Beatmatchen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Djdre    posted on 02-01-2009 18:03
Hallo,

ik had veel problemen met beatmatchen maar door tips van laidback luke en onze moderator jorrit en andere dj's ik heb het bijna onder de knie maar nog niet helemaal.

uitleg hoe ik het doe : als bijv een housetrack op pitch 2.2 staan doe ik die andere track die ik wil inmixen ook op 2.2 kijken of die sneller of langzamer is dan schuif je met de pitch todat je denkt nu klinkt ie goed.

hebben jullie misschien wat tips voor mij ?

Alvast bedankt

What do you think about Beatmatchen ??

Vote :   

OneSixty    posted on 02-01-2009 18:09
huh ?

waarom zou je die andere dan ook op 2.2 zetten ? dat is helemaal niet nodig!

als je track B gelijk start op een beat dan hoor je meteen ofdat track B sneller of trager is.

ik vind het altijd maar lastig om uit te leggen hoe je moet beatmatchen,
als je er tijd in steekt wijst het zichzelf toch wel uit ?
User edit by OneSixty on 02-01-2009 @ 18:10:15 (6%)
Dubbel_Fristie    posted on 02-01-2009 18:30
Dit is zo'n een bekend topic...
Enigste manier om het onder de knie te krijgen is OEFENEN OEFENEN en dan als je dacht je klaar was nog een keer OEFENEN.
Koste mij ook een aardig jaar voordat het allemaal goed klonkt.

Iedereen heeft wel eens het gevoel van... 'fuck ik hoor het niet' of 'dit is onmogelijk' Unhappy
Been there done that.
Doorzettings vermogen heb je nodig :P

En je kan nog zoveel tips krijgen van de grote namen krijgen, maar de basis van het beatmatchen kan elke dj je wel uitleggen. Het is maar wat je er zelf mee doet.

Doorzetten mijn jong, u komt er wel Winking my eye

ps. post is een mixje, dan kunnen we luisteren hoe ver je bent Happy, laughing
User edit by Dubbel_Fristie on 02-01-2009 @ 18:32:19 (12%)
Denle    posted on 02-01-2009 18:33
wat ik doe is:

Als de ene track 128 bpm is zet ik de andere track iets snel zeg op 129.
Zo weet ik al van te voren welke kant ik op kan draaien om het goed te zetten.
Maar nadat ik het zo gezet heb is het gewoon op gehoor want geen enkele bpm counter is precies.
Dus moet je het gewoon op gehoor oefenen en doen.

greetz
Dubbel_Fristie    posted on 02-01-2009 18:44
Poster: Denle
wat ik doe is:

Als de ene track 128 bpm is zet ik de andere track iets snel zeg op 129.
Zo weet ik al van te voren welke kant ik op kan draaien om het goed te zetten.
Maar nadat ik het zo gezet heb is het gewoon op gehoor want geen enkele bpm counter is precies.
Dus moet je het gewoon op gehoor oefenen en doen.

greetz

Die pioneers geven wel redelijk accuraat hun BPM weer.
Alleen je zal altijd de kleine procenten bij moeten pitchen Winking my eye
Djdre    posted on 02-01-2009 18:53
Poster: Lightzone
huh ?

waarom zou je die andere dan ook op 2.2 zetten ? dat is helemaal niet nodig!

als je track B gelijk start op een beat dan hoor je meteen ofdat track B sneller of trager is.

ik vind het altijd maar lastig om uit te leggen hoe je moet beatmatchen,
als je er tijd in steekt wijst het zichzelf toch wel uit ?

ja dat klopt daar heb je gelijk in
Denle    posted on 02-01-2009 20:08
Poster: Dubbel_Fristie

