Syrincs vs. KRK RP-6
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Phenix    posted on 31-12-2008 20:05
Ik zit met een brandende vraag die ik aan jullie wil voor wil leggen:
Ik ben al een tijdje van plan om nieuwe monitor speakers te kopen voor bij mij dj-set.
Maar ik ben dus nog aan het twijfelen tussen de KRK RP-6 en de Syrincs M3-220 DT.
Het moet op mijn kamer komen je staan van ongeveer 3.63 bij 5.45m ± 20 m2

Wat zouden jullie me aanbevelen als ik ze alleen wil gebruiken voor tijdens het draaien.
Zoiezo wil ik ze binnenkort eens gaan beluisteren, maar volgens mij is er hier niet een winkel in de buurt waar je ze beide naast elkaar kan testen, of ik zou een stukje moeten reizen.

Alvast bedankt! :d
http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 31-12-2008 @ 20:06:21 (1%)

What do you think about Syrincs vs. KRK RP-6 ??

Vote :   

Prozei    posted on 31-12-2008 20:40
de syrincs kost 549€ en2 rp6jes 400€
beide hebben goed geluid. ik vind de syrincs de lage tonen iets beter weergeven als de rp6.

je zou tevens ook kunnen kijken voor een setje rp5 icm. een rp10s
deze set heeft ook een totaal prijs van 549€
en dan heb je echt een top setje en daar komt genoeg geluid uit om die 20 M² van geluid te voorzien.
de rp10s is beter als de sub die bij de syrincs zit.

Mod edit by Prozei on 31-12-2008 20:44 (39%)
dacuba    posted on 31-12-2008 21:01
Ik zie dat er een zelfde thread op aboutdj is.. zal effe quoten van een member:

"Het is inderdaad appelen vs peren vergelijken. Maar we kunnen vrij het vrij simpel stellen: voor producen gebruik je de KRK's, voor te DJ'en de Syrincs. De Syrincs zijn oorspronkelijk voor homecinema ontworpen dus die gaan hard genoeg. Als je daarmee de buren gaat opjagen? Dat hangt ervan af hoever jij je master opengooit (of draait) he.. Een aangedikte bass valt erg te relativeren sinds je de bass apart kan instellen.

Ook kan je je topjes zo instellen dat ze op een statief of op een desk (bureau bvb) staan. Leuke functies, wel een beetje bizar dat ze een VGA kabel gebruiken voor het geluid. Dit betekent dan weer dat de topjes geen aparte stroomvoorziening nodig heeft. Ik ben erg tevreden van mijn Syrincs setje, en raad het iedereen aan. Ook de prijs (450&euroWinking my eye valt erg goed mee."
Phenix    posted on 31-12-2008 21:01
Voor mij het grote voordeel aan de syrincs is dat de topjes redelijk compact zijn en je ze dus ook op een microfoonstatief kan zetten.
Waardoor ze ook minder ruimte innemen bij je dj-set.

Maar er moet natuurlijk wel een beetje een mooi geluid uitkomen, met natuurlijk bas, want ik heb nu gewoon een simpel stereosetje van 20 jaar oud ofzo, een keer gererfd.
Maar eigenlijk komt er geen bas uit waardoor ik ook wil kijken voor een nieuw monitorsetje Winking my eye

@ Dacuba: Die tread was heel toevallig ook van mij Winking my eye
http://www.djmillhouse.nl
User edit by Phenix on 31-12-2008 @ 21:02:36 (12%)
Boyd    posted on 31-12-2008 21:07
Ook de KRK's geven genoeg voelbare bass, ik sta op 1 meter van de kastjes!

Syrincs gaan knoerdhard, maar dan ook egt knoerdhard. Daar zijn KRK's niet voor gemaakt.

KRK's geven geen mooi, maar een eerlijk geluid. Als je mooi geluid wilt horen dan moet je naar je stereosetje of ipod luisteren. Overgens geven ze wel weer meer detail weer dan de syrincs!

This is an old Topic

No new postings for 6.085 days.
 Post CommentThat would be 202.8 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

256 Users online: 146 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 85.453
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.490