wat is beter (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kardon    posted on 14-12-2008 15:36

beste djs

jullie mening graag..Ik wil voor mijn appartement een nieuw geluids systeem
gaan kopen voor mn dj booth.Ik dacht zelf aan een home cinema set en dan
gewoon op mn mixer aansluiten.Of denken jullie dat gewoon 2 speakers en 1
versterker beter is?

Greetz Felipe

What do you think about wat is beter ??

Vote :   

tom-j    posted on 11-01-2009 20:44
Poster: Mixt-Ape
Heb vandaag KRK RP6 getest bij een vriend, en ik vind ze echt heel goed MEEVALLEN...

Tegenvallen bedoel je??

ontopic:
het is eigenlijk net als met HP's: is heel persoonlijk! ga gewoon wat setjes testen en kijk waar jij blij van word! dan heb je de beste keuze ZELF gemaakt, ipv van aftegaan op ervaringen van anderen. kan zijn dat jij het daar helemaal niet mee eens bent en dan een verkeerde koop doet!
Tizio    posted on 12-01-2009 10:05
De vxt serie van krk geeft nog beter geluid, vooral voor producen, is nog veel strakker!
Chili    posted on 12-01-2009 12:34
Poster: DJ-Xtremer

Mening: Als ik iets irritant vind tijdens het draaien is als je geluid word verdeeld door bijvoorbeeld een sub op de grond en de rest op oorhoogte.

Dit heeft vrij weinig met het merk te maken, des te meer met een juiste plaatsing van de speakers.. Als ze juist gepositioneerd zijn, heb je niet in de gaten dat je met een aparte sub werkt.

Maar de beste tip die ik tot nu toe gezien heb: Ga luisteren. Als jij tevreden bent met bijvoorbeeld een set Behringer Truths (goed spul, maar da's mijn mening), waarom zou je dan meer uitgeven?
ccc    posted on 12-01-2009 16:32
Een home cinema set gebruik je voor je TV en niet om mee te draaien.
LaMalediction    posted on 12-01-2009 16:56
Heb gewoon nu een Bose setje staan. Werk prima ookal is het al een aantal jaartjes uit. Komt nog steeds zuiver geluid uitWinking my eye
Winston    posted on 12-01-2009 18:53
@Kardon: Hangt er vanaf hoe je naar je muziek luistert.

Blijf je op 1 plek dan is een stereo misschien beter, dan krijg je geluid van voren.

Terwijl als je rondloopt het misschien leuker is als je midden in de muziek zit. En dan is surround sound weer beter.
Tic Toc
Bart_    posted on 12-01-2009 22:16
- Als je wilt dat het écht hard gaat en een beetje extra bas wilt:
Syrincs M3-220

- Wil je dat het hard kan/gaat, en iets minder bas wilt hebben:
KRK RP-5 / KRK RP-6 / Behringer Truth / M-audio had ook leuke monitoren dacht ik / ...
-
Als je niet zoveel waarde hecht aan geluidskwaliteit:
neem een 2.1, 5.1 of 7.1 cinema-set uit de mediamarkt.

User edit by Bart_ on 12-01-2009 @ 22:20:15 (31%)
Nico_26    posted on 12-01-2009 22:29
Ik ken iemand die de M-AUDIO STUDIOPHILE DSM1 heeft en ze gaan zeer luid en klinken nog steeds super zuiver, en qwa looks zien ze er ook niet echt slecht uit

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

317 Users online: 184 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 41.190
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.735