Paar vraagjes over Axis 9 i.c.m Reloop RMX 40 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Roov    posted on 24-12-2008 17:58
Ik heb een paar problemen, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Vraag 1 : Op mijn mixer (Reloop RMX 40 DSP) heb ik 2 master out kanalen master1 en master2. Welke van de twee moet ik gebruiken want ik heb alleen een gain knopje voor master 2 op mijn mixer

Vraag 2 : Als ik mijn Axis 9 op kanaal 1 aanzet dan blijft de db meter altijd vast staan, ook als ik mijn nummer op pauze heb zie ik de balkjes opgelicht, hoe kan dat?

Vraag 3 : Ik heb een master 2 gain op mijn mixer maar ik zie de metertjes helemaal niet bewegen bij de balance L & R, wat moet ik doen?

Vraag 4 : Een van de twee boxen klinkt veel zachter, balance staat goed maar toch krijg ik minder geluid uit mijn boxen, wat moet ik doen?

Alvast bedankt! :d
User edit by Roov on 24-12-2008 @ 18:28:47 (1%)

What do you think about Paar vraagjes over Axis 9 i.c.m Reloop RMX 40 ??

Vote :   

_ruud_    posted on 24-12-2008 18:08
Poster: Roov
Ik heb een paar problemen, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Vraag 1 : Op mijn mixer (Reloop RMX 40 DSP) heb ik 2 master out kanalen master1 en master2. Welke van de twee moet ik gebruiken want ik heb alleen een gain knopje voor master 2 op mijn mixer

Vraag 3 : Ik heb een master 2 gain op mijn mixer maar ik zie de metertjes helemaal niet bewegen bij de balance L & R, wat moet ik doen?

vraag 1:
Meestal wordt master 1 gewoon gebruikt voor de uitgang en uitgang 2 vaak voor je booth monitor.

vraag 3:
Dit zal wel zijn omdat deze op de master 1 zit, En vaak heb je op de booth monitor geen vu-meter.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
User edit by _ruud_ on 24-12-2008 @ 18:08:58 (1%)
Roov    posted on 24-12-2008 18:09
Maar het vreemde is dus dat als ik mijn tulpjes op master 1 aansluit ik niks hoor alleen bij master 2 :S
_ruud_    posted on 24-12-2008 18:15
Maar het vreemde is dus dat als ik mijn tulpjes op master 1 aansluit ik niks hoor alleen bij master 2 :S

raar... vriend van me heeft hem ook en daar werkt ie wel als het goed is maar reageart de vu-meter zowiezo wel als je de fader open zet?

En misschien dat je het moet aansluiten op de xlr uitgang?
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
User edit by _ruud_ on 24-12-2008 @ 18:16:14 (24%)
Roov    posted on 24-12-2008 18:17
Ik heb geen VU meter van Master1 :S
ArTy    posted on 24-12-2008 18:23
1) De master 1 is het meest rechtse schuifje, naast kanaal 4.. Dus geen potmeter!!

2) Heb je de Axis-4 via line in aangesloten? Je moet hem namelijk niet op phono aansluiten, heb je op je mixer ook de Line geselecteerd (bovenste knopje van kanal 1, die kan alleen naar links en rechts) Heb je de gain potmeter van kanaal 1 niet helemaal open staan.. Moet ongeveer in de midde.

3) De VU werkt alleen op Master 1

4) Heb je de balance op je versterker zelf ook in de midde staan? En heb je geen effecten aan?
Lawrenz    posted on 24-12-2008 18:24
Ehh, jawel :P Je hebt de RMX40 toch? Je hebt 4 kanalen naast elkaar, en daarnaast heb je de schuif van Master1. Daarboven heb je 2 VU meters, een voor links en rechts van de master.

Wat betreft vraag 2: dit hoort volgens mij helemaal niet, ik heb de BPM versie maar dat gebeurt daarbij niet. Bedoel je met stoppen de cd zelf stoppen of alleen de schuif van die cd speler naar beneden? Want de VU meters van de kanalen bewegen ook als de fader naar beneden staat, zodat je bijvoorbeeld "ziet" wat je voorbeluisterd.
ArTy    posted on 24-12-2008 18:26
Owja.. En als je de numark op pauze zet maakt hij nog geluid (lijkt een beetje op een machinegeweer :P hij herhaalt namelij steeds de laatste (mili) secoonde,, dus dan slaan de vu meters ook open
Roov    posted on 24-12-2008 18:31
Oké vraag 1 en 3 zijn opgelost, bedankt ArTy. Ik heb mijn Axis 9 aangesloten en het schuifje (boven in kanaal 1) naar rechts staan. Als ik kanaal 1 op pauze zet hoor ik geen 'machinegeweer' geluid....
Roov    posted on 24-12-2008 18:33
Ik zie wat opmerkelijks. Als ik mijn kanaal via de fader open zet dan zie ik dat alleen de rechter balans op de VU meter van mijn master1 omhoog gaat..
ArTy    posted on 24-12-2008 18:47
Heb je hem op stereo staan?
Heb je effe de tulpstekkers geconteroleerd, eventueel even andere inpluggen..
Draai anders je balans potmeter even iets naar links of rechts.. kan namelijk ook zijn dat je potmeter er scheef op zit dus dat hij eigenlijk niet in de midde staat terwijl hij het wel aangeeft

EDIT: en owja, slaat de vu meter op kanaal 2 ook uit als je de cd speler op kanaal 2 aansluit?
User edit by ArTy on 24-12-2008 @ 18:48:51 (32%)
RiX    posted on 24-12-2008 18:55
Heb je je tulpstekkertjes goed aangesloten? Dus in L en R van LINE?

