Legale MP3's: Branden en Draaien?? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Inspiration    posted on 05-08-2005 14:07
Hello,

Ik weet niet of dit hier al ergens aan bod is gekomen, ik heb het niet gevonden.
Als je nu als DJ mp3's downloadt (legaal natuurlijk), mag je die dan op cd branden en draaien voor publiek zoals een gewone originele cd?

Met vriendelijke groeten,
Inspiration.

What do you think about Legale MP3's: Branden en Draaien?? ??

Vote :   

PeterB    posted on 09-08-2005 19:48
2 DaRoyal:

Persoonlijk zou ik altijd in het contract dat je afsluit met de organisatie op laten nemen dat zij verantwoordelijk zijn voor alle af te dragen rechten, ookal is de opdrachtgever het cafe om de hoek, zodat jij hier niet op kunt worden aangesproken.

djmamo    posted on 10-08-2005 10:59
bij het cafe of discotheek op de hoek ben je nooit aansprakelijk, omdat deze altijd buma/stemra betalen daar kunnen ze niet onderuit.

en aangezien je (als je daar werkt) als werknemer staat geregistreerd, kunnen ze je niets verwijten omdat de eigenaar dat moet regelen.

www.moonentertainment.nl
TheSupercrab    posted on 12-08-2005 08:27
wat is dit trouwens voor en gezeur op beatport over, niet jou territory.. En kun je dat ook omzeilen met een proxytje?

vind het wel vreemd.
Lead    posted on 12-08-2005 11:07
Poster: TheSupercrab
wat is dit trouwens voor en gezeur op beatport over, niet jou territory.. En kun je dat ook omzeilen met een proxytje?

vind het wel vreemd.

Ik ken hun commenntaar niet, maar ik kan me voorstellen dat niet in alle landen zoveel is toegestaan als hier in Nederland.
Let the BASS be louder
TheSupercrab    posted on 12-08-2005 11:54
dat is nou juist het vreemde.. ik zit nu in NL.. En dus ook op een NL IP :S. Het is trouwens ook allen maar met bepaalde nummers.. Zou het iets met licenstie te doen hebben?
User edit by TheSupercrab on 12-08-2005 @ 11:55:15 (100%)
Lead    posted on 12-08-2005 11:56
Ik denk het wel. Licenties zijn niet overal ter wereld goed geregeld.
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 15-08-2005 03:24
Poster: PeterB
Op het forum van New-Line wordt hier ook al lang over gediscussieerd. Sylvia heeft daar de moeite genomen om contact met Buma/Stemra op te nemen hierover.

"3. Het draaien vanaf CDR (gekopiëerde cd's, eigen compilaties en mixen, legale MP3 downloads) én vanaf PC is officieel NIET toegestaan.

En hoe zit het met eigen composities dan? Verwachten ze dat omdat ik muzikant en dus ook wel eens producer kan zijn, ik een cd-DRUKKERIJ op mijn studentenkamer heb?!?

Weer zo'n bewijs dat de wet hopeloos niet met zijn tijd meegaat.

Om het nog maar niet over I-pod's te hebben. Is dat geen pc dan? Als dat zo is, mag je dus wel een harddiskspeler gebruiken, maar geen pc. Lekker, hoor.

En hoe zit het dan met dat horeca-software programma wat ik in cafe's wel eens zie 'draaien' (what's in a word)? Dat is dan toch een pc?!

Arghhhh.... Daarom heb ik dus maar elf cd-r's in mijn cd-koffer zitten. Toch balen dat ik daarvan een boel niet kan aanschaffen. Ja, ik bedoel, als je een nummer van The Strokes wil hebben, ga je niet het album van 20 euro kopen en als je de single niet meer kan vinden...

Zou nodig eens een cd-verzamelaar database moeten komen wat dat betreft, trouwens. Of weet iemand zoiets te vinden online (welke tracks op welke verzamelaar staan)?

Lead    posted on 21-08-2005 13:44
Horeca software wordt meestal verkocht met een soort abonement. Hoe dit werkt verschilt eigenlijk per soort mixcomputer.

Een van de vormen is dat je een abonement hebt voor bijv. 5.000 tracks. Je kunt tracks toevoegen, maar je moet er dan net zoveel uit je playlist/harde schijf halen.

Je kunt bij sommige abonementen updates kopen met bijv. 250 tracks uit het genre dat je wil, je betaald daar dan voor en zo draag je de rechten ervoor af.

Zo zou je natuurlijk nog veel meer soorten en vormen abonnementen kunnen verzinnen, er zijn er teveel om ze hier allemaal op te noemen.

En zijn ze allemaal legaal ?? Ze zeggen van wel, maar daar komt in de praktijk niet zoveel van terecht. Er zijn net zoveel truuks om om deze afdracht van rechten heen te komen als er verschillende soorten abonementen zijn.
Let the BASS be louder
SonicWalker    posted on 22-08-2005 23:21
Poster: PeterB
Kortom: bewaar de facturen van je Creditcard...

Maar ik kan zo niet aantonen, waar welke legale mp3 bestanden vandaan zijn gekomen. Ik heb bijvoorbeeld bij emusic.com een maandabo. Ook zijn er vaak diverse gratis mp3 bestanden, ook van bekende artisten. Onmogelijk om per bestand de legaliteit te bewijzen. Of hebben jullie facturen van alle CD en vinly de jullie ooit hebben gekocht. Nee, laat hun maar aantonen, dat de bron van het bestand niet legaal was.

This is an old Topic

No new postings for 7.328 days.
 Post CommentThat would be 244.3 months
or a whopping 20.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

242 Users online: 143 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 20.230
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.927.522