Poster: Sandr
Je maakt voor je versterker dus een flightcase, die je vervolgens op locatie in je meubel wil zetten? Dit lijkt me niet echt handig. Een kist met versterkers weegt als lood, daar wil je niet meer aan gaan sjouwen.
Bovendien is het echt geen schande om die gewoon naast of achter je meubel te zetten. Je bent drive in en geen vaste club, de eerste 3 feesten zijn leuk, daarna is alles wat je overbodig moet versjouwen, in of uit pluggen etc een grote ergernis. Hou daar rekening mee.
Poster: CrazyDat is al een beter idee, hou je er wel rekening mee dat al je in en uitgangen dan aan de voorkant van je flightcase moeten komen...
Ik heb me daarover alweer bedacht. De versterkers komen in een flightcase. Onder het meubel wordt een stuk uit gehaald te grote van die flightcase. Wieletjes onder de case. En hij past er zo onder.
Poster: Roalin
Ik heb het hele topic doorgelezen en denk dat je er te makkelijk over denkt.
Heb even wat kleine dingetjes:
- Boekingen zijn lastig te krijgen omdat je te duur bent (waarschijnlijk met zoveel gear) en je leeftijd en ervaring (weinig) werken ook niet mee.
- Heb je gedacht aan flightcases?
Flightcases voor kabels (daar ook aan gedacht?), geluid en licht.
- Wie gaat er nou versterkers kopen als je zoveel geld te besteden hebt en er ook zoiets als actief bestaat?
Dit is vele malen handiger.
En heb nog een tip voor licht aan het meubel:
koop de Showtec Pixel Track Pro (http://www.bse-pro.nl/nieuws/showtec_pixel_track_pro_/)
en hang die voor aan je meubel.
Edit:
Ik zou idd een laptop kopen met een Pioneer Mep-7000.
Het lukt je nooit om alle muziek, vooral voor drive-in, wat zou kunnen worden aangevraagd, op cd's te branden.
Poster: Crazy
Ik denk dat ik toch wel een laptop neem met een midi controller.
Poster: Tizio
Denk ook aan voldoende koeling voor je versterkers, laat de airflow goed blijven!
Weet je al hoe je alles neer wil gaan zetten?
Trouwens, jonge, wat een geld heb jij! :p
Poster: CrazyHe dude. Dit gaat gewoon nergens over. Wouw je hebt op 22 feestjes gedraaid. Gefeliciteerd. Je hebt nu inderdaad zoooo veel ervaring dat met meer CDJ's kan gaan draaien dan 90% van de dj's die bij 1management draaien. Toch denk ik dat deze jongens wel op iets meer dan 22 feestjes gedraaid hebben. En over dat geld. Kijk eens naar je eerste post. Nee dat komt niet opschepperig over. Succes met je draai carièrre. Maar ik spreek je wel weer als je ooit de kosten van je set eruit hebt gehaald als dj.Peter
Ja aan de koeling heb ik ook gedacht ja. Het meubel kan je een pagina terug kijken dacht ik.
En geld.. Laten we daar maar niks over zeggen meer voor ik opschepperig overkom..
Poster: gizzy
He dude. Dit gaat gewoon nergens over. Wouw je hebt op 22 feestjes gedraaid. Gefeliciteerd. Je hebt nu inderdaad zoooo veel ervaring dat met meer CDJ's kan gaan draaien dan 90% van de dj's die bij 1management draaien. Toch denk ik dat deze jongens wel op iets meer dan 22 feestjes gedraaid hebben. En over dat geld. Kijk eens naar je eerste post. Nee dat komt niet opschepperig over. Succes met je draai carièrre. Maar ik spreek je wel weer als je ooit de kosten van je set eruit hebt gehaald als dj.Peter
Poster: CrazyJonge echt. Wat dacht je van beginnen met 2 CDJ's en alleen top speakers. Dan kan je er altijd nog subs bij kopen. Of als je het echt nodig vindt 2 CDJ's. Maar ik snap echt niet waarom je er 4 wilt. Ik draai zelf ook vaak genoeg met 4 CDJ's maar dan zijn we met zun 2en. Zelf draai ik altijd met 3 CDJ's. Maar ik denk dat ik ook wel heeel wat meer ervaring heb dan jij.
Volgens mij heb ik nergens geschreven dat 22 feestjes veel zal zijn. En dat dat de reden is dat ik 4 CDJ'S neem. En ik wil indd niet opschepperig overkomen maar wat kan ik eraan doen dat dit nou eenmaal de keuze is. En je zegt wel, of ik ooit de kosten van m'n set eruit zal halen, maar wat dacht je van als je telkens van minder naar meer upgradet ? Dat kost meer neem ik aan. Want je moet eerst dat mindere spul nemen, dan ga je steeds beter. Wat kan ik eraan doen dat ik het in 1x kan betalen?
Poster: zaloNee daarom vind ik het ook nergens op slaan.
ik geloof hier niks van. Gij zijt 14j?
Poster: Crazy
Nadat ik een Blackfire + 3 RMP's in bezit heb gehad, ga ik weer upgraden.
Ik ga 4 CDJ-1000 mk3 halen en héél misschien 2 Technics SL-1200MK2. Daarom is mijn vraag, heeft de DJM 1000 ook effecten ofniet ? In tegenstelling tot de DJM 800. Aangezien ik geen zin heb telkens te switchen van kanaal heb ik liever een grotere maar toch evengoede mixer. Zoniet is switchen van kanalen dan toch het beste of gewoon meteen een EFX-1000 erbij halen ?
Alvast bedankt!
Poster: RiX
Heb je al uitgerekend wanneer je uit de kosten bent? Of ben je zo'n puber met TE rijke ouders? Sorry hoor... ik kan niet tegen decadent gedoe door gastjes van 14... En al doe je dit met z'n tweeen, dan nog is het 4000 a 5000 euro de man (eh, jongen)