(Ik ben weer terug van even weggeweest, had het heel druk. Ben nu goed bezig met mijn eigen bedrijf waar ik nu veel diverse special effects en lichteffecten voor heb staan).
Maargoed, om to the point te komen.
Ik vroeg me af welke rookvloeistoffen iedereen hier gebruikte en welk beoogde effect ermee werd/word gecreërd.
Ikzelf maak gebruik van Fargo Rookvloeistof welke je bij Controllux kunt inkopen. Deze komt uit Duitsland en is TÜV gekeurd (zware goede keuring).
Ik heb hiervan twee varianten: de licht vervliegende rookvloeistof (klasse B) en de zwaar vervliegende rookvloeistof (klasse E).
Afhankelijk van de klant gebruik ik één van deze vloeistoffen. De licht vervliegende rookvloeistof in bijvoorbeeld mijn fogjets creërt een soort CO2 spuit effect. In een keer heb je heel veel rook, en in een paar tellen weer niet.
De zwaar vervliegende rook zorgt voor een rook die lang blijft hangen. Dus echt voor special effects en grote buitenpodia.
Echter ben ik nog op zoek naar een rookvloeistof die rook produceert die gemiddeld blijft hangen, maar wel, wanneer het uit de machine komt er als een dikke WITTE rookwolk uitziet.
Iemand suggesties of ideeën?