koop je eigen dj booth. (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : je eigen dj booth voor ongeveer 200 euro

-Ja! dat lijkt me wel wat!
-Nee lijkt me niets
-Waar kan ik hem halen!!

Voting is only possible for our Members
djmamo    posted on 03-08-2005 22:56
**** edit****

Ik heb dit topic heropend, en wel voor het volgende.
Vanaf heden?is het mogelijk om bij mij dj booths en flightcases te bestellen, dit topic heeft aangetoond dat er zeker vraag naar is.

Deze worden dan opmaat gemaakt, en natuurlijk naar jouw wensen gemaakt.
Alles mogelijk, ook met electra, wielen, traanplaat speciaal hout, speciaal design.

Dus heb je intresse en je hebt te weinig tijd of je bent niet zo handig dan kan ik een offerte voor je maken.
Hopelijk heb ik spoedig een voorbeeld van een flightcase en een dj booth.

Booths en flightcases worden in Valkenswaard (bij Eindhoven) gemaakt.?levering door heel Nederland/Belgie mogelijk, ophalen ook mogelijk natuurlijk.

Prijs is op aanvraag, tenzij ik standaart modellen heb, maar dat word hier dan vermeld en getoond.

****begin post****
?

hoi ik vraag me af... ik zie dat heel veel mensen op deze site een mooie dj booth willen maar vaak te weinig tijd hebben of gewoon niet handig genoeg zijn om er een te maken.

dus als je een dj booth hebt waar al je apparatuur op de zelfde hoogte licht, verzonken?(draaitafels, mixer en eventueel cd spelers) en als deze dan mooi is afgewerkt niet geschildert (dat kun je zelf en kun je je eigen speciale kleur pakken)? zou je die dan eventueel kopen als je er bijvoorbeeld rond de 200 euro voor betaald. en dan wordt deze wel van hout gemaakt.

en natuurlijk dat je jouw merk erin kunt zetten (dus je geeft de mate van de spullen door)

en als je het bijvoorbeeld niet goed vind waarom..
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 28-08-2009 @ 22:16:01 (100%)

What do you think about koop je eigen dj booth. ??

Vote :   

jordy    posted on 03-08-2005 23:11
ik zou dat niet doen, maar je weet nooit... als je geen tijd hebt om een booth te maken heb je denk ik ook geen tijd om te draaien

maar dat is mijn mening

tairip    posted on 03-08-2005 23:19
@ jordy

als je m nie zelf hioeft te make hou je meer tijd over om te draaien! Winking my eye

Ik stem voor lijkt me wel wat!

Alleen ik heb nu een booth (staat nie op de foto's) van dik 400,-
wilum    posted on 03-08-2005 23:56
toch een orgineel idee
maar ik heb het al

gr. willem
Jorrit    posted on 03-08-2005 23:56
ja, het idee is leuk.
Maar ikea kastjes voldoen ook voor mij Winking my eye
Inbouwen is voorlopig nog niet aan de orde, want ik wil nog cd spelers vervangen etc.
jordy    posted on 04-08-2005 00:41
praktisch is het ook niet echt inbouwen... wel optisch natuurlijk

maar je bent dus van plan wat te gaan hobby'en?
Lead    posted on 04-08-2005 09:36
Ik heb mijn equipment in het verleden ingebouwd gehad en het ziet er wel stoer uit om je SLs voor de helft te laten verzinken in een dj meubel.

Ik heb nu bewust een nieuwe plank gemaakt zonder gaten zodat je de equipment nog eens heen-en-weer kunt schuiven.

Ik zou hem niet kopen, ik wil hem zelf maken zodattie precies goed genoeg is Winking my eye
Let the BASS be louder
Dj_Kevin    posted on 04-08-2005 11:04
Inbouwen ziet er natuurlijk strak uit. Alleen moest je opstelling je niet bevallen dan kunt ge weer opnieuw beginnen.

Naar mijn mening heeft het ook nadelen!

