DJM 1000 (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Crazy    posted on 07-12-2008 00:01
Nadat ik een Blackfire + 3 RMP's in bezit heb gehad, ga ik weer upgraden.

Ik ga 4 CDJ-1000 mk3 halen en héél misschien 2 Technics SL-1200MK2. Daarom is mijn vraag, heeft de DJM 1000 ook effecten ofniet ? In tegenstelling tot de DJM 800. Aangezien ik geen zin heb telkens te switchen van kanaal heb ik liever een grotere maar toch evengoede mixer. Zoniet is switchen van kanalen dan toch het beste of gewoon meteen een EFX-1000 erbij halen ?

Alvast bedankt!

User edit by Crazy on 07-12-2008 @ 00:05:31 (18%)

What do you think about DJM 1000 ??

Vote :   

Tizio    posted on 10-12-2008 12:29
Cdj's aan zijkant van de mixer, de andere 2 op stands schuin zegmaar, dat de cdj's staan in een beetje een v-vorm. Dan de efx in het midden ook op een stand, je moet niet meer dan 10 cm boven je mixer een paneel hebben, zo kunnen mensen je gewoon goed zien en ook nog een beetje zien wat je doet..
Sandr    posted on 10-12-2008 14:22
Je maakt voor je versterker dus een flightcase, die je vervolgens op locatie in je meubel wil zetten? Dit lijkt me niet echt handig. Een kist met versterkers weegt als lood, daar wil je niet meer aan gaan sjouwen.

Bovendien is het echt geen schande om die gewoon naast of achter je meubel te zetten. Je bent drive in en geen vaste club, de eerste 3 feesten zijn leuk, daarna is alles wat je overbodig moet versjouwen, in of uit pluggen etc een grote ergernis. Hou daar rekening mee.

En persoonlijk vind ik 2cdj's naast je mengpaneel veel fijner werken dan dat ze er gekanteld boven staan. Maar dat is persoonlijk en kan je beter zelf even testen.

Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 10-12-2008 @ 14:24:53 (34%)
Crazy    posted on 10-12-2008 14:24
Poster: Sandr
Je maakt voor je versterker dus een flightcase, die je vervolgens op locatie in je meubel wil zetten? Dit lijkt me niet echt handig. Een kist met versterkers weegt als lood, daar wil je niet meer aan gaan sjouwen.

Bovendien is het echt geen schande om die gewoon naast of achter je meubel te zetten. Je bent drive in en geen vaste club, de eerste 3 feesten zijn leuk, daarna is alles wat je overbodig moet versjouwen, in of uit pluggen etc een grote ergernis. Hou daar rekening mee.

Ik heb me daarover alweer bedacht. De versterkers komen in een flightcase. Onder het meubel wordt een stuk uit gehaald te grote van die flightcase. Wieletjes onder de case. En hij past er zo onder.
Sandr    posted on 10-12-2008 14:25
Poster: Crazy

Ik heb me daarover alweer bedacht. De versterkers komen in een flightcase. Onder het meubel wordt een stuk uit gehaald te grote van die flightcase. Wieletjes onder de case. En hij past er zo onder.
  Dat is al een beter idee, hou je er wel rekening mee dat al je in en uitgangen dan aan de voorkant van je flightcase moeten komen...
Crazy    posted on 10-12-2008 14:35
Alle kabels worden netjes weggewerkt. Als alles eenmaal af is zal ik wel een mooie foto van maken en laten zien. Ik verwacht dat dit eind januari/februari wel helemaal klaar is.
Sandr    posted on 10-12-2008 15:51
Ja ik ben nog niet overtuigd, maar jij blijkbaar wel en dat is het belangrijkst.
Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de foto's!

Succes ermee...
Crazy    posted on 10-12-2008 16:08
Bedankt.
Twello    posted on 10-12-2008 17:29
Toch jammer dat je er geen computer in doet, heel makkenlijk voor drive in werk (met verzoek nummers ect...) omdat je vaak een gigantische hoeveelheid muziek hebt! Lastig te vinden dus als je met cd/vinyl werkt....
Crazy    posted on 10-12-2008 17:41
Er komt wel een laptop denk ik. Weet het niet zeker. Ik zie het wel.
Roalin    posted on 10-12-2008 18:16
Ik heb het hele topic doorgelezen en denk dat je er te makkelijk over denkt.
Heb even wat kleine dingetjes:

- Boekingen zijn lastig te krijgen omdat je te duur bent (waarschijnlijk met zoveel gear) en je leeftijd en ervaring (weinig) werken ook niet mee.

- Heb je gedacht aan flightcases?
Flightcases voor kabels (daar ook aan gedacht?), geluid en licht.

- Wie gaat er nou versterkers kopen als je zoveel geld te besteden hebt en er ook zoiets als actief bestaat?
Dit is vele malen handiger.

