Kwaliteit Kabels (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Boyd    posted on 13-12-2008 19:56
Nu mijn nieuwe set bijna voor de deur staat, de volgende vraag:

Mijn set bestaat binnenkort uit een Pioneer DJM400, en twee CDJ800MK2. Het geluid wordt weergegeven door twee KRK RP6 CL.

Ga ik verschil horen, als ik er dikke vergulde kabels tussenhang ipv. de standaard/normale DAP kabels.

Ik bedoel in ruis, en kwaliteitsverschil.

En zo ja, wat is dan de beste kabel?

(voor iedereen die de spec's van apperatuur niet uit zn hoofd weet: De CDJ's zitten met RCA op de DJM, de DJM zit met RCA-XLR kabels op de RP6)

What do you think about Kwaliteit Kabels ??

Vote :   

tom-j    posted on 13-12-2008 20:34
hmm,
ik denk niet dat dit voor die pakweg 30-40 cm (hoelang is zoon kabel??) wat uit gaat maken!!
als je dan toch perse beter kabels en aansluiting wil, ga dan voor je digitale in- en uitgangen dan heb je echt het beste (correct me if i'm wrong please!)!!
Boyd    posted on 13-12-2008 21:20
DJM400 heeft geen digitale ingangen, enkel analoog RCA.
lightstar    posted on 13-12-2008 21:46
Ik denk niet dat je hiet echt wat ga merken.
Want ik neem aan dat het gewoon bij je thuis is dus dat het hele kleine stukjes kabel zijn.
Kijk het beste is natuurlijk gewoon alles verguld en zo en hoge kwaliteits kabels maar als je hier het geld niet voor hebt en het zijn kleine stukken no problem.
Xtremer    posted on 13-12-2008 21:57
T&M Kabels, prima spul. Merk geen verschil tussen normale kabels en vergulde.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
4Tastic    posted on 14-12-2008 16:22
Cordial kabels. Alleen maar top kwaliteit, alles met Neutrik connectors. Helaas is de prijs er ook naar. Erg duur.

Ik heb veel van mijn kabels zelf gemaakt. Goede kwaliteit kabel op rol gekocht en alle connectors er aan gesoldeerd. Kost wel wat tijd maar je bespaart veel geld!
http://www.djsander.nl
Gagarin12    posted on 14-12-2008 20:35
moet je echt niet doen, de helft van al dat kwaliteitkabelgebrabbel is larie.
Neem gewoon die standaardkabels, op je thuissetje zal je nooit iets horen. Stel dat je niet overtuigd ben en echt high end kabels wilt, koop dan een mogamikabel met neutristekkers. Alles duurder dan dit is amper beter te noemen

leesvoer:
http://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=56335

Gagarin
4Tastic    posted on 14-12-2008 20:40
Wat ik er nog vergeten bij was te zetten is dat ik die kabels voor me drive-in gebruik.
Thuis heb ik ook gewoon de standaard kabels laten we het OEM noemen ofzo.
http://www.djsander.nl
Laidback    posted on 15-12-2008 02:22
voor Digitaal zou ik de Coaxjes van DMT (Dutch Media Tools) Aanraden.. verkrijgbaar bij [knip] .. 

Alert : Dit valt natuurlijk ook onder het verwijzen naar webshops...
Mod edit by Nvie on 15-12-2008 09:28 (15%)
MatthiasDB    posted on 15-12-2008 13:54
vergulde contacten hebben enkel zin als de female kant waar je ze inplugt ook verguld is!

btw: de enige plek waar je in feite voordeel hebt aan vergulde contacten is in de rimboe. Omdat hier het vochtgehalte zo hoog ligt gaan normale kabels toxiceren oxideren Cool. vergulde kabels hebben hier geen last van!

edit: t was vanmorgen vroeg dag, tairip
User edit by MatthiasDB on 15-12-2008 @ 16:47:12 (22%)
tairip    posted on 15-12-2008 15:34
Poster: MatthiasDB
vergulde contacten hebben enkel zin als de female kant waar je ze inplugt ook verguld is!

en de enige plek waar je voordeel hebt aan vergulde contacten is in de rimboe. Omdat hier het vochtgehalte zo hoog ligt gaan normale kabels toxiceren. vergulde kabels hebben hier geen last van!

Toxiceren? Is datg zoiets als drugs in je kabels spuiten?
Je bedoelt vast oxideren! Winking my eye
DPro    posted on 27-01-2009 19:03
Nog heel ff terug komend op vergulde contacten.
Het klopt dat het totaal lariekoek is dat men dit goed gaat merken.
Maar dan zou je hele circuit verguld moeten zijn (sporen op de print etc) en dat is 't bijna nooits dusja al zijn je contacten verguld heeft het nog geen zin.
Stefjuuh    posted on 27-01-2009 19:15
Maar een printplaat zit veilig weggestopt in een kastje, een tulpplugje kunnen stofjes tussen gaan zitten. Ik denk dat je het TE zwart/wit ziet DPro!
Kevlar    posted on 27-01-2009 19:47
Poster: Stefjuuh
Maar een printplaat zit veilig weggestopt in een kastje, een tulpplugje kunnen stofjes tussen gaan zitten. Ik denk dat je het TE zwart/wit ziet DPro!
 Je printplaatje is sowieso (wel in mindere mate dan de externe contacten) ook altijd onderhevig aan stofjes. Dat en aan temperatuursschommelingen, vochtigheid, etc.
nickbn    posted on 28-01-2009 19:19
uiteraard geleid goud beter dan koper, of tin of welk ander goedgeleidend materiaal er ook is, echter je moet het zien als een een soort omgekeerde bottleneck werking. Tenzij je een 100% vergulde kabel hebt en niet alleen de uiteindjes ga je er niks van merken, ongeacht of hier nu stofjes tussen zitten, of niet, tenzij je midden in de woestijn draait, maar ik heb nog geen DJ-kameel gezien hier....., wat dat betreft heeft Dpro gewoon gelijk. 

