Wat is nou eigenlijk dat verschil tussen +R en -R?Naar ons beste weten kunnen wij u niet vertellen wat het wezenlijke verschil is tussen +R en -R.Ok......het is een verschillende standaard en een andere procedure om schijfjes te maken maar qua functie doen ze eigenlijk hetzelfde.Er wordt beweerd dat +R beter beveiligd zou zijn tegen het kopiëren maar dat is ons in de praktijk nog niet gebleken. Verschil in afspeelmogelijkheden is op dit moment het enige concrete verschil wat wij u kunnen melden. De wat oudere dvd-spelers(stand-alone) blijken vaak beter met -R overweg te kunnen dan met +R. Tegenwoordig kunnen bijna alle stand-alone dvd spelers zowel PLUS al MIN lezen en zijn er zelfs spelers die alleen maar weer + af kunnen spelen. Al met al een hoop gedoe voor u als consument waar wij af en toe zelfs door de bomen het bos niet meer zien.Voor de toekomst zijn er geluiden dat er met +R meer mogelijk zou zijn en dan vooral op het gebied van snelheid en data-opslag, wij willen het eerst allemaal wel zien.
Omdat het +R beter beveiligd zou zijn tegen het kopiëren zit er een lagere heffing op dan -R. Er wordt ook beweerd dan het ene formaat een iets langere levenduur heeft.
Poster: wilum
eey
ik heb sinds kort zitten denken
wat is het verschil tussen cd-r/+r...?
is de ene beter
wie kan mij dat vertellen
ik wil een cdj-200 aan men set toevoegen en dan word er gezecht dat -r beter is voor de cd speler...
gr willem
Poster: Pullstar
Ik geloof niet dat er +r of -r bestaat bij CDR's.... Bij mijn weten bestaat dat alleen bij DVDR's en heeft het te maken met dual layer. -r is single layer en +r is dual layer. Het is bij DVD's inderdaad zo dat -r stabieler is, er kan alleen minder data op. Shoot me if I'm wrong....
Poster: Lead
Bij CD komt eenzelfde soort verschil naar voren hoewel de CD-R wel de hoofdzaak is tegenwoordig.
Ik krijg het idee dat je het verschil bedoeld met cd-r en cd-rw.
en dat verschil is alleen dat een cd-rw herschrijfbaar is en een cd-r niet.
Mijn eerste post ging over plus en min DVD´s omdat je daar dat verschil hebt.
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.