Alleen je zal altijd de kleine procenten bij moeten pitchen Winking my eye

Precies ja dus moet je het laatstedeel op je gehoor doen wat ik al zei
Miclem    posted on 02-01-2009 21:54
Only practice makes perfect Thumbs Up
Djdre    posted on 03-01-2009 11:33
Bedankt voor jullie tips. lijkt me duidelijk oefenen ik oefen elke dag merk wel dat het beter gaat nogmaals bedankt.
tom-j    posted on 03-01-2009 12:24
zoals zo vaak gezegd: practise and enjoy!!
een tip:
plak je BPM counters (als je die hebt) af!! dan leer je het zonder BPM!
en na een tijdje gaat het dan vanzelf en heel snel!
succesCool en vooral veel plezier!
Illusion    posted on 03-01-2009 12:48
Poster: Djdre
Hallo,

ik had veel problemen met beatmatchen maar door tips van laidback luke en onze moderator jorrit en andere dj's ik heb het bijna onder de knie maar nog niet helemaal.

uitleg hoe ik het doe : als bijv een housetrack op pitch 2.2 staan doe ik die andere track die ik wil inmixen ook op 2.2 kijken of die sneller of langzamer is dan schuif je met de pitch todat je denkt nu klinkt ie goed.

hebben jullie misschien wat tips voor mij ?

Een van de eerste tips is om de volgende keer even met de Search te zoeken. Je vind hier veel topics over dit onderwerp.

Het is helemaal niet nodig om te kijken hoe snel je pitch is. Je speelt je 1e track af, en vervolgens start je gewoon de 2e op een moment in, en kijk je of je deze "OJG" (Op Je Gehoor) gelijk kan zetten.

Dubbel Fristie
Alleen je zal altijd de kleine procenten bij moeten pitchen

De pitch gelijk zetten aan de ander heeft geen nut. Het kan zijn dat het ene nummer met een hogere bpm is afgemixed dan het andere. Zo hou je dus altijd een snelheidsverschil (ookal is de pitch gelijk) Op je gehoor, en BPM meters vergeten!!!!!

Oefenen en oefenen zoals al gezegt. Djen doe je op je gehoor en niet door te kijken naar de BPM snelheid.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 03-01-2009 @ 12:52:00 (19%)
Synchronizer    posted on 03-01-2009 14:22
jup wat Illusion zegt klopt wel. ik heb zelf 2 DAP's TL 850. die bpm meters springen constant heen en weerCool

Ik draai zelf hardstyle en ik moet zeggen dat me dat veel makkelijker afgaat qua beatmatchen dan dat ik een club plaatje pak oid.

Soms heb je dagen dat t super gaat, soms gaat t voor geen meter. maar ik heb wel t gevoel dat er vooruitgang in zit Cool
User edit by Synchronizer on 03-01-2009 @ 14:22:52 (1%)
OneSixty    posted on 04-01-2009 02:02
bij mij wisselt het ook serieus af...

als iemand dit graag hoort om zijn zelfvertrouwen omhoog te pompen:

het lukt me al bijna heel de vakantie niet om een plaatje netjes te mixen, gaat echt allemaal scheef...

echt raar :p
Djdre    posted on 04-01-2009 13:30
ik weet genoeg moderator deze topic kan verleden tijd worden gezetCool
DjVictorF    posted on 04-01-2009 13:44
@DjDre: Als je dit nog leestWinking my eye Je kan ook gewoon een keer een mixje maken en opnemen met Audacity. Dan kun je dit terughoren en kijken wat je fout doet! En als het een lekker mixje is kan je die versprijdenHappy, laughing Heb je 2 vliegen in 1 klap!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Synchronizer    posted on 04-01-2009 14:04

het lukt me al bijna heel de vakantie niet om een plaatje netjes te mixen, gaat echt allemaal scheef...

Soms.

Dan denk je van beetje corrigeren en dan vliegt ie dr helemaal naastCool
Djdre    posted on 04-01-2009 15:29
Poster: DjVictorF
@DjDre: Als je dit nog leestWinking my eye Je kan ook gewoon een keer een mixje maken en opnemen met Audacity. Dan kun je dit terughoren en kijken wat je fout doet! En als het een lekker mixje is kan je die versprijdenHappy, laughing Heb je 2 vliegen in 1 klap!