En heb nog een tip voor licht aan het meubel:
koop de Showtec Pixel Track Pro (http://www.bse-pro.nl/nieuws/showtec_pixel_track_pro_/)
en hang die voor aan je meubel.

Edit:
Ik zou idd een laptop kopen met een Pioneer Mep-7000.
Het lukt je nooit om alle muziek, vooral voor drive-in, wat zou kunnen worden aangevraagd, op cd's te branden.
User edit by Roalin on 10-12-2008 @ 18:18:26 (25%)
Crazy    posted on 10-12-2008 18:26
Poster: Roalin
Ik heb het hele topic doorgelezen en denk dat je er te makkelijk over denkt.
Heb even wat kleine dingetjes:

- Boekingen zijn lastig te krijgen omdat je te duur bent (waarschijnlijk met zoveel gear) en je leeftijd en ervaring (weinig) werken ook niet mee.

- Heb je gedacht aan flightcases?
Flightcases voor kabels (daar ook aan gedacht?), geluid en licht.

- Wie gaat er nou versterkers kopen als je zoveel geld te besteden hebt en er ook zoiets als actief bestaat?
Dit is vele malen handiger.

En heb nog een tip voor licht aan het meubel:
koop de Showtec Pixel Track Pro (http://www.bse-pro.nl/nieuws/showtec_pixel_track_pro_/)
en hang die voor aan je meubel.

Edit:
Ik zou idd een laptop kopen met een Pioneer Mep-7000.
Het lukt je nooit om alle muziek, vooral voor drive-in, wat zou kunnen worden aangevraagd, op cd's te branden.

Ik heb wel wat ervaring met draaien, ik heb er nu al 22 opzitten met de drive-in spullen van een vriend.
Ik begrijp ook wel dat ik niet meteen de hoofdprijs zal moeten vragen hoor.
Ik heb ook aan alle flightcases gedacht ja. En vervoer is ook geen probleem.
En de speakers ben ik ook nog niet over uit, maar het zullen wel passieve worden.
Ik denk dat ik toch wel een laptop neem met een midi controller.
Bartjens    posted on 10-12-2008 18:31
Ik denk dat ik toch wel een laptop neem met een midi controller.

+ 4 cdj's? lijkt me wel een beetje veel hoor..
www.djbrowbeat.com
Crazy    posted on 10-12-2008 19:30
de 4 cdj's worden gewoon standaard. De laptop meer voor de liedjes die gewoon nog niet op cd staan, of om sneller te kunnen zoeken.
Tizio    posted on 10-12-2008 19:45
Denk ook aan voldoende koeling voor je versterkers, laat de airflow goed blijven!
Weet je al hoe je alles neer wil gaan zetten?

Trouwens, jonge, wat een geld heb jij! :p
Crazy    posted on 10-12-2008 19:53
Poster: Tizio
Denk ook aan voldoende koeling voor je versterkers, laat de airflow goed blijven!
Weet je al hoe je alles neer wil gaan zetten?

Trouwens, jonge, wat een geld heb jij! :p

Ja aan de koeling heb ik ook gedacht ja. Het meubel kan je een pagina terug kijken dacht ik.
En geld.. Laten we daar maar niks over zeggen meer voor ik opschepperig overkom..
gizzy    posted on 10-12-2008 23:32

Ja aan de koeling heb ik ook gedacht ja. Het meubel kan je een pagina terug kijken dacht ik.
En geld.. Laten we daar maar niks over zeggen meer voor ik opschepperig overkom..
 He dude. Dit gaat gewoon nergens over. Wouw je hebt op 22 feestjes gedraaid. Gefeliciteerd. Je hebt nu inderdaad zoooo veel ervaring dat met meer CDJ's kan gaan draaien dan 90% van de dj's die bij 1management draaien. Toch denk ik dat deze jongens wel op iets meer dan 22 feestjes gedraaid hebben. En over dat geld. Kijk eens naar je eerste post. Nee dat komt niet opschepperig over. Succes met je draai carièrre. Maar ik spreek je wel weer als je ooit de kosten van je set eruit hebt gehaald als dj.Peter
Crazy    posted on 10-12-2008 23:52
Poster: gizzy
He dude. Dit gaat gewoon nergens over. Wouw je hebt op 22 feestjes gedraaid. Gefeliciteerd. Je hebt nu inderdaad zoooo veel ervaring dat met meer CDJ's kan gaan draaien dan 90% van de dj's die bij 1management draaien. Toch denk ik dat deze jongens wel op iets meer dan 22 feestjes gedraaid hebben. En over dat geld. Kijk eens naar je eerste post. Nee dat komt niet opschepperig over. Succes met je draai carièrre. Maar ik spreek je wel weer als je ooit de kosten van je set eruit hebt gehaald als dj.Peter