* wamte wordt slechter afgevoerd
* een omgestoot glas drinken vind rapper zijn weg naar je kostbare apperatuur
* een ingebouwde draaitafel is veel gevoeliger voor schokken ten koste van u geluid
* aan/uit knop van cd-speler moeilijker te bereiken

Maar rond de 200€ voor een meubel in je eigen stijl vind ik een mooie prijs.
User edit by Dj_Kevin on 04-08-2005 @ 11:05:25 (1%)
Dj_Danny    posted on 04-08-2005 11:10
2 Kevin:
*Zorg dat je nooit drinken in de buurt hebt
*Als je goed in bouwt dan koelkt de zij- en onderkant altijd
*Turntables kun je ook inbouwen met schokabsorbsie, maar door je muziek zal hij zowiezo niet over slaan tenzij je boven de 300 watt dicht in de buurt hebt staan
*Je kunt een aan/uit knop maken voor de hele set

@ All:
Ik denk dat je zelf je apparatuur moet inbouwen. Iemand anders kan het nooit zo maken als dat jij het in je hoofd heb! Maar als dat je niet uit maakt, dan is €200,- een mooie prijs, al is hij dan wel van MDF denk ik.
djmamo    posted on 04-08-2005 11:59
ff reageren.

ik ben enigzins van plan om dj booths op bestelling te maken..

dus je kan bijv. een standaard model kiezen een rechthoekige bak waar je mixer en 2 draaitafels in zitten (of 2 cd spelers) en als je eventueel 2 draaitafels wilt kan er ook een plateau voor 2 cd spelers er boven worden gemaakt. of een plateau voor een extra tt.

en natuurlijk kun je alle kanten op met een dubbele cd speler.
dit is dan het standaard model en dat word dan van multiplex gemaakt....

over de warmte maak ik me niet druk het volume van de kast zal de warmte makkelijk kunnen verspreiden en natuurlijk zitten er ventielatie punten in die de warmte kunnen afvoeren... maar dat zie je natuurlijk niet.

de eventuele rumble... dat heeft natuurlijk ook met de opzet van je monitors te maken.

maar oke je tt's moeten er ook niet te strak in zitten en die worden met een strip afgewerkt zodat er geen trilling van de booth op je tt kan slaan. en het ziet er erg strak uit

drinken: ja als je een beetje slim bent dan zet je dat gewoon ergens anders neer...

en een centrale aan en uit knop is het probleem niet.
en dan hebben we het nog over het standaard model.

als jij denkt van ik ben niet zo handig of heb weinig tijd maar ik heb zoon mooi ontwerp voor een booth dan kun je die ook laten maken...

natuurlijk eerst even overleggen wat er wel en niet kan maar daar komen we wel uit... natuurlijk zal het wel een hogere prijs kosten maar daar is ook over te praten

dus denk dat ik voor het standaard model voor rond de 200 euro een erg mooie booth kan maken
www.moonentertainment.nl
Dj_Danny    posted on 04-08-2005 12:18
Klinkt, goed en het is natuurlijk wel een heel goed idee! Bovendien kun je altijd overleggen met "de klant" hoe hij bepaalde dingen wil hebben tegen een meer prijs..

Ik denk overigens wel dat je met de grote en vervoer rekening moet houden, zodat je ze eventueel in delen kan vervoeren. Want straks heb je een mooie booth, maar krijg je hem niet naar de 1e of 2e verdieping!En dat zou nou echt lullig zijn!
Dj_Kevin    posted on 04-08-2005 12:33
Denk dat je hem wel als bouwpakket kunt leveren. Iemand die een plaat kan mixen zal ook wel een schroef in een stuk hout kunnen draaien

En 200€ is een mooie prijs, als er voorbeelden zijn wil ik die wel eens zien
djmamo    posted on 04-08-2005 12:33
ja dat ben ik met je eens dat zou erg lullig zijn...

maar het voordeel van de booths is dat ze nooit echt langer dan 2 meter zijn.
dus vrij makkelijk te verplaatsen

en het voordeel is wel dat ik timmerman ben en dan kan ik hem mooi in delen maken als het nodig is en als je het meubel in elkaar zet dan zie je niet dat deze uit delen bestaat..

voordeel van handig zijn.
www.moonentertainment.nl
Dj_Danny    posted on 04-08-2005 12:35
ja duidelijk
djmamo    posted on 04-08-2005 12:46
dus als er genoeg animo voor is... wil ik er serieus over na gaan denken om ze te gaan maken
www.moonentertainment.nl
Frantic    posted on 04-08-2005 12:59
djmamo    posted on 04-08-2005 13:18
ja heb de link gezien maar als je kijkt is het niet te vergelijken met wat ik bedoel.

ik praat over voornamenlijk inbouw booths tenzij de klant anders wil...

en de link heeft het over opbouw...

en zij vragen voor het basis model 279 euro.. en als er verf opkomt dan gaan ze met 200 euro omhoog...

daar wil ik hem ook wel voor schilderen.... graag zelfs

het is niet goed te vergelijken met mijn idee
Enlarge BasroseDJbooth
ik zat meer aan zo iets te denken, hebben jullie een idee van wat ik bedoel
(thanks basrose)

natuurlijk kun je met dit model erg veel kanten op langer, breeder enz enz
maar wil er wel met poten onder (niet iedereen kan de booth tegen de muur schroeven)...

www.moonentertainment.nl
W.i.M    posted on 04-08-2005 19:48
Aangezien dit topic meer over de verkoop van booths gaat gooi ik dit topic naar selling & buying.

