Problemen met Platendraaier
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brecht    posted on 23-12-2008 19:40
Hallo

Mijn set staat op een houten tafel, nu staat de monitor(JB psx12) van me naast me (op statief) naar me gericht. Dit veroorzaakt slechter signaal met Rané serato. Is het aangeraden een marmeren of granieten plaat onder men platendraaiers te zetten met tennisballen?

Ik heb dit al gezien? Maar helpt dit werkelijk?

MVG

What do you think about Problemen met Platendraaier ??

Vote :   

A-flex    posted on 23-12-2008 23:35
Eeen marmeren plaat alleen werkt al meer dan voldoende hoor.
brecht    posted on 23-12-2008 23:38
Kostenprijs...
Daar weet ik dus niets van...
A-flex    posted on 23-12-2008 23:44
Dat zou ik nu ook niet weten. maar marmar is in ieder geval niet goedkoop. Denk dat je in de gamma eens moet kijken wat zo een tegel kost. miss kan je ze zelfs op maat laten snijden. (wat voor TT's heb je eigenlijk??)

Tip ik heb die ook. En er staat 1400W geluid naast mij op men kamer. Haal ze uit de case!
User edit by A-flex on 23-12-2008 @ 23:45:32 (42%)
brecht    posted on 23-12-2008 23:52
Ze zijn nu uit case... Ik ga eens kijken in gamma:p
A-flex    posted on 23-12-2008 23:58
En doen ze het nu nog?? noormaal niet hoor. Dat je niet on nodig 50€ uitgeeft ofzo. want als ze in de case zitten geven de randen van de case door aan de deckplate van je TT. Nu gaat dat niet wan alle trillingen moeten vanaf de tafel via de "verende" pootjes van je tt passeren. en die vangen het grootste deel op zodat je er geen last van hebt. Ik heb er bij mijn houten meubel en mijn Synq's niet rap last van. Men broek mag zelfs staan trillen :P
brecht    posted on 24-12-2008 00:05
Nu is het probleem nog niet erg, maar in toekomst koop ik baskast en dan zal het wel aangeraden zijn denk ik.
Het is idd beter uit case
Convert    posted on 24-12-2008 00:09
Volgens mij helpt het ook niet om een tt op een marmeren plaat te zetten en daarna op houten tafel want dan geleid die dat nog niet weg Winking my eye
brecht    posted on 24-12-2008 00:11
Ik zou dan onder de marmeren plaat tennisballen plaatsen!
A-flex    posted on 24-12-2008 00:11
Maar staan deze niet meer op je bureau dan?? Anders lijkt het me wel raar want ik neem de mijne soms mee op locatie...
Anders moet je ook eens kijken om je pootjes wat verder uit te draaien. Want heb het in het begin gehad dat de ene TT er sneller last van had dan de andere. en de oorzaak bleek dat bij die dat er sneller last van had de pootjes niet zo veel waren uitgedraait. En het gewicht op je naald verhogen kan soms ook helpen.
A-flex    posted on 24-12-2008 00:13
Poster: Convert
Volgens mij helpt het ook niet om een tt op een marmeren plaat te zetten en daarna op houten tafel want dan geleid die dat nog niet weg Winking my eye

De hardheid van het mateiaal zorgt er ook voor dat de trillingen worden ophevangen. en wat ik ook al gezien heb is. en lijkt me beter dan tennisballen? dat ze er een stuk schuimrubber onderleggen...
OneSixty    posted on 24-12-2008 00:14
thuis heb ik schuim voor onder mijn draai case van ongeveer 5 cm dik, werkt goed !

tis wel voor cd spelers, maar het zal ongeveer het zelfde principe zijn zeker ^^
Gery    posted on 24-12-2008 00:16
timecode systemen hebben normaal gezien veel minder rap last van externe trillingen, dus dat mag het probleem niet geven.
je kan miss gewoon al proberen met stukjes harde mousse onder de pootjes te zetten Happy, laughing
DJ - Producer
brecht    posted on 24-12-2008 10:24
Hallo, In serato heb je zo'n balke van het signaal. En hoe meer rood hoe slechter het signaal, als ik men muziek stiller wordt verbeterd het signaal.... Maar in de toekomst koop ik baskast ofzo dus moet er iets aan gedaan worden!! Het is ook maar drastisch het probleem bij de platendraaier het dichtst bij de monitor.
Mixt-Ape    posted on 29-12-2008 18:38
Het lijkt inderdaad handig om gewoon een stukje mousse eronder te plaatsen. Veel goedkoper dan marmer of zoiets!

This is an old Topic

No new postings for 6.100 days.
 Post CommentThat would be 203.3 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

332 Users online: 268 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 13.167
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.762.639