Poster: PeterB
Op het forum van New-Line wordt hier ook al lang over gediscussieerd. Sylvia heeft daar de moeite genomen om contact met Buma/Stemra op te nemen hierover.
"3. Het draaien vanaf CDR (gekopiëerde cd's, eigen compilaties en mixen, legale MP3 downloads) én vanaf PC is officieel NIET toegestaan.
En hoe zit het met eigen composities dan? Verwachten ze dat omdat ik muzikant en dus ook wel eens producer kan zijn, ik een cd-DRUKKERIJ op mijn studentenkamer heb?!?
Weer zo'n bewijs dat de wet hopeloos niet met zijn tijd meegaat.
Om het nog maar niet over I-pod's te hebben. Is dat geen pc dan? Als dat zo is, mag je dus wel een harddiskspeler gebruiken, maar geen pc. Lekker, hoor.
En hoe zit het dan met dat horeca-software programma wat ik in cafe's wel eens zie 'draaien' (what's in a word)? Dat is dan toch een pc?!
Arghhhh.... Daarom heb ik dus maar elf cd-r's in mijn cd-koffer zitten. Toch balen dat ik daarvan een boel niet kan aanschaffen. Ja, ik bedoel, als je een nummer van The Strokes wil hebben, ga je niet het album van 20 euro kopen en als je de single niet meer kan vinden...
Zou nodig eens een cd-verzamelaar database moeten komen wat dat betreft, trouwens. Of weet iemand zoiets te vinden online (welke tracks op welke verzamelaar staan)?