Poster: PaulBrugel
Dit jaar helaas geen tijd gehad om een jaarmix te maken, maar heb ze wel beluisterd van de andere mixers. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vonden. Hier mijn reacties:
...
Zitten hier ook jaarmixfans op dit forum?
Ik ben ook groot fan van jaarmixen en heb er ook al een aantal geluisterd.
Armin van buuren - ASOT yearmix
Beste kwaliteit mix. Alles stak perfect in elkaar zoals we al van hem gewend waren van de afgelopen jaren. Armin is koning van het tonaal mixen en dat word in deze mix wederom duidelijk. Aangezien ik ook van trance hou vind ik deze mix ook geweldig om naar te luisteren.
DJ Sandstorm - 3FM jaarmix
Van de 'top40'-muziek de veruit beste jaarmix. Mixtechnisch zit het goed in elkaar en loopt het heel mooi vloeiend door. Toonhoogtes passen vrijwel altijd bij elkaar. Vooral het begin loopt heel erg lekker. Ik heb wel het idee dat hij het op het einde met de dance-nummers een beetje afgeraffeld heeft. Daar gaat het tonaal ook een enkele keer fout. De vele rockplaatjes zitten er in omdat de mix voor 3FM is, maar daar kan ik me niet aan storen. Te veel dance is ook niet leuk.
Chuckie - TMF jaarmixTechnisch is het goed, maar helaas gebruikt hij veel te vaak het zelfde trucje voor de overgangen wat wel storend word. Hij onderscheid zich op deze manier wel van de andere mixen. Waar Sandstorm wat meer rock heeft (maar het niet overdrijft), daar heeft Chuckie zijn mix vooral vol gepropt met urban. Niet echt mijn ding dus ik zal deze mix dan ook minder snel opzetten. Echter wel mijn complimenten voor de afwisseling van stijlen in deze mix.
Martin Pieters - CAZ end of year mix
Een paar leuke combinaties maar toch wel de minste jaarmix naar mijn mening (van de mixen die ik heb geluisterd). Hij zit vaak fout me toonhoogtes en daardoor klinkt een overgang met enige regelmaat nogal rommelig. Martin Pieters eindigd met wat stevigere dance die ik in de mixen van Sandstorm en Chuckie niet echt aan bod komen.
Ben Liebrand (cd & grandmix)
Ik heb hier maak heel kort naar geluisterd en moet concluderen dat het niet echt tot de traditionele jaarmixen gerekend mag worden. Nummers worden veel te lang gedraaid waardoor het meer een gewone DJ-set word en dus geen jaarmix volgens mijn definitie, waarbij je geregeld 3 nummers door elkaar kunt horen en nummers zeer kort achter elkaar aangegooid worden. Ik hoop dat hij in de toekomst weer terug gaat naar z'n oude manier van grandmixen maken.