Probleem met opnemen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xitrate    posted on 16-12-2008 12:27
Hey!

Ik heb sinds een tijdje al een probleem met het opnemen van mijn DJ-sets.

Eerst nam ik op dmv 2 XLR-kabels vanuit mijn DJM-800 naar mijn E-MU 0404, wat goed werkte.
Maar nu heb ik ze aan elkaar verbonden dmv een digitale coax-kabel, en nu weigert Audacity een signaal op te pikken. Het rare is dat het E-MU programma op de laptop gewoon aangeeft dat hij wél een signaal ontvangt van 96 khz.
Ik heb al veel geprobeert, maar niks lijkt te werken.

Moet ik iets aanpassen binnen Audacity of mijn laptop, of ligt het toch misschien aan de geluidskaart?

Alvast bedankt!

What do you think about Probleem met opnemen ??

Vote :   

DjVictorF    posted on 16-12-2008 15:26
Ik heb op mijn denon dn-x1500 gewoon een recout zitten en dan kan ik via een jack kabel naar mijn laptop ingang..
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
gilan    posted on 16-12-2008 15:27
mischien audiocity opnieuw instaleren
Xitrate    posted on 16-12-2008 16:16
Poster: DjVictorF
Ik heb op mijn denon dn-x1500 gewoon een recout zitten en dan kan ik via een jack kabel naar mijn laptop ingang..

Ja dat heb ik ook, maar ik heb het hier over digitaal opnemen via de digital out van de DJM800, niet over analoog via de record out.
Stefjuuh    posted on 16-12-2008 16:22
Geven je speakers van je PC wel het signaal weer?
Lead    posted on 16-12-2008 20:43
Misschien moet je het eens op 48kHz proberen...

Heb je wel geluid in je emu of helemaal niets ?
Let the BASS be louder
Xitrate    posted on 17-12-2008 00:54
Poster: Lead
Misschien moet je het eens op 48kHz proberen...

Heb je wel geluid in je emu of helemaal niets ?

Bedankt voor je reactie.

Daar lijkt het niet op, normaal hoort de EMU ook stand-alone te werken (dus zonder laptop) waarbij je dus alsnog geluid krijgt, maar dit is helaas niet het geval. Op 48k zetten werkt ook niet.. Kan het zijn dat de EMU alleen een bepaalde frequentie ondersteunt (44.1 khz?)?

EDIT: Ik heb het probleem gevonden.. blijkt dat je de digitale ingangen van de geluidskaart alleen kan gebruiken in samenwerking met een programma dat ASIO ondersteunt zoals WaveLab.

Nouja, het werkt in ieder geval. Bedankt allemaal!
User edit by Xitrate on 17-12-2008 @ 01:07:33 (54%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

37 Users online: 7 Guests (30 Unknown)
Pages generated today : 19.300
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.243.717