E-MU Xboard 49 -> VSTi synth aansturen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ben_Jamin    posted on 16-12-2008 16:52
Hoj, ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik op google zocht hoe ik mijn Xboard 49 midi keyb
vst's kan laten aansturen. Ik heb dan ook een topic gevonden over de emu xboard.

Blijkbaar zijn er hier dus mensen met hetzelfde mid keyboard. Ik ben al 2 weken op zoek nu hoe ik bvb Vstation en andere vst's kan aansturen via de midi controllers. Het lukt mij enkel bij de Minimoog momenteel (ctrl indrukken + met de muis op een controller in minimoog klikken en learn drukken).

Maar deze ctrl functie werkt alleen bij minimoog. Hoe kan ik dan men andere vst aansturen? Er zit een programma bij de midi controller "Xboard Control" maar daar lukt het niet mee. Ik ben eigenlijk beetje ten einde raad. Hopelijk kunnen jullie me helpen

What do you think about E-MU Xboard 49 -> VSTi synth aansturen ??

Vote :   

DeteqBoy    posted on 16-12-2008 16:57
welk programma gebruik je? FL studio?
Ben_Jamin    posted on 16-12-2008 16:59
Poster: DeteqBoy
welk programma gebruik je? FL studio?

Cubase SX 3
DJMartijnn    posted on 16-12-2008 22:12
Ja hier heb ik ook een vraag over, alleen ik gebruik FL Studio!
DeteqBoy    posted on 17-12-2008 00:13
zie je hem wel onder MIDI inputs staan bij FL dan?
DJMartijnn    posted on 17-12-2008 10:39
Ja, ik kan verder alles aansturen in FL Studio... maar als ik dit bij een VSTi Synth wil doen werkt het niet!
tairip    posted on 17-12-2008 11:00
Volgens mij werkt dat met de CC adressen van midi als er geen makkelijke learn functie in zit. Kijk eens in de handleiding van je VST
DJMartijnn    posted on 17-12-2008 11:46
Ik gebruik dus Sylenth1 en als ik in mijn handleiding kijk staat er dit:

Door op de knop midi learn te drukken licht deze op en word er gewacht op een MIDI-invoer. Draai aan de knop op de MIDI controller en beweeg vervolgens met de muis de knop in de user interface die moet worden bestuurd. De knop midi learn wordt weer grijs en de controller is gekoppeld.

Maar dit werkt dus niet bij mij...

iemand een oplossing?

Alert : Gaarne in vervolg het gum knopje gebuiken om ongewenste opmaak te wissen.
Mod edit by tairip on 17-12-2008 17:36 (4%)
Ben_Jamin    posted on 17-12-2008 12:23
dus dat is bij elke vst gewoon anders ... amaj wat een soep :p Dom want waarvoor kan ik dan de patches op mijn midi keyboard gebruiken? Enkel voor de proteus vst aan te sturen van emu dan?
Kan ik (ik heb 16 controllers) niet mijn volume van de channels besturen met de controllers? dan zou ik in theorie dus de handleiding vna cubase ermoeten bijhalen en bij elk project alles opnieuw instellen ?
User edit by Ben_Jamin on 17-12-2008 @ 12:24:46 (7%)
Hansje    posted on 30-01-2009 16:26
Elke VSTi heeft als het goed is in de handleiding een overzicht met CC nummers die bij een functie van de VSTi hoort.
Deze CC nummers kun je dan met behulp van de XBoard Control applicatie toewijzen aan een draaiknop op je Xboard en vervolgens opslaan in het bank geheugen van je Xboard.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

288 Users online: 186 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 60.245
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.953.790