Dat machinegeweer geluid heet stutter, maar ik weet niet of de dxm09 dat doet...
Roov    posted on 24-12-2008 19:08
Tulpstekkertje goed aangesloten. Als ik mijn cd speler in kanaal 2 doe dan blijft de meter ook hangen.
Als ik de balans potmeter naar rechts draai blijft ook de VUmeter hangen
Als ik de balans potmeter naar links draai functioneert de VUmeter wel goed (met de beat mee)
Roov    posted on 24-12-2008 19:10
Ik ben nog ergens achter gekomen. Het ligt niet aan mijn mixer maar aan mijn CD speler. De linker CD speler geeft elke keer een hangende VU meter maar als ik de rechter CD speler op het zelfde kanaal aansluit doet hij het wel oké. Wat is er aan de hand?
RiX    posted on 24-12-2008 20:41
heb je het ook als je de cd helemaal niet draait? Dus ook niet op pauze?
Roov    posted on 25-12-2008 11:08
Poster: RiX
heb je het ook als je de cd helemaal niet draait? Dus ook niet op pauze?

Als ik de CD eruit haal heb ik nergens last van. Zodra de CD erin gaat krijg ik dat signaal op mijn meters. Maar met de andere CD speler met dezelfde CD heb ik er geen last van.
mixjob    posted on 25-12-2008 11:37
Vraag 4 : Een van de twee boxen klinkt veel zachter, balance staat goed maar toch krijg ik minder geluid uit mijn boxen, wat moet ik doen?

Alvast bedankt! :d

Ik heb hier ook wel eens last van maar bij mij is dat gewoon als ze niet zo hard staan.. als ik ze dan harder zet gaan ze vanzelf even hard.. ik hoop dt je er wat aan hebt..Winking my eye

Roov    posted on 25-12-2008 13:50
Maar kan het kwaad dat mijn VU meter stil blijft staan ookal staat mijn CD op pauze?
RiX    posted on 25-12-2008 19:00
staan alle opties van beide spelers hetzelfde? Als je die ene speler op pauze zet, hoor je dan het 'stutter-effect'? Staat je pitch op 100%, staat er dan een effect aan? 1 van deze opties zou het nog kunnen zijn...
Boyd    posted on 25-12-2008 20:17
Maar kan het kwaad dat mijn VU meter stil blijft staan ookal staat mijn CD op pauze?

OF hij zend kijharde ruis uit,

OF staat hij in stutter mode?

OF ik kom je maandag ff helpen!
Stefjuuh    posted on 25-12-2008 21:03

Vu meter blijft altijd op de MAX waarde even plakken.. (Niet bij die 40 kanaals mengmixers, maar wel op DJ panelen..)
Roov    posted on 25-12-2008 21:34
Poster: Stefjuuh

Vu meter blijft altijd op de MAX waarde even plakken.. (Niet bij die 40 kanaals mengmixers, maar wel op DJ panelen..)

Hij blijft overal plakken, niet alleen op de MAX dus maar ook op -22 db...

@ Boyd, ik hoor geen ruis door mijn speakers
@ Boyd, stuttermode staat uit
@ Boyd, ik hoop dat je het kan oplossen Winking my eye
Roov    posted on 26-12-2008 12:14
Ik moet vanavond draaien en ik zou willen weten of dit schadelijk is voor mijn mixer/cd-spelers/versterker/boxen. Kan iemand mij helpen?
Xtremer    posted on 26-12-2008 12:19
Heb je de RMX 2e hands gekochtWinking my eye? Dan zou ik denken dat de vorige eigenaar er niet zo netjes mee geweest is.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Roov    posted on 26-12-2008 12:30
Poster: DJ-Xtremer
Heb je de RMX 2e hands gekochtWinking my eye? Dan zou ik denken dat de vorige eigenaar er niet zo netjes mee geweest is.

Het ligt waarschijnlijk aan mijn CD speler en niet aan mijn mixer, want als ik mijn CD speler op kanaal 1 aansluit krijg ik hangende VU maar op kanaal 2 enz. ook. Als ik de andere speler aansluit doet hij het wel gewoon...
Boyd    posted on 27-12-2008 18:08

Het ligt waarschijnlijk aan mijn CD speler en niet aan mijn mixer, want als ik mijn CD speler op kanaal 1 aansluit krijg ik hangende VU maar op kanaal 2 enz. ook. Als ik de andere speler aansluit doet hij het wel gewoon...
  Vindt ik heel raar! Maar je cd-speler zend geen hoorbaar geluid uit? Heb je al een ander kabeltje geprobeert?

415 Users online: 292 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 2.447
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.751.919