Rookvloeistoffen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Relight    posted on 18-12-2008 11:28
(Ik ben weer terug van even weggeweest, had het heel druk. Ben nu goed bezig met mijn eigen bedrijf waar ik nu veel diverse special effects en lichteffecten voor heb staan).

Maargoed, om to the point te komen.

Ik vroeg me af welke rookvloeistoffen iedereen hier gebruikte en welk beoogde effect ermee werd/word gecreërd.

Ikzelf maak gebruik van Fargo Rookvloeistof welke je bij Controllux kunt inkopen. Deze komt uit Duitsland en is TÜV gekeurd (zware goede keuring).

Ik heb hiervan twee varianten: de licht vervliegende rookvloeistof (klasse B) en de zwaar vervliegende rookvloeistof (klasse E).

Afhankelijk van de klant gebruik ik één van deze vloeistoffen. De licht vervliegende rookvloeistof in bijvoorbeeld mijn fogjets creërt een soort CO2 spuit effect. In een keer heb je heel veel rook, en in een paar tellen weer niet.
De zwaar vervliegende rook zorgt voor een rook die lang blijft hangen. Dus echt voor special effects en grote buitenpodia.

Echter ben ik nog op zoek naar een rookvloeistof die rook produceert die gemiddeld blijft hangen, maar wel, wanneer het uit de machine komt er als een dikke WITTE rookwolk uitziet.

Iemand suggesties of ideeën? Happy, laughing

What do you think about Rookvloeistoffen ??

Vote :   

Bartjens    posted on 18-12-2008 11:37
Zelf gebruik ik altijd de vloeistof van Showtec of Martin, de Showtec blijft opzicht best wel hangen maar je hebt wat meer nodig, de Martin is wat dikker dus hiermee gebruik je minder voor hetzelfde resultaat.

Ik heb geen idee wat jou vereiste is bij een "gemiddelde"rookvloeistof :P maar voor een gemiddelde rookdoos is die van Martin zeker aan te raden!
www.djbrowbeat.com
Relight    posted on 18-12-2008 11:49
Oké, misschien was ik niet duidelijk genoeg Happy, laughing

Met gemiddelde rookvloeistof bedoel ik:
- rookvloeistof die niet meteen weg is, maar ook niet 10 minuten blijft hangen
- rookvloeistof die niet in het ubergoedkope segment ligt (= mindere kwaliteit) maar ook niet aan de dure kant zoals bijna 40 euro per liter.

Martin JEM ZR-mix heb ik ook geprobeerd, maar die geeft niet echt die dikke witte rook die ik bedoel.

Ik zal even een filmpje of plaatje zoeken waardoor duidelijk wordt wat ik bedoel.
tairip    posted on 18-12-2008 13:10
Wij gebruiken in de cheap ass rookmachines gewone Showtec rookvloeistof deze is goed genoeg en ZR mix in onze JemZR33. Je hebt van de ZRmix geloof ik ook nog verschillende varianten.
Relight    posted on 18-12-2008 20:30
Ja volgens mij ook. Ze hebben volgens een collega van mij ook een variant van de ZR-mix waardoor je dikke witte rookpluimen kan maken.

Heb ondertussen even de importeur een mailtje gedaan. Dus die zal wel het verlossende antwoord kunnen geven. Happy, laughing

tairip    posted on 19-12-2008 01:07
Ik denk inderdaad dat Fairlight je het antwoord wel kan vertellen ja!
DPro    posted on 02-01-2009 21:39
Na heb er ff over nagedacht of ik wel of niet dit zou vertellen maargoed komt ie....
Zie een reactie van dan moet je eens een andere vloeistof proberen.
Hmmm waarom maakt JEM (Martin) ook vloeistof voor hun rookmachines en ook de andere leveranciers maken voor hun rookmachines vloeistof of word in de manual aangegeven welke vloeistof men mag gebruiken.
Dit is niet om je suf te betalen aan de duurdere producten, maar omdat deze er op afgestemd zijn.
De vloeistof wordt verneveld en hierna verdampt. Verschillende merken hebben verschillende dichtheid (vloeibaarheid) en samenstellingen van de stoffen, hierdoor verschillen ook de verbrandingstemperaturen.
Wat wil dit zegge?
Neem een dure Jem zr33 als voorbeeld (apparaatje = +/- 700 a 800 euro) en een vloeistofkan van 5 liter orginele vloeistof kost +/- tussen 35 en 50 euro. Schud hier eens een kannetje van 19 euro showtech of ander in en na 1 a 2 kannetjes is je verwarmingselement etc aan gruzelementen.
(Garantie zal je hier ook niet meer op krijgen)
Hier krijg je dus ook door dat je rookmachine rare dingen gaat vertonen....
Tja het is maar waar je voor kiest...
MoXeGy    posted on 02-01-2009 22:41
Zoals Dpro al verteld moet je goed uitkijken en zijn er verschillende vloeistoffen, de ene blijf langer hangen dan de andere enz.
Relight    posted on 08-01-2009 17:52
Poster: DPro
Tekst

Klopt, daarom heb ik Fairlight ook gemailt. In het kort komt de reactie van Fairlight hier op neer:

De meeste mensen gebruiken ZR-mix in een ZR-33 machine, echter kan je ook de Pro Smoke High Density in een ZR-33 gebruiken waardoor je het gewenste resultaat krijgt wat ik dus met mijn ZR-33'jes wil bereiken. Happy, laughing

Heb meteen maar even twee kannetjes vloeistof besteld om te testen. Happy, laughing
Bart_    posted on 08-01-2009 21:14
maar als je ook een antari hebt of weet ik veel wat, gaat de antari ook langer mee als je ZR-mix gebruikt ipv. showtec-vloeistof. Ikzelf gebruik gewoon de showtec hoor, doe toch amper showtjes en één kannetje kost al meer dan mijn F80z Cool. Meer of groter dan een F80z heb ik trouwens niet nodig ook, en zowel; dan huur ik wel een ZR-33 of een Z-3000 , maar dat terzijde Winking my eye
PatrickBeuken    posted on 08-01-2009 21:26
Ik gebruik de JEM Pro Smoke Super ZR Fluid. Koop ze op de juiste plaats en je krijgt ze voor € 13,- per 5 liter. Bijna net zo duur dus als Showtec vloeistof.

EDIT: geen ervaring met andere vloeistoffen en ik gebruik het in een Antari Z-1200
User edit by PatrickBeuken on 08-01-2009 @ 21:27:31 (52%)
tairip    posted on 08-01-2009 23:08
Even ter duidelijkheid in de JEM ZR33 gaat een 9.5L can!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

95 Users online: 11 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 43.726
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.432.100