Hier gaan al zeeeeer veel topics over, en reacties die me bijgebleven zijn, zijn de volgende:
je zou het verschil in wav en mp3 niet horen in gewone speaker systems, maar vanaf je een pro instalatie hebt wel...
Weetje, juist om gewoon effe over te praten, wat zouden de pro's gebruiken zoals bv Dave Clarke=> Wav of mp3
What do you think about Wav - mp3 timecode systemen ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Tè grote wavs of mp3 files (boven 20 mb) kunnen vertraging of haperingen opleveren bij gebruik van een timecode-systeem. Ik probeer mijn tracks altijd rond max 7 a 10 mb te houden.
Het is wel zo dat WAV files van betere kwaliteit zijn maar echt '80x' zo groot. Als je de ruimte hebt en als je geen problemem hebt met eventuele haperingen zoals RiX zegt dan maakt het niet heel veel uit.
Ligt eraan wat voor pc je hebt.. Hij moet het nummer toch inladen in zijn geheugen, als je langzaam pc/geheugen hebt, maakt 10-15MB per nummer (mp3 - 320) of 40 MB (als wav) toch een heel verschil! Als het nummer eenmal ingeladen is, zal je waarschijnlijk weinig last hebben van haperingen...
Ik denk dat de grote namen ook wel met mp3 draaien, weliswaar 320kbps. Waarom? Die hebben zo een grote collectie en de vroege macbooks hebben maar 120gb. Kheb die nog nooit met een externe schijf zien draaien dus vermoed ik dat het zo zit
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.