Het verzenden van dj-materiaal (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 09-12-2008 17:39
Ik ben dus van plan om binnenkort 2denon dn-s1000's te kopen.
Nu wil ik dat ie het verzend omdat het toch nogal een lange afstand is waar hij woont en ik.
Ik ga het verzekerd laten verzenden. Ik vraag mij alleen af, wat zijn de gevaren (verkoper betaalt niet of,...) wat kan je hier aan doen.
En wie heeft hier enige ervaring ermee?

What do you think about Het verzenden van dj-materiaal ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 09-12-2008 17:42
Gewoon een beetje moeite doen om tot daar te rijden, en het daar uit te testen.
Of anders gewoon iets dichterbij zoeken.

Ik koop & verkoop NIETS, voordat ik het gezien of gehoord heb, of dat de koper het gezien & gehoord heeft.
Als jij je geld niet krijgt, of hij, of jou pakket komt aan met een doos vol bakstenen oid, ben jij gezien!
dj2dj.nl
Roov    posted on 09-12-2008 17:46
Je moet met rembours bestellen, als het niet aankomt hoef je ook niks te betalen!  Dit kost wel 10 euro extra dacht ik...
Dj_Fantasy    posted on 09-12-2008 17:47
Poster: Roov
Je moet met rembours bestellen, als het niet aankomt hoef je ook niks te betalen!  Dit kost wel 10 euro extra dacht ik...

Dan heb je nog steeds het gevaar dat wat erin zit enkel een doos met lucht is..Happy, laughing
dj2dj.nl
Roov    posted on 09-12-2008 17:49
Nee, want dat kan je toch voelen als de postbode het pakketje komt brengen... En als het niet goed is betaal je toch lekker niet?
ArTy    posted on 09-12-2008 17:50
Heb het wel vaker gedaan. Zowel verkocht als gekocht. Het gaat prima. Ik doe het zelf alleen niet bij bedragen voven de 250 euro, dan wil ik het gewoon zelf testen. Het is de laatste keer echter (goed) fout gegaan. Had een Reloop RP-4000 gekocht en het geld vervolgens over gemaakt incl de verzendkosten (verzekerd verzenden). Hij zou het die maandag op de bus doen. Heb het 3 weken geleden over gemaakt en nog steeds niks ontvangen. Op mails reageert meneer ook opeens niet meer. Tenminste nog 1x.. Vorige week woensdag. Hij melde dat hij het die dag op de post had gedaan. Veel te laat natuurlijk maar oké, je bent natuurlijk al lang blij dat het komt. Niet dus.. Tot op heden nogsteeds niks ontvangen, en mails leest ie blijkbaar ook niet meer.

Verzekerd verzenden zou ik dus niet doen, laat het gewoon lekker onder rembours verzenden. Kost je 5 euro meer en dan betaal je gewoon aan de postbode aan de deur. Geen gerommel met wel of niet betalen en wel of niet ontvangen dus.
JJenzz    posted on 09-12-2008 17:57
ow oké, zal het onder rembours doen, mag je dan ook even in de doos kijken dan of ze er wel inzitten?
En verzekerd wil ik ze zowiezo doen want als er dan iets aan stuk gaat...
Roov    posted on 09-12-2008 18:00
Dat is dus het mooie aan rembours, ik dacht dat als er iets kapot gaat dat je ze dan gewoon niet aanneemt en dat je alsnog niks hoeft te betalen.
4Tastic    posted on 09-12-2008 18:06
Maak ik hier uit op dat ze 2ehands zijn?
Dan zijn de gevaren niet alleen dat het verzenden mis gaat maar ook dat ze kapot beschadigd weet ik veel wat mee aan de hand is.
Of heb je ze al getest?

Als ik 2e hands koop wil ik sowieso een bon (voor de garantie en het zouden gestolen spelers kunnen zijn) willen en ze uitvoerig willen testen.

Je zou maar een pak geld weg gooien, dan baal je flink!

Het nieuw kopen van de denon dn-s1000 is ook nog een overweging zoveel kosten ze tegenwoordig niet meer. Bij R* Sh*p voor 659 euro kan je ze zonder verzendkosten maar toch met garantie en de rest van de wettelijke regelingen en 2 slipmatjes!

Edit: wat zijn jullie snel zeg! in de tijd dat ik me post heb getypt zijn er heel wat posts gepost.
http://www.djsander.nl
User edit by 4Tastic on 09-12-2008 @ 18:08:27 (16%)
Convert    posted on 09-12-2008 18:55
Ik heb zojuist van iemand een cd spelertje gekocht, kon hem goedkoop krijgen maar me pa wou er niet naar toe rijden was namelijk meer dan 200km rijden.

