Platenkeuze
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 12-12-2008 14:29
Ik ben van plan om eens binnenkort aan een dj-contest mee te doen.
Ik zie namelijk dat er goed gelet op wordt platenkeuze.
Maar wat bedoelen ze daar nou mee? En ik hoor vaak dj's zeggen dat je je platenkeuze goed moet doen, maar hoe moet je dan je platen kiezen? Kan je niet gewoon een ander liedje na een ander liedje mixen of moet het iets speciaals zijn? Ik draai electro & house

thax

What do you think about Platenkeuze ??

Vote :   

NielsR    posted on 12-12-2008 14:33
Gewoon dat je geen keiharde electro track draait en daarna een keirustige house track ofzo.
Je moet ook wat opbouw steken in je set eerst mischien wat rustigere electro en dan opbouwen naar de wat dikkere electro.
Bv vorig weekend moest ik nog draaien toen benk begonne met wat fidget en daanra stillaan opgebouwd naar boys noize toestanden.
Ywe    posted on 12-12-2008 14:53
Ik begin vaak met rustige melodieuze tracks, om dan via latin house, electro en dirty house naar een beetje minimal te gaan, echt naar een knallend hoogtepunt. Meestal meerdere hoogtepunten en dan weer even rustiger aan...
De dansende menigte moet ook weer even tot rust komen natuurlijk! Bar moet ook wat verdienen Winking my eye

Ligt ook aan waar ik draai natuurlijk. Bij het ene feest is die ene pompende plaat veel geschikter dan het andere feest. En reacties uit het publiek is belangerijk. Kijken welke plaat het goed doet en daar op doorborduren!
Jorrit    posted on 12-12-2008 15:26
Opbouw is wat mij betreft de key to succes in een goeie DJ set.

Let bij je opbouw goed op de 'energie' van een plaat, let daarbij ook goed op de elementen van een track en probeer matchende elementen te vinden.
Energie hoeft niet altijd opbouwend te zijn, steeds harder en harder gaat ook vervelen, verras je publiek ook met onverwachte wendingen, dit geeft op zijn eigen manier weer een hele andere energie op de dansvloer. (Zoals Ywe zegt, een minimal plaat na een dirty house plaat geeft wel coole effecten)

This is an old Topic

No new postings for 6.118 days.
 Post CommentThat would be 203.9 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

119 Users online: 56 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 11.756
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.828.302