Hoe mix je alles met alles? (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MadSteven    posted on 02-08-2005 00:04
Nou mensen,

Jullie snappen mijn probleem al, denk ik.

Simpel feit: je kan niet alles met alles mixen.

Ik heb een paar genres waar ik redelijk wat mensen op mee kan laten genieten. Dat zijn de volgende 'stijlen':

A) "Chemical" : Chemical Brothers, Underworld, Prodigy (periode voor Mindfields, maar heb Smack my bitch up nog wel op cd-single), Audio Bulleys, Junkie XL

B ) "Hip hop": Gorillaz, Linkin Park (beetje vreemde eend in de bijt, maar okee), Moby (Play), The Streets ... Hoewel deze categorie ongeveer van 80 - 120 gaat, maar okee...

C) "Party/Funny": TNN- Ayaya Cielito, Talk of the Town - Lala Song... Ja, hee ik heet niet voor niks MadSteven... En nou ja, als iemand nog meer ideen heeft in deze categorie, ik hoor het graag...

D) "Hakkuh": Ook weer zo'n brede categorie bpm wise, maar laten we dit rave/hardcore/techno noemen. Daar zitten dus platen van Dune, Perplexer, maar ook Darkraver, Dominator (ach uitvoerend artiest kennen jullie wel) en Mark Oh - Tears don't lie (--> Lala song Happy, laughing ) bij

E) "Mellow": Da's de categorie lekker melllow muziek Happy, laughing Dus tja, eh, dat is een collectie waaronder vallen: Livin' Joy, Rene et Gaston, Rollo Goes Camping - Get off your high horse (EVER SEEN A DJ DANCE? Winking my eye ) en zo

Kijk, de categorie F) "Alto" bestaat onderhand uit Franz Ferdinand, Kaiser Chiefs, Green Day, System of A Down en Queens of the stone Age en daar kan ik wel heen via Linkin Park of terug via prodigy en zo... En eh, ik weet wel hoe ik daar van plaat naar plaat ga: volg je gevoel en start de plaat op tijd in Happy, laughing

Mijn belofte om werkelijk ska en hip hop te gaan remixen, komt nog wel, hoor, maar voorlopig zit ik wat gebonden aan de mogelijkheden van mijn apparatuur (+- 16 % zonder pitchlock lukt niet alles zo geweldig mee).

Dus de vraag... Hoe mix je dat allemaal nou met elkaar?

En hoe vinden jullie genoemde platen trouwens? Alles wat ik noemde heb ik ook origineel en heb nog heel veel van categorie D) en E)

Laatste vraag: gooien jullie ook wel eens rare platen zoals die uit categoie C) erdoorheen of alleen met carnaval? En dan nog: wat dan?
User edit by MadSteven on 02-08-2005 @ 00:05:28 (6%)

What do you think about Hoe mix je alles met alles? ??

Vote :   

Jorrit    posted on 05-08-2005 14:26
hmmm, als je goed iets goed mixt kan je toch nog wel horen wel nummer het is?
Nvie    posted on 05-08-2005 14:29
Ja... maar je hebt van die hondendrollen in je publiek lopen
djmamo    posted on 05-08-2005 15:44
ff voor nvie zuid nederland is alles onder de rivieren zeeland, brabant en limburg dus ja eindhoven is zuid nederland
www.moonentertainment.nl
DJ_Aad    posted on 05-08-2005 15:56
Laten we het houden op verschil in style, de plaats waar je draait (kroeg, club, discotheek, festival, etc.) en daarmee ook het soort publiek wat uitmaakt of het belangrijk is om goed te kunnen mixen. De plaatsen waar ik draai is het in ieder geval belangrijk, waar jij, DJ Mamo, draait wellicht minder belangrijk.
djmamo    posted on 05-08-2005 16:04
maar aad waar draai jij dan, ik draai bij cafe de swing in valkenswaard, en het maakt ook wel uit of je goed kunt mixen (dat zegt mijn baas tenminste) maar beter is het om het publiek tevermaken.
www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 05-08-2005 21:44
Ligt Eindhoven niet toevallig in brabant?
djmamo    posted on 05-08-2005 22:05
he nvie ben jij nou zo dom, zuid nederland is: zeeland, brabant en limburg (zuid-nederland) eindhoven licht in brabant

dus als eindhoven in brabant licht en brabant bij zuid-nederland hoort dan zijn we er toch.....
www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 05-08-2005 22:08
Poster: djmamo
he nvie ben jij nou zo dom, zuid nederland is: zeeland, brabant en limburg (zuid-nederland) eindhoven licht in brabant

dus als eindhoven in brabant licht en brabant bij zuid-nederland hoort dan zijn we er toch.....

Oh zo :P, DUS: zuid NEDERLAND, niet verwarren met zuid HOLLAND!

Winking my eye
djmamo    posted on 05-08-2005 22:16
goed we zijn er duurde ff nvie maar komt tijd komt raad (zegt mijn oma altijd)
en verstand komt met de jaren (ook van oma)

dus dan heb je wel wat

www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 05-08-2005 22:32
Fouten maken is menselijk...

