Luister moeheid
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

alex87    posted on 02-01-2009 18:49
Als ik produceer kom ik soms vast te hangen en dan weet ik echt ff niet meer wat ik moet doen, dan sluit ik mijn programma's af om een volgende keer verder te gaan. Als ik dan een paar uurtjes later of een andere dag het project weer open hoor ik METTEEN wat er allemaal fout staat. En dan kan ik binnen enkele minuten zorgen dat ik tevreden ben met hoe het klinkt, terwijl ik daar eerst een half uur misschien wel meer mee heb zitten kloten.
De oplossing is natuurlijk veel pauze's nemen vooral als je aan 1 loopje bezig bent, ff een tijdje niks horen of rustig iets anders voor inspiratie zodat je daarna weer goed kritisch met een frisse blik kan luisteren. Mijzelf lukt dit niet echt, ik weet dat het moet maar ik blijf doorgaan, met uiteindelijk frustratie als gevolg:P.
Hebben veel mensen dit probleem? Zijn er mensen die er mee om kunnen gaan? ik zou heel graag weten wat jullie doen om in een lekkere flow te blijven om dit probleem tegen te gaan. Bij een bepaalde werkwijze ofzoiets kan ik me ook wel iets voorstellen, dus bepaalde dingen echt definitief afsluiten zodat je er niet meer mee gaat kloten.
Dit is mijn Grootste probleem met produceren ik wil weten hoe andere mensen hiermee omgaan.

What do you think about Luister moeheid ??

Vote :   

right1    posted on 02-01-2009 19:54
Ik werk vooral verder aan een track als ik op voorhand goeie ideeën heb en precies weet wat er nog moet gebeuren. Hiervoor heb je wel een goeje kennis nodig van je synths vst(i)'s en natuurlijk je programma's zelf.
Ik heb ook vaak hetzelfde gevoel als jij, ik verhelp dit door naar andere tracks te luisteren in hetzelfde genre waarin ik mijn track maak soms helpt het soms niet. Ook eens iets compleet anders in de track smijten waarvan je weet dat je het er toch weer uit doet helpt ook bij mij.

Maar ik denk dat het bij iedereen anders is.
Lawrenz    posted on 02-01-2009 20:17
Yep, heb ik ook, maar ook wel is anders zoals hier:
Ik ben een keer aan een track begonnen, en daar bleef ik wel 3 uur achter elkaar mee bezig. Ik dacht daarna, ik ga alvast een beetje afmixen. Toen klonk het in mijn oren goed, dus heb ik dat project opgeslagen. Volgende keer dat ik em opende dacht ik, dat klinkt nergens naar! Alle instrumenten/melodietjes wel, maar de mixdown was gewoon bagger, dat kon dus opnieuw Happy, laughing
Snoey    posted on 03-01-2009 04:30
Hangt van het volume af, staan de monitoren snoei hard dan zijn mijn oren snel moe. Staan vrij zacht dan heb ik er niet zo snel last van. Zelfde bij mij het draaien, als der een DJ voor mij draait en hij heeft zijn monitoren voluit staan terwijl ik mijn cd map enz uitpak, zijn de eerste paar mixes ook niet helemaal top omdat mijn oren nog moeten herstellen. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
alex87    posted on 04-01-2009 20:33
Het gaat haast altijd fout als ik door samples en presets begin te scrollen op een inspiratieloos moment. Dan heb ik niks meer in mn hoofd zitten waar ik naartoe kan werken, misschien wel logisch dat ik er dan niet uitkom. Ik ga hier maar eens heel goed op focussen denk ik. Het volume laaghouden wanneer dit mogelijk is is ook wel een goeie tip merk ik.
Een andere reden is ook dat ik uitgekeken raak op een instrument terwijl ik bezig ben en hem dan ga aanpassen, mensen die dit kennen? Gewoon toch houden en een dag later oordelen of het echt zo slecht is misschien een oplossing?
Stephanie    posted on 04-01-2009 21:35
Ken je probleem inderdaad, heb het ook wel eens als ik aan In De Mix zit te werken. Voor mij de enige oplossing, even wat heel anders gaan doen en het liefst niet iets op de computer. Hond uitlaten of collega's pesten werken bij mij heel goed Happy, laughing

Ook een tipje wat bij mij goed werkt, je project terugluisteren zonder naar de sequencer etc op je scherm te kijken.....ik save de track dan tussendoor even als WAV-je en speel 'm af in bijvoorbeeld itunes.
Ferry    posted on 05-01-2009 11:18
Je project lijkt vaak op een al bestaande track, je bent op zoek naar een bepaalde sound.
Skip van je project naar een bestaande (lees gemasterde) track en wissel dat steeds af.

Basic tipje, probeer eens een track na te maken met het orgineel ernaast.
Dan heb je een bepaalde sound gevonden en dan zullen de rest van je tracks ook beter gaan klinken.
Als je sound eenmaal goed is.... Dan wordt het steeds simpeler en ook leuker om muziek te maken.
Het is en blijft gewoon een kwestie van veel doen en afkijken/tips vragen bij collega's.

Cheers
Hardshort    posted on 13-01-2009 15:08
Ik heb het ook vaak dat ik uren achtereen bezig blijf, vooral s`nachts is het bij mij echt heel erg.
Dan heb ik om 23:00 zoiets van; ik ga zo naar bedje, en vervolgens zit ik tot 5 uur.. Wat soms wel heel goed uitpakt omdat ik dan opeens mn inspiratie krijg.

Wat betreft het luistermoe zijn merk ik er ook wel veel van. Het klinkt dan al snel goed terwijl je de volgende dag zoiets hebt van wtf?.
Vooral met loops en veelvuldig herhalen van bepaalde stukjes kunnen dingen anders gaan klinken.

Neem maar is een woord in je gedachte en ga die is 20min lang herhalen, na een tijd zul je zoiets hebben van, wat een vaag woord eigelijk.. Cool

Simpele conclusie; Teveel is nooit goed Winking my eye
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

298 Users online: 197 Guests (101 Unknown)
Pages generated today : 60.197
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.953.742