beatmatchen oefenen op pc
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jnazzz    posted on 27-12-2008 22:34
hallo,
ik ben nog niet in bezit van een mixer en cd spelers, maar ik ben nog aan het sparen. 'k Heb wel Virtual DJ, maar het blijkt volgens velen toch niet zo een goed programma te zijn(en als een ervaren iemand het zegt, neem ik dat liever aan Smile having fun) Maar met Virtual DJ kan je toch leren beat mixen of niet? Ik maak de bovenste balk onzichtbaar zodat je niet kan zien of de beats gelijk lopen of niet zo leer ik het op het gehoor. Nu is mijn vraag: is dit een goede manier?En nu heb ik nog een vraagje Cool kan je best sparen tot je genoeg geld hebt voor een hele set te betalen (ik bedoel 2 cd-spelers en een mixer) of stuk per stuk. Als je nu een mixer kan betalen, kan je die dan aansluiten op pc en(voorlopig) zonder cd spelers draaien en mbv een dj programma?zo, dit ware mn vraagjes Coolmss zijn beetje dom maarja ben ook ng maar net begonnen met sparenSmile having fungroetjes

What do you think about beatmatchen oefenen op pc ??

Vote :   

RiX    posted on 27-12-2008 22:44
een mixer die je voor pc kan gebruiken is direct vrij duur. Ik zou eerst een midi-controller (vaak usb) aanschaffen en daarmee gaan oefenen.

Ik ben niet begonnen met VDJ oid, maar direct met cd's, aangezien ik ook in een cafe draai(de) met cd's. Mijn eerste set was een b-merk dubbel-cd-speler en een b-merk mixer, samen voor 500 euro op PA-beurs Gouda. Daar heb ik het de eerste 2 jaar op geleerd en later pas meer prof spul aangeschaft. Dus als je liever direct met cd's begint, is dat een optie. Maar dan moet je wel voor tweedehands spul gaan, ivm de prijs. (denk ik)

Succes!
User edit by RiX on 27-12-2008 @ 22:46:32 (70%)
LouisCasper    posted on 27-12-2008 22:46
Als je de bpm niet kan zien lijkt mij dit opzich een vrij aardige manier om beatmatchen te leren, maar het is natuurlijk niet de feeling die je op cd spelers zal hebben. Om je gehoor te oefenen lijkt mij dit echter wel een goede manier.

Verder zou ik als ik jou was een hele set in 1x kopen, omdat je dan gelijk aan de slag kan. Anders zit je met apparaten waar je nog niks aan hebt en is het zonde van de garantie om ze ongebruikt een tijd te laten staan. Heb je al een idee watvoor cd spelers en mixer je aan wil schaffen?
http://www.louiscasper.com
Jnazzz    posted on 27-12-2008 23:16
bedankt voor jullie reactiesCool  ja kdenk dat ik toch een setje ga kopen(2 CD spelers en een mixer). Ik had gedacht aan een reloop mixer maar voor cd spelers ben ik er nog niet echt uit Cool
Bij de garantie had ik nog niet stil gestaan, ben zeer blij dat je me er aan doet denkenCoolVia via heb ik wel een kennis die DJ is dus kga is vragen of ik bij hem eens mag proberenSmile having fun
brecht    posted on 28-12-2008 00:44
Hallo

Ik heb anders een dubbele cd-speler. Hij is goed met MP3 functie en amper een jaar oud.
Namelijk een Synq CDX-2. Synq is de betere generatie van Jb Systems. Als ik u was zo ik gewoon helemaal sparen voor een set. Want als je deel per deel hebt heb je natuurlijk af en toe eens wat in handen maar het grote voordeel is toch als je iets in geheel koopt dat je rapper een mooi stuk korting krijgt.
Roov    posted on 28-12-2008 12:05
Een dubbele CD speler is wel goedkoper als je wilt beginnen. Verder is een Reloop mixer zeker een goede keus, maar aan welke zat je te denken?
Boyd    posted on 28-12-2008 12:15
Kijk op 2dehands sites, marktplaats, 2dehands.be enz.

De numark axis 9 zijn leuke spelers, evenals de reloop rmp2. De denon s1000 is ook een kwalatatief leuke spelern, anders heb je nog de Pioneer cdj100(veel kwaliteit, maar erg basic)

Voor een mixer kan je kijken naar bijvoorbeeld: Een gemini UMX SE, reloop rmx 20/30/40. Of een denon mixer.

