Poster: Ked
Maar natuurlijk ik heb alle bonnetjes van 16 jaar platen kopen bewaard dat zijn zo'n 5000 bonnetjes
Poster: Roov
Als je dat laat zien dan is het goed volgens mij :P (correct me if i'm wrong)
Poster: KedDan doet diegene die ze van jou koopt een goed koop :P Maar ik denk dat de koper de bonnetjes niet zo nodig moet hebben want bij platen vragen ze nietzo vaak om bonnetjes aangezien je die toch niet zelf kan maken. Dus houd jij de bonnetjes, dus is het legaal
Maar ik heb toch rechten betaald toen ik ze heb aangeschaft..., en ik verkoop ze vaak voor?veel minder
Poster: DJtall
Ik weet niet hoe het in nederland zit.Maar hij in belgie zou je heeel veel geld moeten betalen.Eerst en vooral, als je je platen wil omzetten in mp3 moet je geld betalen. een zogenaamde dj licentie.En je moet kunnen bewijzen dat je het originele hebt betaald.en je moet de cd's of platen nog altijd hebben.Het idee hierachter is dat je dan je origineel niet beschadigd.Dus volgens mij zou dit niet mogen.
Poster: DjVictorF
T lijkt mij gewoon legaal als je het origineel hebt maar als je alleen een bonnetje hebt kan het ook zo zijn dat je die van iemand hebt gehad
Poster: Stefjuuh
Promotracks zijn nog niet aangemeld bij de buma...
en gebruik even de zoekfunctie AUB, heb hier al herhaaldelijk wat over gezegd...
Okeee.. laatste keer..
Nederlandse wetgeving: Legale officiele drager (CD/Vinyl, maar OOK je gedownloade tracks van beatport oid), en een buma/stemra betaalde ruimte. Dan is het legaal om die muziek te draaien. Ga je je vinyl rippen, of je beatporttracks op CD zetten, vallen die kopieen onder de regeling "Thuiskopie". Dan mag je ze alleen nog thuis voor jezelf gebruiken. Om ze uit die regeling te halen, betaal je 90 euro per jaar, mag je 2500 nummers in je collectie hebben, tot een max van 1000 wisselingen per jaar. (Nee, ik werk niet bij de buma, zit gewoon nog op school!)
Zo duidelijk?
Poster: Ked
zegdattanmeteen
[...] Om ze uit die regeling te halen, betaal je 90 euro per jaar, mag je 2500 nummers in je collectie hebben, tot een max van 1000 wisselingen per jaar. [...]
Poster: djdodger
Heb je ook een bron?
Poster: djdodger
Nou ik zie wel meer topics en ik heb ze net allemaal gelezen. Maar met bronnen bedoel ik wetteksten of andere regelgeving. In ??n van die topics verwees iemand als BRON naar een werkstuk op scholieren.com... dat is m.i. dus geen bron.
De enige die iets roept?met enige waarde?(de rest tast nogal hard in het duister) is Stephanie, zij heeft de tekst van die Buma-overeenkomst waarbij je dan 90 euro zou moeten betalen. Maar dat is dus ook uit 2006 en gaat om een overgangsregeling. Is dit nog steeds zo? Zijn er mensen hier die dit betalen?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.