Volgens mij heb ik nergens geschreven dat 22 feestjes veel zal zijn. En dat dat de reden is dat ik 4 CDJ'S neem. En ik wil indd niet opschepperig overkomen maar wat kan ik eraan doen dat dit nou eenmaal de keuze is. En je zegt wel, of ik ooit de kosten van m'n set eruit zal halen, maar wat dacht je van als je telkens van minder naar meer upgradet ? Dat kost meer neem ik aan. Want je moet eerst dat mindere spul nemen, dan ga je steeds beter. Wat kan ik eraan doen dat ik het in 1x kan betalen?
gizzy    posted on 11-12-2008 00:20

Volgens mij heb ik nergens geschreven dat 22 feestjes veel zal zijn. En dat dat de reden is dat ik 4 CDJ'S neem. En ik wil indd niet opschepperig overkomen maar wat kan ik eraan doen dat dit nou eenmaal de keuze is. En je zegt wel, of ik ooit de kosten van m'n set eruit zal halen, maar wat dacht je van als je telkens van minder naar meer upgradet ? Dat kost meer neem ik aan. Want je moet eerst dat mindere spul nemen, dan ga je steeds beter. Wat kan ik eraan doen dat ik het in 1x kan betalen?
 Jonge echt. Wat dacht je van beginnen met 2 CDJ's en alleen top speakers. Dan kan je er altijd nog subs bij kopen. Of als je het echt nodig vindt 2 CDJ's. Maar ik snap echt niet waarom je er 4 wilt. Ik draai zelf ook vaak genoeg met 4 CDJ's maar dan zijn we met zun 2en. Zelf draai ik altijd met 3 CDJ's. Maar ik denk dat ik ook wel heeel wat meer ervaring heb dan jij. 
zalo    posted on 11-12-2008 00:23
ik geloof hier niks van. Gij zijt 14jConfused?
gizzy    posted on 11-12-2008 00:26
Poster: zalo
ik geloof hier niks van. Gij zijt 14jConfused?
 Nee daarom vind ik het ook nergens op slaan.
RiX    posted on 11-12-2008 00:28
Nadat ik een Blackfire + 3 RMP's in bezit heb gehad, ga ik weer upgraden.

Ik ga 4 CDJ-1000 mk3 halen en héél misschien 2 Technics SL-1200MK2. Daarom is mijn vraag, heeft de DJM 1000 ook effecten ofniet ? In tegenstelling tot de DJM 800. Aangezien ik geen zin heb telkens te switchen van kanaal heb ik liever een grotere maar toch evengoede mixer. Zoniet is switchen van kanalen dan toch het beste of gewoon meteen een EFX-1000 erbij halen ?

Alvast bedankt!

En dit is geen upgradeConfused You're busted now... Is dit geen prank-topic?
Crazy    posted on 11-12-2008 00:32
Oke voor de duidelijkheid mensen. Ik ga een drive-in beginnen. WAARSCHIJNLIJK samen met een vriend. Vandaar de 4 CDJ'S. En dat ik de set meteen compleet wil hebben is omdat hij wel véél meer ervaring dan mij heeft en af en toe ook grote drive-ins zal doen. Daarom neem ik alles compleet.
Voor mensen die verdere commentaar hebben. Gooi t dr maar uit. En ja ik ben 14. Wie mij niet gelooft mag zelfs mijn paspoort controleren, en jullie zullen wel zien of ik lieg ofniet, wanneer ik de set heb en de foto's ervan.Smile having fun
gizzy    posted on 11-12-2008 00:37
Heel veel succes er mee. Ik geloof er niks van. Aangezien je waarschijnlijk niet echt veel geld hebt. Gezien de beurs nu super laag ligt en je een set van 30.000 euro wilt gaan kopen. Ik durf te wedden dat als je van dat geld nu ING aandelen koopt je over 5 jaar 100.000 euro hebt. En dat ga je komende 5 jaar echt niet met je drive-in verdienen. 
RiX    posted on 11-12-2008 00:37
Heb je al uitgerekend wanneer je uit de kosten bent? Of ben je zo'n puber met TE rijke ouders? Sorry hoor... ik kan niet tegen decadent gedoe door gastjes van 14... En al doe je dit met z'n tweeen, dan nog is het 4000 a 5000 euro de man (eh, jongen)
Crazy    posted on 11-12-2008 00:44
Poster: RiX
Heb je al uitgerekend wanneer je uit de kosten bent? Of ben je zo'n puber met TE rijke ouders? Sorry hoor... ik kan niet tegen decadent gedoe door gastjes van 14... En al doe je dit met z'n tweeen, dan nog is het 4000 a 5000 euro de man (eh, jongen)

Rijke ouders niet.. Mijn moeder is overleden en vader amper gekend. En zou ik dan ook mogen vragen waarom jou mijn kosten boeit ?

81 Users online: 11 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 17.199
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.405.573