Dit is er van uitgaand dat je met tabletops(2 losse cd-spelers begint) Je kan ook een 19'' cd speler kopen, dat zijn zegmaar 2 cd-spelers in 1!
Jnazzz    posted on 28-12-2008 15:55
ik had mss gedacht aan de pioneer cdj200 of de reloop rmp2, maar ik vind het wel spijtig dat je er geen usb stick kan op aansluiten. Bijde cdj400 heb je dat wel, maar die zijn wel meteen 100 euro duurder CoolVoor een mixer dacht ik aan een reloop rmx 30 of 40 maar bij de 30 heb je geen effecten of wel?(spreek me tegen als dit niet klopt) en de prijs van de rmx 40 vindt ik nog wel te doen en ik heb er toch al veel positieve commentaar op gelezen.
Saskia    posted on 28-12-2008 18:53
Ik heb zelf ook op VDJ geoefend voordat ik zelf echt wat kocht, maar het is toch niet echt vergelijkbaar vind ik. Als je echt zelf draait heb je de feeling veel beter en het is veel leuker om te doen!
Snoey    posted on 28-12-2008 19:13
Met software als VDJ, DSS DJ, Traktor etc. is prima om je timing mee te oefenen. 
Wanneer start je een plaat in?
Wanneer gebruik je EQ?
Wanneer zet je een loop? 
etc.

Het is een goede oefening, want ik vind timing minstens zo belangrijk als beatmatchen.

Ik ben zelf ook zo begonnen, maar uit eigen ervaring is de behendigheid met een schijf en een pitch alleen te leren op echte aparatuur.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Jnazzz    posted on 03-01-2009 13:36
Mss dat ik toch beter start met een dubbele cd-speler? Ik had hierbij gedacht aan de Numark CDN22 Mk4, omdat de prijs van deze zo rond de 200 euro ligt. Is dit een goede keuze of weet iemand iets beter?(liefst rond die prijsklasse). Zo zou ik toch al wat kunnen oefenen met beatmatchen. Daarbij zou ik dan een reloop mixer kopen. Liefst de RMX40 omdat daar effecten opzitten. Omdat ik van mij ouders alleen vakantiewerk mag doen in de zomervakantie, zou ik in de zomer pas 2 tabletopspelers kopen. Ik ben nog niet meteen van plan iets te kopen, maar ik zou wel al graag een gedacht hebben van wat ik zou kopen.Smile having fun

Groetjes,
Jonas
Saskia    posted on 04-01-2009 20:50
Ligt er een beetje aan denk ik.. Of je gelijk wilt beginnen met draaien, anders zou ik nog even doorsparen om gelijk wat goeds te kopen. Maar als je niet zeker weet of je het wel leuk vind en of je het wilt zou ik er niet gelijk al te veel geld in stoppen Winking my eye..
Tomazos    posted on 04-01-2009 21:09
kijk eens voor 'bpm studio' op pc

is net ff makkelijker te bedienen als virtual dj,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
mentheman88    posted on 05-01-2009 11:30
Ik ben precies zo begonnen! gewoon die balk en de bpms onzichtbaar maken in vdj. Dat je de feeling niet hebt maakt niet uit dat komt later wel als je echte gear hebt. Als je dan het beatmatchen geleerd hebt kun je er zo mee aan de slag.

Ik had zelf ook dat met de mixer. Ik ben van virtual dj overgestapt op een djm-800 (na sparen uiteraard) en wou toen ook de kanalen van vdj apart aansluiten. Achteraf werkte dat toch niet zo lekker aangezien vdj je gewoon beperkingen oplecht en je dat op een begeven moment echt wel gezien hebt.

maar omdat ik alleen een mixer had (en een geleende technics) ben ik toen begonnen met scratchen wat nu ongeveer 50% van mijn mixplezier is.

even sparen en je zult geen spijt hebben!
dondanielo    posted on 05-01-2009 11:55
bij mij was het ook zo :D ik begon met cdj, toen kreeg ik 2 1200 van mijn vader en kocht ik een mixert waar ik mee aan de slag kon. maarja, ik had niet zo veel platen en ook geen trek om een timecode set te kopen dus dacht ik van "liever van begin aan een goede set" en ik heb nu een paar weken de eerste cdj 800 gekocht, wat niet echt goedkoop was, dus nu zit ik met een top speler en een top mixert van pioneer, maarja, zonder een 2e speler :P dus nu zit ik maar te prutsen met die ouwe platen, of laptop op de mixer en de cdj.. maar dat is ook klote.. dus ik zou echt gewoon voor een hele set gaan in het begin dat je er meteen tegenaan kan Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 6.091 days.
 Post CommentThat would be 203 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

255 Users online: Danil & 172 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 163.800
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.682.715