Thanks man is een goeie
Boyd    posted on 04-01-2009 15:34

Ik heb dat dus ook, goede en slechte dagen.....

Maaarrrrr, als ik voor publiek sta gaat het altijd goed!

Roov    posted on 04-01-2009 15:42
Poster: BoydGrift
Maaarrrrr, als ik voor publiek sta gaat het altijd goed!

Niet om lullig te zijn maar sinds wanneer sta jij voor publiek te draaien dan? :P

En ontopic : Er zijn ook echt gewoon plaatjes die bijna onmogelijk zijn om in te mixen en juist die plaatjes pak ik meestal Cool
tom-j    posted on 04-01-2009 15:51
Poster: Roov

Niet om lullig te zijn maar sinds wanneer sta jij voor publiek te draaien dan? :P

En ontopic : Er zijn ook echt gewoon plaatjes die bijna onmogelijk zijn om in te mixen en juist die plaatjes pak ik meestal Cool

miss wat schoolfeesten ofzoCool we hebben niet allemaal een DJ contest gewonnenWinking my eyenog gefeliciteerd man:d!ja die platen heb ik ook! als je die kan mixen moet de rest ook goed gaan tog??maar je hebt soms van die dagen dat het gwn egt niet gaat! dan moet je gewoom even stoppen en dan een uurtje later weer doorgaan! bespaart je een hoop stress!
Roov    posted on 04-01-2009 15:53
Poster: tom-j

miss wat schoolfeesten ofzoCool we hebben niet allemaal een DJ contest gewonnenWinking my eyenog gefeliciteerd man:d!ja die platen heb ik ook! als je die kan mixen moet de rest ook goed gaan tog??maar je hebt soms van die dagen dat het gwn egt niet gaat! dan moet je gewoom even stoppen en dan een uurtje later weer doorgaan! bespaart je een hoop stress!

Ik ken Boyd persoonlijk en ik wist niet dat hij onlangs al feesten had gedraait Winking my eye
Ik ga altijd stressen als het niet lukt en heb er dan ook echt de hele dag geeen zin meer in. Ik vind trouwens niet dat het zo is dat als je een moeilijke plaat kan overmixen dat de rest ook goed moet gaan. Bij elke plaat is het weer een vak apart Winking my eye En nog bedankt he !
Bartjuh74    posted on 05-01-2009 09:52
Als het al wat beter gaat moet je gewoon met je ogen dicht proberen, of gewoon je bpm counter afplakken zoals eerder gezegd, het liefst nooit naar de nummertjes kijken!

Het moet echt op je gevoel gaan!
Djdre    posted on 05-01-2009 15:29
Poster: Bartjuh74
Als het al wat beter gaat moet je gewoon met je ogen dicht proberen, of gewoon je bpm counter afplakken zoals eerder gezegd, het liefst nooit naar de nummertjes kijken!

Het moet echt op je gevoel gaan!

weet ik ik heb geen bpm counters doe het alleen maar op gevoel gaat wel met de dag beter toch bednakt voor de tip
wezzelby    posted on 05-01-2009 16:55
kijk ook eens hier http://www.djsounds.com/tag/how-to-dj/ mss helpt het een beetje? Veel succes
Berbo    posted on 05-01-2009 17:44
ik heb het juist geleerd met de bpm counters...door ze gewoon altijd te gebuiken kreeg ik het gevoel langzaam te pakken, en werd ik er steeds minder afhankelijk van
justjustin    posted on 05-01-2009 17:48
Poster: Beerbo
ik heb het juist geleerd met de bpm counters...door ze gewoon altijd te gebuiken kreeg ik het gevoel langzaam te pakken, en werd ik er steeds minder afhankelijk van

klinkt heel erg aanemelijk

315 Users online: 253 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 18.150
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.767.622