Rmx 40 of DJM 400 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

WopWopWop    posted on 21-12-2008 18:24
Heey allemaal,

3e kerstdag ga ik mijn djdroomset in goes kopen   2x Cdj 800 en een mixer..
ik zit te twijfelen tussen de djm 400 of de rmx 40 wat vinden jullie...

What do you think about Rmx 40 of DJM 400 ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 21-12-2008 18:34
DJM-400 is een heeeerlijk apparaat! Maar, die 2 kanalen (kunnen) op den duur toch gaan vervelen

Convert    posted on 21-12-2008 18:35
Hier zijn al meerdere topic van, volgende x ff zoeken Winking my eye
Roov    posted on 21-12-2008 18:46
Hoeveel kanalen heb je nodig?
Hardshort    posted on 21-12-2008 18:53
Persoonlijk zou ik voor de rmx40 dsp gaan Smile having funEnige nadeel is wel dat de rmx40 geen sampler aan boord heeft.
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
WopWopWop    posted on 21-12-2008 20:23
@Roov, 2 kanalen
@Hardshot die sampler is handig ja

Stefjuh hoezo gaan die 2 kanalen dan vervelenXD?
Tonniej    posted on 21-12-2008 21:33
Vestax PMC-280 Pro,

Ik heb een DJM400 staan en die kan ik je zeker aanraden, echter voor 2 tientjes meer heb je de Vestax, met 4 kanalen en dat is zeker een pracht ding. Beetje spijt dat ik blind voor alles Pioneer ben gegaan in deze pioneer 'generatie' hahaha. Misschien dat het een mooi alternatief is voor een van deze twee beestjes.
WopWopWop    posted on 21-12-2008 21:38
ik ga even kijken..
DJADMIN    posted on 21-12-2008 23:50
Heb voor dezelfde afweging gestaan..

uiteindelijk zeker geen spijt gehad van mijn dsp blackfire !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Stefjuuh    posted on 22-12-2008 09:43
Poster: WopWopWop
@Roov, 2 kanalen
@Hardshot die sampler is handig ja

Stefjuh hoezo gaan die 2 kanalen dan vervelenXD?

Over een jaar of wat wil je er misschien wel ns een CDJ bij, met 3 decks gaan mixen. Dan moet je dus eerst een andere mixer!
In tegenstelling tot Tonniej heb ik zeker geen spijt van mijn DJM-400, want ik weet nu wel precies hoe bijvoorbeeld de effecten werken op een DJM. (Voor echt leuke trucjes moet je die effectunit gewoon een aantal keer gebruikt hebben)
De DJM-400 heeft gewoon minpunten, wat ik achteraf dan wel weer jammer vind.
-Geen send/return (op de rmx 40 wel, wat ik snel even zag)
-Geen record/booth uitgang
-Geen PFL/Master potmetertje (alhoewel IK daar geen problemen mee heb)
WopWopWop    posted on 22-12-2008 10:25
word me wel lastig gemaakt. Dat 3e kanaal heb ik denk ik niet nodig  want ik ben beginner en ga dan niet meteen 3e speler kopenXD En Stefan wat jij zegt met die effecten spelen dat is gewoon leukHappy, laughing en die send/return
recoord/booth
Potmeter
ik weet niet eens wat het is dus zal ik het denk ik ook niet missen, of mis ik iets wat een balangrijke functie heeft?
Hardshort    posted on 22-12-2008 14:26
word me wel lastig gemaakt. Dat 3e kanaal heb ik denk ik niet nodig  want ik ben beginner en ga dan niet meteen 3e speler kopenXD En Stefan wat jij zegt met die effecten spelen dat is gewoon leukHappy, laughing en die send/return
recoord/booth
Potmeter
ik weet niet eens wat het is dus zal ik het denk ik ook niet missen, of mis ik iets wat een balangrijke functie heeft?

* Send/return - Send is een uitgang die je kan ansluiten op een externe effecten unit en via de return kun je weer terug je paneel in.

* Record/booth - Is een uitgang die naar een opname apparaat kan of je monitor speakers/booth

* Potmeter is zo`n rond knopje op je paneel Cool
WopWopWop    posted on 22-12-2008 14:29
heb ik niet nodigXD
Hardshort    posted on 22-12-2008 14:31
heb ik niet nodigXD

Potmeters niet Cool?
WopWopWop    posted on 22-12-2008 14:41
denk ut heb al genoeg knopjes waar dient het voor dan
Sebasz    posted on 22-12-2008 15:01
Hier zijn al best veel topics over, ook op andere sites :P
Mja mijn voorkeur gaat uit naar de Reloop omdat je meer hebt voor minder en de kwaliteit zo goed als hetzelfde is als die van Pioneer, alleen is de Pioneer iets netter afgewerkt en voelt iets steviger.
Stefjuuh    posted on 22-12-2008 15:09
Poster: Hardshort

* Send/return - Send is een uitgang die je kan ansluiten op een externe effecten unit en via de return kun je weer terug je paneel in.

