ik loop nu al maande te struikelen en me rot te zoeken naar een oplossing. Ik heb namelijk een u46dj geluidskaart, maar ik krijg daarmee de latency niet lager dan 30ms. zowel op de laptop als op mijn nieuwe pc begint het geluid te kraaken als ik lager wil gaan.(met alle services uit behalve de nodige.) ik wil het vooral met ableton gebruiken, maar ook met andere programma's is dit het geval. Nu heb ik ook andere mensen met deze kaart gezien die tog echt een lagere latency haalde.
Heeft iemand anders hier ook last van met zijn/haar geluidskaart? Of moet ik mischien het een en het ander aan gaan passen?
What do you think about Latency geluidskaart U46dj ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
staat de windows driver (wdm) mischien ingesteld ipv de asio driver? als je een wdm driver ingesteld heb dan wordt het signiaal ff door half windows gehaald en dan hoor je het pas. bij een asio driver wordt het direct naar de geluidskaart gestuurd zonder omwegen.
als je een standaard computer geluidskaart gebruikt krijf je idd deze problemen, je zou de drivers van asio4all kunnen proberen, maar ik zou 200 euro uitgeven voor een goede geluidskaart
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Ik gebruik inderdaad een u46dj kaart. en de software die ik gebruik is ableton. Mijn overal latency is dus minimaal 30ms terwijl ik niets inlaad en dat is natuurlijk te veel voor een live act. Screenshot(van internet geplukt om het een beetje duidelijk te maken):
User edit by MoXeGy on 24-12-2008 @ 19:41:51 (28%)
wordt er ook een usb 2.0 poort gebruikt?
Ik snap ook niet waarom er tc near staat.
Je hebt een esi geluidskaart en je gebruikt een tc electronics driver
de audio iterface zou low latency moeten zijn. aan de cpu kan het ook niet liggen. zeker niet als hij net nieuwe is en je het ook met de laptop ondervindt.
of er is een probleem met de audio interface of er staat een setting verkeerd. zou je een screenshot kunnen maken van je eigen setup. van het zelfde scherm als je gepost hebt en 1 van de hardware setup
Zit er bij je geluidskaart een configuratie scherm? Ik heb zelf een GigaPort van ESI en daar zit een config scherm bij waarin ik de latency kan instellen. Volgens mij gebruik ik de driver die Bambamstudio aanraad. Door het aantal samples te verlagen en nog iets in te stellen kan ik daar lagere latency waarde mee halen.
je moet zoiezo altijd ded driver kiezen van je geluidskaart die je gaat gebruiken. In cubase kun je in de driversetiings van je geluidskaart komen, ik neem aan dat dat met de software van de geluidskaart ook wel kan. Hier kun je je buffersize aanpassen.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Delete eerst alle drivers die met je U46 te maken hebben. Download dan de ESI-versie van de driver voor de U46dj, en gebruik dan versie 1.39 (of 1.039, weet even niet). Deze presteert veruit het beste. Ik zit bij de meeste dingen op 5 ms... succes en laat even weten of het lukt...
ik gebruik al xp, op vista werkte het toevallig ook. Heb vandaag me laptop ook geformateerd dus ik zal het morge nog een keer proberen. Hoop dat het werkt, dat ding koste me toch 250 euro, beetje jammer als ik dan een nieuwe moet kopen.
Allemaal toch bedankt voor de moeite.
User edit by MoXeGy on 28-12-2008 @ 23:21:05 (18%)
Wat ik dan aanraad is een nieuwe geluidskaart. Ik had er zelf ook een tijdje last van en had toen een externe geluidskaart van M-audio gekocht was ongeveer 100 euro en het probleem was weg.
greetz en succes
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community