Cd-platenzaak
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MadSteven    posted on 02-08-2005 02:08
Beetje kenner van dit forum weet dat ik totaal nul aan platen heb... Oh, dat is een leugen, ik heb een paar 7"" uit de tijd dat die nog goedkoper waren dan CD's Happy, laughing, waaronder Everybody in the Place (Prodigy). Wat mij doet denken, ik zag dat Charly opnieuw is uitgebracht, maar Steven kan geen lp's draaien en heeft wel het cd-album Experience. Daar staat de 'trip into drum n bass' version op... Is de originele Charly dan zoveel anders of is dit gewoon de 'normale versie?'. Volgens mij heb ik ergens op house party III of zo wel een 'normale' versie - in de tweeminuten versie dan.

Eh... Waar het om gaat, maar dit heeft er dus zijdelings mee te maken:

Weet iemand een DJ-speciaalzaak waar ze (ook) DJ-cd's verkopen. Dan bedoel ik niet cd's van DJ's die platen aan elkaar mixen... Maar Cd's voor DJ's die platen aan elkaar mixen.

Onderhand zijn er toch genoeg gebruikers van CDJ800/1000's, Axis 9's, CD-X's, S3000s en S5000s dat ik denk: die moet er toch zijn?

Maakt me op zich niet uit waar die is het komende halfjaar, want dan heb ik nog mijn Ov-jaarkaart Happy, laughing... Maar online zou natuurlijk ook heel fijn zijn.

'Little bit o bass, little bit o drums' Happy, laughing

What do you think about Cd-platenzaak ??

Vote :   

tairip    posted on 02-08-2005 18:58
Ik weet het eigenlijk niet ben zelf ook wel nieuwschierig!

Ik kan me voorstellen dat er errug veel word gedownload als men een nummer zoekt,
niet alle nummers komen op cd uit!

Maar ik denk persoonlijk dat de markt gaat groeien in het aanbod van limited edition CD's net als Vinyl!
Dj_Danny    posted on 02-08-2005 21:46
Dit is nou wat ik me al heeeeel lang afvraag!
MadSteven    posted on 04-09-2005 13:53
En die S-3500 komt er ook aan inderdaad Happy, laughing

Voorlopig kunnen we ons nog redelijk redden met de normale cd-winkels, maar dan kom je toch vaak op albums uit of toevallig een cd-single (bij boudisque bijvoorbeeld).

Iin een genre waar ik me nu op richt en van houd, is dat nog niet zo erg: big beat heeft veel 'grote' namen waar je albums van kan kopen en het mengt best lekker met wat andere stijlen.

Ook een kleine tip: tis erg jammer dat Muzik niet meer bestaat, maar destijds leverde dat tijdschrift nog wel eens een interessante verzamelaar bij het blad. Zo heb ik rez/cowgirl van Underworld, Everybody needs a 303 - Fatboy Slim en Silver Screen Shower Scene - Felix the Housecat op twee van die 'gratis' cd's.
Talk about good dance music for free!

Wat ik met deze tip bedoel: kijk goed uit voor verzamelaars. Al staan er maar twee goede tracks op, als ie vijf euro kost, kan het een prima investering zijn!
User edit by MadSteven on 04-09-2005 @ 14:14:17 (22%)
DavyJ    posted on 04-09-2005 16:49
gewoon bij de freerecord shop   bij de cd singels (A).

opzoch verkoopt elke platenzaak wel cd`s die jij zoektWinking my eye
Jorrit    posted on 04-09-2005 17:42
FRS heeft volgens mij niet echt veel keuze wat betreft house/hardhouse en dat soort stijlen die niet gemiddeld zijn... Winking my eye
Nvie    posted on 04-09-2005 17:43
bij ons hier in tiel toch wel hoor...
Jorrit    posted on 04-09-2005 17:45
echt waar? ook singeltjes (of cd's met de originele lange versies), dus niet voorgemixte troep? Hmm, moet ik toch eens wat beter gaan kijken...
MadSteven    posted on 06-09-2005 12:48
We hebben hier in Eindhoven in het centrum alleen al vier Free Record Shops zitten.

Zou liever een heel grote met divers aanbod hebben...
lolbroek    posted on 07-09-2005 16:20
Ja ik zou ook singletjes zoeken, maarja hier waar ik zit vind je in de FRS dus echt NIETS! Enkel van die commerciële zever, het is alsof techno in al zijn vormen minderwaardig is?
En dan zeker als je weet dat ik hardhouse en jump mix, deze vind je totaal niet in de gewone platenzaken, tenzij ze mss eens samengesmeten zijn in een mix, die 2 a 3 maanden na de release van de single uitkomt.
Zo kan ik moeilijk nieuwe dingen gaan draaien niet?
Nu moet ik me zelfs soms nog behelpen met promo's van vrienden, die nog vinyl draaien, maar ik heb hier dus de rechten niet op.. :'(
Dus met deze cd's kan ik zelfs niet gaan draaien.

Hier moet volgens mij dringend iets aan gebeuren, een single maken kost minder dan een 7" vinyl, waarom doen platenmaatschappijen hier nog niet aan mee?
Het is een gigantische markt, die nog niet is aangesproken!
Ik koop nog altijd liever een cd, dan dat ik de song download van op internet.

Yarne    posted on 06-06-2006 17:09
tis waar!!
je vind weinig cd winkels die de original mixen van technotracks verkopen
djmamo    posted on 07-06-2006 00:20
hierover is ook al een topic kan hem zo snel niet vinden (ik ben lui) maar voor een cd speciaal zaak moet je naar berkmusic gaan op de woenselsemarkt in EINDHOVEN. daar hebben ze alle nieuwste releases van nummers die er zijn.

het is wel redelijk maine stream maar ze hebben ook verschillende hardere stylen zoals jump en hardstyle cd's in single vorm.

ik ga er bijna voor al mijn cd;s heen
www.moonentertainment.nl
robbert    posted on 07-06-2006 11:23
Ja wij hadden in Maastricht tot voor kort een perfecte zaak liggen met een enorm aanbod in alle soorten stijlen, maar jammer genoeg is ook deze zaak al weer weggeconcurreerd door FRS....

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

104 Users online: 17 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 19.902
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.828.361