Maar heb hem toen een filmpje laten maken en hij heeft alle knoppen ingedrukt en ik kon gwoon zien en horen dat ie goed was.
Heb hem toen dus gekocht maar wel onder rembours, in de specificaties staat dat de cd speler 3,2kg is de doos zwaarder dan 3,5kg (want je mag hem niet van te voren openmaken en 0,3kg voor misschien eventuele bescherming) is die zwaarder dan dat neem ik hem gwoon niet aan dan kan ik bakstenen of iets dergelijks verwachten. Winking my eye
ArTy    posted on 09-12-2008 19:01
Hehe.. wat een wantrouwen hier.. Ik ben al een keer bedrogen (lees hier boven) maar ik ga echt het pakketje niet wegen de volgende keer.. Je kan er ook 3 en een halve zak suiker in doen.. Kom op, beetje vertrouwen mag toch nog wel.. Zeker als die persoon eerst een filmpje maakt en hem onder rembours op stuurt.. Dan ga je er echt geen zooi meer in doen maar gewoon de speler.. Anders ben je wel erg triest..
Saskia    posted on 09-12-2008 19:01
Poster: ArTy
Hehe.. wat een wantrouwen hier.. Ik ben al een keer bedrogen (lees hier boven) maar ik ga echt het pakketje niet wegen de volgende keer.. Je kan er ook 3 en een halve zak suiker in doen.. Kom op, beetje vertrouwen mag toch nog wel.. Zeker als die persoon eerst een filmpje maakt en hem onder rembours op stuurt.. Dan ga je er echt geen zooi meer in doen maar gewoon de speler.. Anders ben je wel erg triest..

helaas bestaan er nog altijd zo'n mensen..
User edit by Saskia on 09-12-2008 @ 19:02:27 (11%)
ArTy    posted on 09-12-2008 19:07
Dat weet ik maar al te goed, maar die mensen doen vaak echt de moeite niet om ook nog daadwerkelijk iets op te sturen.. Tenminste in mijn geval niet toen, maar dat was ook ooraf betaald.. 

Ach ja, vind het gewoon jammer dat t allemaal zo moet.
Saskia    posted on 09-12-2008 19:08
is ook zo, een beetje vertrouwen kan je meestal niet eens meer hebben.
Is toch zonde..
4Tastic    posted on 09-12-2008 19:18
denk dat het best vaak goed gaat maar als het om een best leuk bedrag gaat wil ik het risico gwn niet lopen.
http://www.djsander.nl
Boyd    posted on 09-12-2008 19:59
Ik verkoop op marktplaats redelijk veel, waarvan mensen niet eens komen kijken!

Ik zorg altijd dat ze eerst betalen, en dat ze binnen een week hun spullen perfect thuis hebben!

Mja, ik zou zelf nooit van te voren betalen...
Hardshort    posted on 09-12-2008 19:59
Waardevolle verzendingen via de TNT zijn altijd een groot risico. Je moet is weten wat er allemaal af gejat wordt. Let voor de gein ook eens op hoe je pakketbezorger met zn pakketjes omgaat Happy, laughing. Nee ik rijdt liever een stuk, of ik zoek het dichterbij. Of het moet om kleine bedragen gaan of praktisch onbreekbare dingen. Winking my eye
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Boyd    posted on 09-12-2008 20:01
Hoe zit het met DPD en UPS kwa verzending?
Hardshort    posted on 09-12-2008 20:20
Bij UPS ook belabberd,.. Ik heb er gewerkt en dr wordt lekker gegooid met alles wat er is CoolDPD zou ik niet weten...
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
Dyno    posted on 09-12-2008 20:22
Zorg er in ieder geval voor dat je thuis bent op de dag dat ze het pakket bezorgen!

Bij mij is ooit mijn DJM-600 + HDJ-1000 hier gewoon voor de voordeur gelegd omdat ik niet thuis was!!
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Convert    posted on 09-12-2008 20:49
dan heb je nog mazzel gehad dat ze hem neit hebbe meegenomen Winking my eye
Dyno    posted on 09-12-2008 20:55
Dat bedoel ik.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
DeteqBoy    posted on 09-12-2008 21:13
ja mijn nuo 3 lag ook voor de voordeur terwijl het gewoon aan het regenen was, daar wordt je niet vrolijk van Unhappy
Stefjuuh    posted on 09-12-2008 22:17
Poster: Hardshort
Bij?UPS ook belabberd,.. Ik heb er gewerkt en dr wordt lekker gegooid met alles wat er is CoolDPD zou ik niet weten...

DPD, ik wel. Ik werk bij een bedrijf waar we emaille borden verzenden/verkopen. We zaten eerst bij de DHL, maar DPD bleek (iets) goedkoper te zijn, maar ze gaan wel iets minder goed met die pakketten om, zeker in het begin bleek onze oude inpakmethode toch niet zo goed te zijn als we dachten...
DjVictorF    posted on 11-12-2008 17:18
Je kan het wel via rembours laten verzenden.. Krijg je het pakketje en betaal je.. Maak je de doos open en TADA! Een baksteen en daar heb je dat wel zon paar 100tjes voor betaalt. Ik wil niet zeggen dat dit veel gebeurt maar het zou wel kunnen.. Van mijn fati mag ik het niet laten versturen.. En als het echt te ver is dan dus geen aankoopWinking my eye moet het eerst zelf testen en dan meenemenWinking my eye Is ook een stuk veiliger. Lijkt me sterk als je dan nog voor de gek word gehouden:P
En het is zo als je het pakketje hebt aangenomen en betaalt... Dan kan je het niet meer terug ruilen voor je geld..
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 11-12-2008 @ 17:19:08 (24%)
sanderk    posted on 11-12-2008 17:49
heb vorig jaar eens gezien dat ze de pakketten in aan het laden waren 
in Utrecht  ..... Nou !! die werden er gewoon in gesmeten !Cool en het was nog wel een vrouw

dus doe de moeitte om er heen te gaan ...  

106 Users online: 47 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 11.614
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.828.160