd welkom Happy, laughing

G
DJ - Producer

What do you think about [T] Let it go Insomnia (DJ Gery Bootleg) ??

Vote :   

Ziax    posted on 04-01-2009 19:17
Hey, Ik vind em nog wel leuk klinken. Enkel vanaf 3.50min komt de vocal niet genoeg uit naar mijn mening. Daar wordt het ook erg chaotisch door je opbouw + vocal + effecten. Aan dit laatste zou ik toch iets proberen doen Winking my eye verder leuk gedaan!
wezzelby    posted on 04-01-2009 20:49
ik zou de vocal van faithless er uit laten en langer naar de opbouw werken. Niet vanaf de eerste minuut insomnia er in knallen. Je hebt ook naar de swedish house maffia in the warehouse project geluisterd zeker?
Tomazos    posted on 04-01-2009 20:57
ik zou idd ook de break van let it go (bij 1 minuut) langer laten duren.. en dan bijv later die insomnia er langzamer erin laten knallen, nu is het zo 'direct' van: wat gebeurt hier?
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 04-01-2009 @ 20:58:23 (9%)
Gery    posted on 04-01-2009 20:58
idd Thumbs Up

ik was eerlijk gezegd aan het twijfelen over de insomnia vocal, 't is nog geen final versie ben er nog aan't verbeteren.. Happy, laughing
hoe meer ik die vocaal ook hoor hoe minder goed geplaatst ik hem vind..

waarom ik een deel van de intro heb weggelaten is omdat ik graag kort op elkaar mix.
tijdens het pompen is het max 2 min per liedje, daarmee da'k het hele nummer vrij snel tot climax laat komen.
DJ - Producer
Bart_    posted on 04-01-2009 21:12
leuk begin, maar ik zou de tekst wat luider zetten. Voor de rest is de vocal 'ineens' weg/gedaan. Daar moet je proberen om een vloeierende overgang te maken.

Kan trouwens zijn dat m'n commentaar wat amateuristisch is/klinkt, maar ik ben ook maar een 'toeschouwer' Winking my eye
jannickv    posted on 04-01-2009 22:59
ik heb hier de "Let It Insomnia (D.O.N.Tekk Mash Up)" en persoonlijk vind ik het er nogal veel op lijken (niet hetzelfde) maarja 2 dezelfde liedjes mashuppen is vast moeilijk om ze dan verschillend te doen lijken.
Gery    posted on 04-01-2009 23:34
@bart: 'k ben zelf ook niet echt tevreden van de vocaal van insomnia naar het einde toe, waarschijnlijk zal ik die er volledig uithalen, ofwel de originele acapella van let it go terug gebruiken..

@jannick: ik wist zelf niet dat deze versie bestond, ik heb mijn idee gehaald van uit de hierboven genoemde set van onze zweedse collega's en qua aanpak verschilt het wel een heel stuk met die mash up, ik gebruik vooral de 'bekende' versie's van de nummers terwijl de DON tekk een heel stuk meer electro is Happy, laughing
DJ - Producer
jannickv    posted on 04-01-2009 23:59
Poster: Gery
@jannick: ik wist zelf niet dat deze versie bestond, ik heb mijn idee gehaald van uit de hierboven genoemde set van onze zweedse collega's en qua aanpak verschilt het wel een heel stuk met die mash up, ik gebruik vooral de 'bekende' versie's van de nummers terwijl de DON tekk een heel stuk meer electro is Happy, laughing

ik geef je gelijk :p

toch wil ik zeggen dat je goed werk hebt geleverd Winking my eye ik zou het zelf niet kunnen :D vind hem mooi maar ik hou het op mijn electro versie xD is ook meer mijn genre
wezzelby    posted on 23-01-2009 17:07
"Let It Insomnia (D.O.N.Tekk Mash Up)"  Deze vind ik niet zo geslaagd. Vind de swedish house maffia mash up veel beter! maar dat is ieder zijn ding natuurlijk
Gery    posted on 23-01-2009 18:44
daarom ook dat ik mij grotendeels heb gebaseerd op de SHM versie.

'k heb ondertussen de vocaal van faithless eruit gesloopt omdat die echt niet lekker zat.

da resultaat staat in m'n player
DJ - Producer
wezzelby    posted on 23-01-2009 19:54
Het is echt prachtig zo!met wat maak jij je mash up's eigenlijk? Heb je ook een pm op netlog gestuurd Cool
User edit by wezzelby on 23-01-2009 @ 20:00:41 (71%)
Gery    posted on 23-01-2009 20:41
even refereren naar de eerste post: "Mixed and mastered with Ableton Live on Mac OSX" Happy, laughing
DJ - Producer
User edit by Gery on 23-01-2009 @ 20:42:03 (2%)

This is an old Topic

No new postings for 6.088 days.
 Post CommentThat would be 202.9 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

385 Users online: 212 Guests (173 Unknown)
Pages generated today : 32.684
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.506.457