Poster: Denle
wat ik doe is:
Als de ene track 128 bpm is zet ik de andere track iets snel zeg op 129.
Zo weet ik al van te voren welke kant ik op kan draaien om het goed te zetten.
Maar nadat ik het zo gezet heb is het gewoon op gehoor want geen enkele bpm counter is precies.
Dus moet je het gewoon op gehoor oefenen en doen.
greetz
Poster: Lightzone
huh ?
waarom zou je die andere dan ook op 2.2 zetten ? dat is helemaal niet nodig!
als je track B gelijk start op een beat dan hoor je meteen ofdat track B sneller of trager is.
ik vind het altijd maar lastig om uit te leggen hoe je moet beatmatchen,
als je er tijd in steekt wijst het zichzelf toch wel uit ?
Poster: Dubbel_Fristie
Die pioneers geven wel redelijk accuraat hun BPM weer.
Alleen je zal altijd de kleine procenten bij moeten pitchen
Poster: Djdre
Hallo,
ik had veel problemen met beatmatchen maar door tips van laidback luke en onze moderator jorrit en andere dj's ik heb het bijna onder de knie maar nog niet helemaal.
uitleg hoe ik het doe : als bijv een housetrack op pitch 2.2 staan doe ik die andere track die ik wil inmixen ook op 2.2 kijken of die sneller of langzamer is dan schuif je met de pitch todat je denkt nu klinkt ie goed.
hebben jullie misschien wat tips voor mij ?
Dubbel Fristie
Die pioneers geven wel redelijk accuraat hun BPM weer.
Alleen je zal altijd de kleine procenten bij moeten pitchen
bij mij wisselt het ook serieus af...
als iemand dit graag hoort om zijn zelfvertrouwen omhoog te pompen:
het lukt me al bijna heel de vakantie niet om een plaatje netjes te mixen, gaat echt allemaal scheef...
echt raar :p
Poster: DjVictorF
@DjDre: Als je dit nog leestJe kan ook gewoon een keer een mixje maken en opnemen met Audacity. Dan kun je dit terughoren en kijken wat je fout doet! En als het een lekker mixje is kan je die versprijden
Heb je 2 vliegen in 1 klap!
bij mij wisselt het ook serieus af...
als iemand dit graag hoort om zijn zelfvertrouwen omhoog te pompen:
het lukt me al bijna heel de vakantie niet om een plaatje netjes te mixen, gaat echt allemaal scheef...
echt raar :p
Poster: BoydGrift
Maaarrrrr, als ik voor publiek sta gaat het altijd goed!
Poster: Roov
Niet om lullig te zijn maar sinds wanneer sta jij voor publiek te draaien dan? :P
En ontopic : Er zijn ook echt gewoon plaatjes die bijna onmogelijk zijn om in te mixen en juist die plaatjes pak ik meestal
Poster: tom-j
miss wat schoolfeesten ofzowe hebben niet allemaal een DJ contest gewonnen
nog gefeliciteerd man:d!ja die platen heb ik ook! als je die kan mixen moet de rest ook goed gaan tog??maar je hebt soms van die dagen dat het gwn egt niet gaat! dan moet je gewoom even stoppen en dan een uurtje later weer doorgaan! bespaart je een hoop stress!
Poster: Bartjuh74
Als het al wat beter gaat moet je gewoon met je ogen dicht proberen, of gewoon je bpm counter afplakken zoals eerder gezegd, het liefst nooit naar de nummertjes kijken!
Het moet echt op je gevoel gaan!
Poster: Beerbo
ik heb het juist geleerd met de bpm counters...door ze gewoon altijd te gebuiken kreeg ik het gevoel langzaam te pakken, en werd ik er steeds minder afhankelijk van