* Record/booth - Is een uitgang die naar een opname apparaat kan of je monitor speakers/booth

* Potmeter is zo`n rond knopje op je paneel Cool

Ipv dat je even terugkijkt naar mijn post..

Met een aparte record/booth uitgang, worden de geluidsniveaus apart geregeld, zo kun je dus wel je master dichtdraaien, maar blijft het opnamevolume hetzelfde!

Het master/pfl potmetertje, dan kun je op je headphone je voorbeluisteringsignaal "mengen" met het master signaal. Sommige DJ's vinden dit een must..
WopWopWop    posted on 22-12-2008 15:14
Ik ga denk ik toch een DJM nemenWinking my eye
User edit by WopWopWop on 22-12-2008 @ 15:15:01 (79%)
RiX    posted on 22-12-2008 15:28
je zit toch meer in de urban hoek? Zou je niet voor een numark gaan?
DjVictorF    posted on 22-12-2008 17:21
Al met al is de DJM400 dus een prima instappertje uit het assortiment van Pioneer. Hij mist weliswaar alle extra’s ten opzichte van de inmiddels veel verkochte RMX40DSP van Reloop maar haalt dat weer aardig terug op het gebied van de effecten en sampler. Wat niet als een ernstig gemis gezien hoeft te worden is het ontbreken van een gebalanceerde uitgang, in een club is het een noodzaak, voor thuis is het iets waar prima overheen te komen is.
Misschien heb je wat aan deze informatieWinking my eye
Maar ik zou zoiezo ook zelf een de mixer gaan testen dan weet je welke je het lekkerst vind draaien!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
WopWopWop    posted on 22-12-2008 19:01
Poster: RiX
je zit toch meer in de urban hoek? Zou je niet voor een numark gaan?

naja niet alleen urban ook house maar wat is de reden voor een numark? ( ik ga niet allen scrachten ofzo als je dat bedoeld )
ArTy    posted on 22-12-2008 19:13
Uhm.. Bijna iedereen zit min punten van een DJM-400 op te noemen maar je kijkt er niet eens na, je verdiept je er niet in en je ziet aleen maar de tekst PIONEER, mag ik vragen waarom je dan advies vraagt?

Je hebt duidelijk nog niet zo heel erg veel verstand van DJ mixers aangezien de genoemde gebrekken op de DJM je allemaal totaal niks zeiden. Zou je je dan niet eens eerst gaan verdiepen in de functies van het apparaat en dan gaan kijken wat je nodig hebt.

Ik zelf zou denk ik niet eens kijken naar een DJM-400, het is een leuk apparaat hoor maar er is in deze tijd gewoon meer voor minder te krijgen, en zeker voor op je slaapkamer is dit een leuk beeld denk ik zo.. Je zult de eerste paar maanden toch nergens anders draaien dan op je slaapkamer. Dan heb je ook nog echt geen mixer nodig die de pioneer feeling heeft. (al hebben bijna alle mixers dit wel, t is altijd 2 sec wennen)
Ook is de DJM-400 niet echt vergelijkbaar met een DJM-700/800 dus heb je ook niiet echt een voorsprong mocht je in een club gaan draaien ofzo.

Ik maak even een lijstje met mixers die mij beter lijken dan een DJM-400 en die ongeveer even duur zijn of zelfs goedkoper. Wat je er vervolgens mee doet moet je zelf weten, maar aangezienje toch naar een schop gaat zou ik er zoveel mogelijk proberen.

- Reloop IQ² (lijkt op een DJM maar is goedkoper en zeker niet slechter, kijk hier een review
- Korg KM 202, mixer met ingebouwde korg effector. Ook als 4 kanaals beschikbaar Review
- De Bovengenoemde verstax
- Reloop RMX-40
- Synq SMX-2/3

Deze lijken me allemaal al leuker dan de DJM-400
WopWopWop    posted on 22-12-2008 19:18
Ik heb naar de korg gegeken alleen leek mij dat kaospadd lastig te gebruiken verder kijk ik wel naar de mixertjesWinking my eye
Twello    posted on 23-12-2008 19:06
Ik zou kijken op de 2e hands markt... bijvoorbeeld een Nuo 3 ofzoSmile having fun
Chili    posted on 23-12-2008 19:38
Reloop RMX-40 is lekker om mee te draaien, heb er zelf een tijd plezier van gehad. Heb nu sinds kort een Vestax PMC-280, ook echt een heel fijn apparaat om mee te werken! Ik denk dat je je aan alle gebreken van de DJM-400 die genoemd staan toch behoorlijk snel zult gaan ergeren mocht je er een hebben, op den duur weegt dit toch echt zwaarder dan de effecten imo.
WopWopWop    posted on 23-12-2008 20:57
Poster: Twello
Ik zou kijken op de 2e hands markt... bijvoorbeeld een Nuo 3 ofzoSmile having fun
  waarom nuo3 daar zitten geen effecten op.. en ik heb liever nieuw ivm garantie en slijtage

328 Users online: 260 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 19.070
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.768.542