DPro    posted on 28-01-2009 22:20
Poster: Stefjuuh

Maak je gear nog maar eens open na een jaartje of 2 Winking my eye als ze in een discotheek of cafe gestaan hebben.. laat te spreken van bijvoorbeeld een zwembad (extreme situatie ps is geen aanrader... door 't chloor en vochtigheid), heb al aardig wat versleten en weggevrete dj setjes en andere apperatuur gezien...

En vergulde kabels is leuk voor 't bling bling gehalte maar verders lariekoek en geldklopperij Winking my eye
Prozei    posted on 28-01-2009 22:47
idd idd praktijk merk je nix van het verschil.
denk wel dat het mischien slim is om voor een iets stevigere kabel te gaan.
om de kans op een kabelbreuk te verkleinen.
en idd vergulde connectoren zitten er alleen maar aan omdat deze niet oxideren

sinds kort zijn er ook kabels in de djr webshop verkrijgbaar.
ik heb pas een setje gezien en de kabels zagen er goed stevig uit.
zeker erg geschikt voor on the road gebruik.
Yorick    posted on 28-01-2009 23:00
Dap kabels zijn ook prima kabels. Ze kosten trouwens ook niet veel!
Als je goed kan solderen zou ik gewoon x aantal neutrik connectoren kopen en stuk goede kabel en ze zelf bakken.

In de praktijk merk je geen verschil. Als je er allemaal meet apparatuur opaansluit wel.
Lead    posted on 28-01-2009 23:07
KabelGoede degelijke kabels hebben wij na lang zoeken gevonden en in de shop geplaatst. De kabels zijn duurder dan de touwtjes van DAP maar wel een heel stuk degelijker.

Verschil in geluidskwaliteit zul je niet horen maar ze zijn velen malen degelijker en in ieder geval DUBBEL afgeschermd. Ook heeft de signaalpen een extra veertje voor nog beter contact.

Zie hier een voorbeeld van de korte versie.

XLR-cinch (RCA) bestaat ook, maar je kunt ook een stereo kabel kopen en er zelf XLR pluggen op solderen. (1 en 3 aan elkaar, 2 is signaal)

Als je nog maar weinig hebt gesoldeert is dit laatste eigenlijk geen optie. Een slechte soldering = slechte geluidsoverdracht.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 28-01-2009 23:36 (71%)
Nvie    posted on 29-01-2009 07:20
DAP kabels zijn een leuke oplossing. Het zijn en blijven wel wegwerpkabels: leuk voor zo lang als het gaat, maar als ze kapot zijn kun je beter nieuwe kopen.. Kabels verdien je toch nooit terug, dus mijn insertiekabels zijn ook gewoon DAP. 

Ipv tulp - XLR kun je net zo goed tulp - tulp gebuiken. Het uitgangsput van XLR is nl. dat het een gebalanceerd signaal is. Een tulp plug is daarentegen ongebalanceerd, waardoor je zoals Lead ook min of meer al aangeeft toch een ongebalanceerde kabel krijgt...

Denk daarnaast niet dat je het geluidsverschil zal horen!
Bart1981    posted on 30-01-2009 04:09
Poster: Lead
De kabels zijn duurder dan de touwtjes van DAP maar wel een heel stuk degelijker.

Zo duur vind ik ze nog niet hoor. Als ik ze vergelijk met bijv 5m rca's die in je veel auto's neerlegt van achter naar voren, zijn deze nog goedkoop.
Jer    posted on 30-01-2009 08:15
Ik heb ook dap touwtjesCool Maar mijn gear blijft toch thuis staan en ze den het nog steeds goed. Maar deze zien er wel degelijker uit.
RoyBeware    posted on 30-01-2009 09:23
Goed topic, want zelf ben ik ook aan het rond speuren voor nieuwe kabels, aangezien binnenkort alles op een vaste plek staat, en alles in 1x goed word weg gewerkt.
Bart1981    posted on 31-01-2009 05:48
Tja het is dat ik al goede kabels heb (Audison die ik over had van uit de auto) anders had ik deze aangeschaft. Wie weet in de toekomst Happy, laughing
Lead    posted on 31-01-2009 11:53
Poster: RoyBeware
Goed topic, want zelf ben ik ook aan het rond speuren voor nieuwe kabels, aangezien binnenkort alles op een vaste plek staat, en alles in 1x goed word weg gewerkt.

Je bent welkom in onze webshop, dat weet je :D:D
Let the BASS be louder
Tizio    posted on 31-01-2009 12:07
Poster: Lead
Zie hier een voorbeeld van de korte versie.

Hé Lead, geen links naar webshops hè! :p haha
Ik gebruik gewoon de standaard meegeleverde draadjes, verder heb ik iets van 50 meter speaker kabel liggen met neutrik connecties..
User edit by Tizio on 31-01-2009 @ 12:08:55 (46%)

214 Users online: 109 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 81.707
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.744