Verschil loop denon met loop pioneer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 27-12-2008 11:57
Hallo,
Ik heb sinds kort 2denon dn-s1000's thuis binnengekregen (zal in deze week een foto'tje plaatsen).
Nu vraag ik me af, ik moet volgende woensdag op een fuif van 700-800 man draaien. Ze zeiden dat er een djm 800 en 2x pioneer cdj 1000 mk3 stonden. Nu ik speel nogal graag met de loop-functie en nu zie ik dat als je de loop knoppen vergelijkt van denon met die van pioneer vind ik het nogal raar.
Kan iemand mij misschien zeggen wat bijv. de eerste knop van de loop van denon dn-s1000 verschilt met die eerste van pioneer enz... zou graag willen loopen op die fuif en zou niet graag willen dat er niets van klopt dus oefenen gaat niet daar Cool

thanx!

What do you think about Verschil loop denon met loop pioneer ??

Vote :   

Xitrate    posted on 27-12-2008 12:00
Check DIT filmpje!
Mixt-Ape    posted on 29-12-2008 18:33
Dat is inderdaad een hele goede link. Zo wordt het wel duidelijk.
RiX    posted on 29-12-2008 20:24
Zorg dat je er op tijd bent, zodat je een uur (of langer) in kan draaien. Alleen een video kijken gaat je niet echt helpen. Je moet het voelen irl.
DeteqBoy    posted on 29-12-2008 21:10
indraaien lijkt me inderdaad het beste Happy, laughing
Victor    posted on 30-12-2008 10:57
Loop werkt exact hetzelfde. Het enige verschil is de tekst boven de knoppen. Begin loop noemt Pioneer "in" en Denon "A", einde loop noemt Pioneer "out" en Denon "B". Einde en terugspringen in de loop noemt Denon "exit/reloop" en Pioneer "reloop/exit", dus daar ga je ook wel uitkomenCool

De "A"-toets van Denon kan je direct als hotstart gebruiken, de Pioneer CDJ-1000 heeft daar aparte "hot-cue" toetsen voor. En die werken wél anders dan Denon: Bij Pioneer moet je eerst "rec mode" indrukken, dan op het gewenste moment de hot cue toets indrukken om het cue/hotstart punt in te stellen, dan "rec mode" uitzetten om de toets te kunnen gebruiken.

Bij Denon is er geen "rec-mode"-toets: door het indrukken van een lege "A"-toets (te herkennen aan gedimde verlichting) stel je het hotstart/loop punt in. Daarna brandt diezelfde toets fel en is hij direct te gebruiken als hotstart (indrukken keert terug naar dat punt). Je kan een ingesteld A-punt wissen met de clr-toets ernaast (verlichting wordt weer gedimd, toets is weer te gebruiken voor het instellen van een nieuw punt).
JJenzz    posted on 30-12-2008 12:51
Wow thanx Victor & Xitrate voor de info, weet nu wel al meer dus het gaat wel lukken Winking my eye
JJenzz    posted on 25-01-2009 11:05
Maar @ Victor (of iemand anders) je zegt dat de "in" (pioneer) hetzelfde is als "A" van Denon maar kan je dan die "in" ook gebruiken als hot cue of hotstart (of wat is het allemaal Cool)
Stefjuuh    posted on 25-01-2009 11:21
Bij een denon, wat ik me ervan herinner, als je je A punt eenmal gezet hebt, en je blijft erop rammen, gaat hij terug naar dat in-punt. Bij de pioneer doet hij dit alleen als je IN de loop zit. Het stutter-effect kun je bereiken door hem op te slaan in 1 van de banks. Mijn tip: Laat je niet direct door alle functies van de CDJ verleiden. Test eerst even goed de loop uit (eerder komen, OF een lange plaat opzetten en dan even op je HP..:P), en ga dan eens kijken naar de andere functies. Let ook even op die kleine gimmicks, crossfader die aanstaat, CDJ die ineens in vinyl mode, of juist niet staat. Een tempo reset die aanstaat (groen lampje aan) en een Coloreffect die geactiveerd is op de DJM-800, zijn allemaal beetje lullige dingetjes.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

376 Users online: 311 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 18.341
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.767.813