Maar misschien wel een goed idee voor degene die niet handig is maar wel een op maat gemaakt booth wilt hebben
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 04-08-2005 19:49 (100%)
jordy    posted on 04-08-2005 21:57
Dj_Danny

*Turntables kun je ook inbouwen met schokabsorbsie, maar door je muziek zal hij zowiezo niet over slaan tenzij je boven de 300 watt dicht in de buurt hebt staan

uhm... wattage heeft niets te maken met overslaan/hardheid van je muziek hoor

Dj_Danny    posted on 04-08-2005 22:28
Ja toch?... een box van 1000watt produceerd meer kracht en trilling dan een box van 100watt of zie ik dat verkeerd?
jordy    posted on 04-08-2005 22:34
hoeft niet persee... heeft ook te maken met vervormingsfactor etc.

maar een sub van 100W kan ook laten overslaan  i know

gaat meer om dB's

en hoger wattage wilt niet altijd zeggen meet volume, meestal wel maar toch 1000W of 100W kan evenhard (vaak) alleen het bereik/dynamiek/vervorming en nog meer van die bs is verschillend

ken iemand die heeft een sub van 700W... gaat net zo hard als mijne van 100
jordy    posted on 04-08-2005 22:38
Rockford Fosgate P115 S4 Datasheet

Rockford Fosgate P315 D4 datasheet

even als voorbeeld..

Power handling(RMS) - 500 Watts

Power handling(Peak) - 1000 Watts

Impedance - 4 Ohms

Sensitivity - 88 db

Vas - 145

Fs - 23

Qts - .546

Xmax - 12.0

vs

Power handling(RMS) - 200 Watts

Power handling(Peak) - 400 Watts

Impedance - 4 Ohms

Sensitivity - 87 db

Vas - 250

Fs - 22

Qts - .680

Xmax - 8.0

300W minder = 1dB minder (dus dat zal het em niet zijn )

maar die andere dingen.. weet ff niet wat wat is maar mijn punt is duidelijk denk ik
Mod edit by Lead on 05-08-2005 10:03 (36%)
[MOD Edit] links
Dj_Danny    posted on 04-08-2005 22:42
Ik zeg ook niet dat een spaeker van 100watt het niet over zou kunnen laten slaat, maar een speker met meer wattage levert toch meer kracht, waarom zou je anders meet wattage nodig hebben als je grotere groepen mensen van geluid zou moeten voorzien? 

Uiteraard hebben de db er ook een hoop mee te maken, alluwel...(als ik goed heb opgelet bij natuurkunde..), die duiden het volume aan en watt duid de power oftewel kracht aan...

Dj_Danny    posted on 04-08-2005 22:46
Maar jij zal wel gelijk hebben (je bent niet voor niks "almost-pro"Winking my eye en ik ben altijd eigenwijs geweest..)

maar we moeten weer terug on-topic
User edit by Dj_Danny on 04-08-2005 @ 23:55:20 (32%)
djmamo    posted on 04-08-2005 23:38
zie wel dat mensen zeggen dat het het niets is maar dei posten niets en zou toch wel graag willen weten waarom ze het niet willen
www.moonentertainment.nl
Uncle    posted on 05-08-2005 08:56
(vergeet echter niet dat dB een logaritmische schaal is. Je hele verhaaltje klopt verder wel ofzo, alleen 3 dB bijv. minder lijkt niet zoveel maar is gewoon de helft!)

Maar back on topic.

Wil zelf ook al een hele tijd inbouwen maar ga dat wel lekker zelf doen en niet ana iemand anders uitbesteden. Scheelt een hoop geld, en je krijgt het precies zoals je zelf wilt (zonder eventuele misverstanden e.d.). Maar het idee is verder erg goed. Zolang je maar met een prijs komt die mensen ervoor willen betalen. Heb de meest geile dj-tafels gezien maar voor prijzen waardoor je die echt niet gaat aanschaffen. En aangezien het niet de meest goedkope hobby is koop ik liever een nieuwe cdj dan een kant en klare inbouw-doos

245 Users online: 54 Guests (191 Unknown)
Pages generated today : 1.026
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.474.799