hoe werkt een showtec scanmaster 2 mk2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenwreesmann    posted on 06-12-2008 19:41
beste dj's,
ik heb net een showtec scanmaster 2 mk2 gekocht. Maar snap helemaal niet hoe z'n ding werkt!!! heb dmx kabels maar volgens mij moet ik ook een switchpack hebben. Dus vraag ik aan jullie hoe dit ding werkt en hoe ik hem aan moet sluiten dat hij doet!!!!Ik heb een winner 2 en een showtec led parcan allebei dmx.
En nog een paar anderen lichtjes zonder dmx. Maar ik weet niet hoe ik ze aan moet sluiten op de scanmaster! Ik heb achter op de scanmaster ook maar een dmx kabel zitten dus hoe moet het nou verder.

alvast bedankt!!!
Dj Ssmaarten
User edit by maartenwreesmann on 06-12-2008 @ 19:50:42 (87%)

What do you think about hoe werkt een showtec scanmaster 2 mk2 ??

Vote :   

Nvie    posted on 06-12-2008 19:42
Lijkt me een strak plan als je de situatie probeert te omschrijven. Wat wil je aansturen, met welk doel?
Djnight    posted on 29-12-2008 15:51
kijk op youtube en toets Showtec Scanmaster 2 mkII en je zal een komplete les krijgen hoe het echt moet zelf de dipswich codes (http://www.sabretechnology.co.uk/calc.asp?dmx=32) kan je code cal vinden.
wie zoek zal het vinden Happy, laughing
greup    posted on 29-12-2008 17:44
de ledparren, en winners hebben geen dmx switchpack nodig. De lampen ZONDER dmx line wel.
hoe de scanmaster 2 werkt zie je hier in het kort onder.

Instellen scènes:
- Set de scanner aan die je wilt gaan programmeren(dus links van de faders 1,2,3..12)
- druk 3 seconden 'PROGRAM' in
- Set de faders zoals je ze wilt hebben
- Druk op midi/rec
- druk op een scène(boven de faders 1,2,3...8)
- Doe dit tot je genoeg scènes hebt geprogrammeerd
- Druk 3 sec. 'PROGRAM' in, de scanner gaat nu in 'black out' functie.
- Door de scanner weer uit te doen(links van de faders) kun je door op één van de scènes te drukken, op die stand komen.
P.S. de geprogrammeerde scènes komen in een bank te staan(maximaal 8 scènes per bank)

banken proggen in chases:
- druk op 'program'(3 seconden)
- druk op één van de chases
- druk op de banken toets(< >Winking my eye en ga naar de bank die je wilt proggen(programmeren) in de chase.
- druk op music/bank.
- ga zo door tot je genoeg banken hebt geprogt in de chase.
- druk 3 sec. op program
EN klaar is je chase(van banken)

Scènes proggen in een chase
- druk 3 sec. op 'program'
- druk op de chase waarin je wilt proggen
- druk op de bank en daar in de scène die je wilt proggen.
- druk op midi/rec en je hebt 1 scène geprogrammeerd in de chase.
- zo ga je door tot maximaal 240 scènes in 1 chase.
- druk weer 3 seconden op 'program'
en je hebt bepaalde scènes geprogrammeerd in een chase.

Meer weet ik tot nu toe niet meer, maar dit zijn wel de belangrijkste dingen om hem een beetje te kunnen te bedienen.

Ohja,
Auto mode:
- zet een chase aan, door er op te drukken.
- zet de speed omhoog(eerst even helemaal, dan kun je duidelijk zien of die het doet)
- druk op auto/del (er gaat rechtsonder een lampje branden)
- Nu loopt ie dus een chase af. Hij wisseld de heletijd door de hele chase heen.(de ene keer heeft ie scène 8 van bank 4 en de andere keer scène 2 van bank 9. Om maar wat te noemen. Door speed te veranderen, wisseld die wat langzamer, dus gaat hij inplaats van binnen 1 seconde naar de volgende scène binnen 3 seconden. Je ziet hem nu snel wisselen van gobo. Door de fade time fader iets omhoog te doen gaat hij de gobo's langzamer langs.
Dus van het 'streepjes gobo' naar het 'sterretje gobo' doet hij dan niet in een keer maar hij wisselt langzaam tot dat hij bij het sterretje is aan gekomen. Maar als je fade time hele maal onder hebt staan doet hij dus in een keer naar het volgende plaatje(gobo)

Dit is een stukje van een new-line review. Het klopt aardig, ik heb het zelf ook ooit eens gebruikt toen ik een scanmaster voor m'n neus had.
Dingen als het reverse van de draaiwielen kun je gewoon uit de handleiding halen.

Verder zul je ook nog de dipswitches moeten instellen op je dmx apperatuur zelf.
Een app. bijvoorbeeld een scanner gebruik bijv 6 kanalen. (dat is dus een 6 kanaals scanner)
Als je 2 van deze scanners hebt zul je 1 scanner op de kanalen 1 t/m 6 moeten zetten. De kanalen voor de tweede scanner zijn dan 7 t/m 12. Nu werken de switches als volgt. dip1 is kanaal 1. Dip2=2, Dip3=6 dip4=8 dip5=16 ect ect.als je een app. hebt wat de kanalen 1t/m 3 gebruikt moet je dus je dipswitches 1 en 2 omzetten. (inmmer 1+2=3)Om te bepalen welke je moet omzetten is dit programma heel makkelijk.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is

This is an old Topic

No new postings for 5.976 days.
 Post CommentThat would be 199.2 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

272 Users online: 25 Guests (247 Unknown)
Pages generated today : 45.728
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.523.729