Jaarmixen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

PaulBrugel    posted on 02-01-2009 17:56
Dit jaar helaas geen tijd gehad om een jaarmix te maken, maar heb ze  wel beluisterd van de andere mixers. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vonden.  Hier mijn reacties:

Caz end of the yearmix 2008 (Martin Pieters)
-Jammer, vond het tonaal vaak niet klinken. vaak 1 melodie en een andere vocal die niet lekker door elkaar lopen. Klinkt vaak vals.
Ben ik eigenlijk niet gewend van Martin, Die mixen van 2006 & 07  waren erg goed!

3FM yearmix 2008, mixed bij DJ Sandstorm
-Goed, maar de jaarmixen van de vorige 2 jaren waren beduidend beter. Ook veel onbekende rockplaatjes
(Die mix van 2006 was super trouwens)

JIMTV Yearmix (Mediamix)
-Super! 158 platen in 1 uur. Ook platen die je erniet in verwacht zitten erin. Klinkt goed en is zeker een uitschieter dit jaar tussen de andere jaarmixen

Zitten hier ook jaarmixfans op dit forum?

What do you think about Jaarmixen ??

Vote :   
DjVictorF    posted on 02-01-2009 18:01
Ik heb die je daar hebt staan nog niet gehoord.. Nog geen zin te had om te luisteren. Kheb wel de tmf jaarmix van chuckie gezien! Nou die vond ik nou niet geweldig:P
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
ArCee    posted on 03-01-2009 08:21
Ik heb de Grandmix van Ben gehoord op m'n werk. Weer goed in elkaar gezet, jammer dat Slam er zoveel jingles doorheen moest knallen Cool om de 10 a 15 minuten.Verder een groot deel van onze eigen TotaalFM yearmix gehoord ////www.djresource.eu/Forum/topic/12304/TFM-Monster-Year-Mix-+-tracklist./ en ook op TFM, de Leon Bolier Yearmix die ik meesterlijk vond Cool
Ywe    posted on 03-01-2009 09:38
Welke yearmix ik standaard voor naar de CD handel ren is A State of Trance Yearmix :p

heerlijke CD's voor in de auto Happy, laughing maar vond 2006 tot nu toe lekkerste

en Chuckie heb ik gister gezien, geinige mix als achtergrond voor het klussen :P zaten overgangen tussen waar ik zelf nooit aan gedacht zou hebben Happy, laughing
Lawrenz    posted on 03-01-2009 09:43
Heb de podcast van Radio 538's jaarmix gedownload. Klonk wel goed, mixtechnisch niet altijd perfect (gebeatmatched wel, maar maattechnisch) maar toch wel alle toppers van dit jaar erin, van alle genres.
En de eerste 3 uur van de TFM jaarmix (ik was het 2e uur Cool)!
baath    posted on 03-01-2009 10:41
Poster: Ywe
Welke yearmix ik standaard voor naar de CD handel ren is A State of Trance Yearmix :p

heerlijke CD's voor in de auto Happy, laughing maar vond 2006 tot nu toe lekkerste

en Chuckie heb ik gister gezien, geinige mix als achtergrond voor het klussen :P zaten overgangen tussen waar ik zelf nooit aan gedacht zou hebben Happy, laughing

inderdaad chuckie zijn jaar mix zatten echt lekkere overgangen in die je nooit verwacht :D
tom-j    posted on 03-01-2009 12:28
die van funk D vind ik ook wel goed!
e chuckie's is echt gewoon vet!!Coolkon helaas niet luisteren naar de TFM yearmix! zat in een of ander oord waar ze geen internet haddenCool
RAS    posted on 04-01-2009 17:14
Poster: PaulBrugel
Dit jaar helaas geen tijd gehad om een jaarmix te maken, maar heb ze  wel beluisterd van de andere mixers. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vonden.  Hier mijn reacties:

...

Zitten hier ook jaarmixfans op dit forum?

Ik ben ook groot fan van jaarmixen en heb er ook al een aantal geluisterd.

Armin van buuren - ASOT yearmix
Beste kwaliteit mix. Alles stak perfect in elkaar zoals we al van hem gewend waren van de afgelopen jaren. Armin is koning van het tonaal mixen en dat word in deze mix wederom duidelijk. Aangezien ik ook van trance hou vind ik deze mix ook geweldig om naar te luisteren.

DJ Sandstorm - 3FM jaarmix
Van de 'top40'-muziek de veruit beste jaarmix. Mixtechnisch zit het goed in elkaar en loopt het heel mooi vloeiend door. Toonhoogtes passen vrijwel altijd bij elkaar. Vooral het begin loopt heel erg lekker. Ik heb wel het idee dat hij het op het einde met de dance-nummers een beetje afgeraffeld heeft. Daar gaat het tonaal ook een enkele keer fout. De vele rockplaatjes zitten er in omdat de mix voor 3FM is, maar daar kan ik me niet aan storen. Te veel dance is ook niet leuk.

Chuckie - TMF jaarmix
Technisch is het goed, maar helaas gebruikt hij veel te vaak het zelfde trucje voor de overgangen wat wel storend word. Hij onderscheid zich op deze manier wel van de andere mixen. Waar Sandstorm wat meer rock heeft (maar het niet overdrijft), daar heeft Chuckie zijn mix vooral vol gepropt met urban. Niet echt mijn ding dus ik zal deze mix dan ook minder snel opzetten. Echter wel mijn complimenten voor de afwisseling van stijlen in deze mix.

Martin Pieters - CAZ end of year mix
Een paar leuke combinaties maar toch wel de minste jaarmix naar mijn mening (van de mixen die ik heb geluisterd). Hij zit vaak fout me toonhoogtes en daardoor klinkt een overgang met enige regelmaat nogal rommelig. Martin Pieters eindigd met wat stevigere dance die ik in de mixen van Sandstorm en Chuckie niet echt aan bod komen.

Ben Liebrand (cd & grandmix)
Ik heb hier maak heel kort naar geluisterd en moet concluderen dat het niet echt tot de traditionele jaarmixen gerekend mag worden. Nummers worden veel te lang gedraaid waardoor het meer een gewone DJ-set word en dus geen jaarmix volgens mijn definitie, waarbij je geregeld 3 nummers door elkaar kunt horen en nummers zeer kort achter elkaar aangegooid worden. Ik hoop dat hij in de toekomst weer terug gaat naar z'n oude manier van grandmixen maken.
User edit by RAS on 04-01-2009 @ 17:18:25 (24%)

This is an old Topic

No new postings for 5.974 days.
 Post CommentThat would be 199.1 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

176 Users online: 17 Guests (159 Unknown)
Pages generated today : 17.000
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.825.459