[voor de mensen die het leuk vinden: als het goed is is dit de 10.000e post!]
Mod edit by Nvie on 05-08-2005 22:39 (100%)
djmamo    posted on 07-08-2005 00:13
hee das veel maar niet on topic
www.moonentertainment.nl
Jorrit    posted on 07-08-2005 00:43
en toch zou het zonde zijn als we vergeten dat dat de 10.000ste post is! 

Maargoed, ontopic maarweer dus Happy, laughing
djmamo    posted on 09-08-2005 16:48
ik vind het toch wel raar daqt dj aad niet verteld waar hij draait,

he aad draai je wel, we bijten niet, is altijd leuk om te weten waar je mensen die ook op deze site komen draaien. vind ik dan
www.moonentertainment.nl
Nvie    posted on 09-08-2005 16:59
Er zijn ook mensen die niet al hun gegevens zomaar rondspreiden over het web hoor :P
djmamo    posted on 09-08-2005 19:48
denk niet dat dat nou zoveel uitmaakt
www.moonentertainment.nl
DJ_Aad    posted on 10-08-2005 13:20
Hoezo raar dat ik het niet vertel? Het is mij ook niet gevraagd Thumbs Up

Maar goed.. ik draai dus in Eindhoven in de Jansen & Jansen (verder niet boeiend) en in de D-light en de Rechter.
MadSteven    posted on 15-08-2005 03:04
Goh, Aad,  leuk om te weten.

Dan heeft ik u vast wel eens bezig gezien Happy, laughing

Niet dat ik de D-light komt maar in de Rechter worden al die bouwkunde feesten gegeven en de (ex?)zangeres van onze band studeert bouwkunde... Dan loop ik te denken... Jansen... En Jansen... Ben daar volgens mij ook wel eens binnen geweest, maar wanneer en in welke geestelijke toestand?

Anyway...

Buitenom apres-ski heb je ook 't studentenleven. Of dachten jullie nou echt dat op de intro we een stijl draaien per DJ, als er maar een of twee serieuze DJ's zijn? Die andere zijn van die mensen die wel wat platen uit kunnen kiezen, maar waar het beatmatchen niet of nauwelijks lukt... Happy, laughing (zo begon ik ook natuurlijk Happy, laughing, daar niet van)

Nee, dus. Als je 200+ eerstejaars op een dansvloer hebt staan, is het wel fijn als je voor iedereen een toepasselijk deuntje kan draaien. Ja, nou ja, hoewel ik geen Andre Hazes in mijn cd-koffer heb, dat nou ook weer niet Happy, laughing.

Goed, buitenom dat fenomeen wou ik even kwijt dat we ook er even bij moeten stilstaan dat de hip-hop-dj's er een sport van maken om zo duidelijk en mooi mogelijk het ene nummer in het andere over te scratchen, doet de trance DJ er moeiljk over als zijn overgang maar 8 seconden duurde en te duidelijk hoorbaar was...

Snappuwaddikbedoel? Ik vind ergens dat je ook niet het idee moet krijgen dat de DJ niks doet... Happy, laughing

Voor de rest, nVie: je hebt wel gelijk, ja. Een van de punten van een drive-in show is wel dat je wil draaien wat men kent. En dat is ook een deel waarom mijn cd-koffer zo half-drive-in achtig is ingedeeld. Op een gegeven moment draaide ik zelfs op een fuif waar alle housemuziek opzij gelegd kon worden, want tja, ze hielden toch meer van Nirvana, Puff Daddy en the Offspring. Niet dat ik dat erg vind, want het moge duidelijk zijn dat ik van heel veel verschillende soorten muziek houd, maar kan me voorstellen dat iemand dan mij ziet en denkt: you must be kidding...

Nope, stel je eens voor dat het enige publiek in een cafe uit langharige jongens bestaat en jij staat daar met je DJ tiesto platen Happy, laughing, denk je nou echt dat die daar blijven?

Okee, gebruik hier langharige even als stereotiep niet-dance fan, en weet dat dat natuurlijk niet waar is of hoeft te zijn. Want tja, hoe lang was mijn haar ook alweer en wat heb ik in mijn cd-koffer zitten? Happy, laughing

Laurens    posted on 19-12-2007 19:07
Ja klopt! Ik draaide laatst een schoolfeest en had een mix gemaakt van

1. Shirley Clamp - Do They Know Its Christmas Time 2005 (134 bpm)
  2. The Moon - Blow up your speakers
komt er een meisje naar me toe: ga je nog blow up your speakers draaien? Ik zeg, nee die heb ik toenet gedraait!

Zegt ze ja maar dat was samen met een andere plaat! Mja, dat telt niet meer geloof ik... Ik vind het wel een beetje vervelend eigenlijk, ben je aan het mixen, is het nog niet goed...!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

230 Users online: 64 Guests (166 Unknown)
Pages generated today : 7.049
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.867.447