cd-r/cd+r
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

wilum    posted on 31-07-2005 18:15
eey
ik heb sinds kort zitten denken

wat is het verschil tussen cd-r/+r...?
is de ene beter
wie kan mij dat vertellen
ik wil een cdj-200 aan men set toevoegen en dan word er gezecht dat -r beter is voor de cd speler...

gr willem
User edit by wilum on 31-07-2005 @ 18:24:56 (1%)

What do you think about cd-r/cd+r ??

Vote :   

W.i.M    posted on 31-07-2005 18:29
van de site van ddvd.info

Wat is nou eigenlijk dat verschil tussen +R en -R?

Naar ons beste weten kunnen wij u niet vertellen wat het wezenlijke verschil is tussen +R en -R.      

Ok......het is een verschillende standaard en een andere procedure om schijfjes te maken maar qua functie doen ze eigenlijk hetzelfde.

Er wordt beweerd dat +R beter beveiligd zou zijn tegen het kopiëren maar dat is ons in de praktijk nog niet gebleken. Verschil in afspeelmogelijkheden is op dit moment het enige concrete verschil wat wij u kunnen melden. De wat oudere dvd-spelers(stand-alone) blijken vaak beter met -R overweg te kunnen dan met +R. Tegenwoordig kunnen bijna alle stand-alone dvd spelers zowel PLUS al MIN lezen en zijn er zelfs spelers die alleen maar weer + af kunnen spelen. Al met al een hoop gedoe voor u als consument waar wij af en toe zelfs door de bomen het bos niet meer zien.

Voor de toekomst zijn er geluiden dat er met +R meer mogelijk zou zijn en dan vooral op het gebied van snelheid en data-opslag, wij willen het eerst allemaal wel zien.

Omdat het +R beter beveiligd zou zijn tegen het kopiëren zit er een lagere heffing op dan -R. Er wordt ook beweerd dan het ene formaat een iets langere levenduur heeft.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 31-07-2005 18:33 (10%)
Maartenb    posted on 31-07-2005 18:36
Volgens mij heb je tegenwoordig hetzelfde met dvd's, er zijn veel branders die alleen + of - kunnen, maar echte verschillen tussen de 2 heb ik ook nog niet gehoord.
W.i.M    posted on 31-07-2005 18:43
Poster: wilum
eey
ik heb sinds kort zitten denken

wat is het verschil tussen cd-r/+r...?
is de ene beter
wie kan mij dat vertellen
ik wil een cdj-200 aan men set toevoegen en dan word er gezecht dat -r beter is voor de cd speler...

gr willem

Ik krijg het idee dat je het verschil bedoeld met cd-r en cd-rw.

en dat verschil is alleen dat een cd-rw herschrijfbaar is en een cd-r niet.

Mijn eerste post ging over plus en min DVD´s omdat je daar dat verschil hebt.
Mod edit by W.i.M on 31-07-2005 18:44 (22%)
Pullstar    posted on 31-07-2005 19:14
Ik geloof niet dat er +r of -r bestaat bij CDR's.... Bij mijn weten bestaat dat alleen bij DVDR's en heeft het te maken met dual layer. -r is single layer en +r is dual layer. Het is bij DVD's inderdaad zo dat -r stabieler is, er kan alleen minder data op. Shoot me if I'm wrong....
Lead    posted on 31-07-2005 20:04
Poster: Pullstar
Ik geloof niet dat er +r of -r bestaat bij CDR's.... Bij mijn weten bestaat dat alleen bij DVDR's en heeft het te maken met dual layer. -r is single layer en +r is dual layer. Het is bij DVD's inderdaad zo dat -r stabieler is, er kan alleen minder data op. Shoot me if I'm wrong....

Confused

Waar heb je dit vandaan ??

DVD-R : standaard ontwikkeld door Pioneer en erkend door DVD Forum
Over de media worden bijdrage afgestaan aan de buma/stemra, daarom is dit schijfje ook duurder, maar dit ten gunste van de artiesten die recht hebben op buma/stemra vergoeding.

DVD+R : standaard onwikkeld door Sony & Philips, nooit erkend maar door hun aggressieve marketing zij vele consumenten niet juist voorgelicht. Voordeliger doordat het doel van de ontwikkeling opslag voor data zou zijn.

De hoeveelheid data die je kunt opslaan is op beide discs gelijk, ook zijn beide gebaseerd op enkele laags techniek.

Bij CD komt eenzelfde soort verschil naar voren hoewel de CD-R wel de hoofdzaak is tegenwoordig.

Het verschil tussen beide soorten is de manier van data opslag op het schijfje en waar fysiek de data van de TOC (inhoudsopgave) wordt weggeschreven.

Blue Ray is een andere manier van schrijven en samenstellingen van het kunstof en de data laag in het schijfje. De laser van werkt op een andere frequentie dan normale DVD schrijvers.

Dual Layer is een techniek om 2 data lagen boven elkaar te plakken en met 1 laser op beide lagen te kunnen schrijven.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 01-08-2005 01:57 (16%)
fixamix    posted on 31-07-2005 20:15
Lead for President!!!  Forget the rest....
Pullstar    posted on 31-07-2005 20:30
Tiepiez gevalletje van de melk horen klotsen en niet weten waar de tepel hangt. So shoot me.... Ik ben door de agressieve marketing niet goed ingelicht... Maar Lead, bedankt voor uw weledele wijsheid in deze bange dagen.... (uitslover )
W.i.M    posted on 31-07-2005 21:20
Poster: Lead
Bij CD komt eenzelfde soort verschil naar voren hoewel de CD-R wel de hoofdzaak is tegenwoordig.

Heb je voor mij een link want volgens mij bestaat CD+R of zoiets helemaal niet. Dit verschijnsel heb je bij DVD's en niet bij CD's.
Lead    posted on 31-07-2005 21:26
Klopt idd, verwarring in de opwelling Winking my eye
Let the BASS be louder
Pullstar    posted on 31-07-2005 22:34
Ah....zie je wel! Een beetje gelijk had ik dus wel Thumbs Up
wilum    posted on 01-08-2005 01:28
ook bij cds wim ik heb een +/- cd/dvd brander maar ik weet nog steeds niet waarom ze bij newline zeggen dat -r beter is voor de cdj-200
ik wil er1 toevoegen aan men set voor men mp3tjes maar ik wil wel graag weten waarom...

gr. willem
W.i.M    posted on 01-08-2005 17:39

Subject: [2-48] What are CD+R and CD+RW?
(2003/11/17)

Simply put, they aren't.

There is no such thing as CD+R or CD+RW. There are a number of different DVD formats, including DVD+R and DVD+RW, but so far CDs only have -R and -RW. CD formats with a '+' in them (except for CD+G, which only defines the subcode channels of an audio CD) are usually typographical errors

Als iemand mij een link kan geven waarin het tegendeel bewezen wordt ?

Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord.
Mod edit by W.i.M on 01-08-2005 19:33 (26%)
Lead    posted on 01-08-2005 19:36
hehehe, true Winking my eye
Let the BASS be louder
wilum    posted on 01-08-2005 23:21
ik begrijp het nog steeds niet

(ik heb het over newline) het is goed goed bedoelt maar ik zal graag willen weten waarom dit er staat:

ALLE DJ CD-spelers kunnen prima overweg met CD-R discs MITS die discs van een beetje redelijke kwaliteit zijn. Als je dus rotzooi gebruikt dan is het oppassen geblazen (niet doen dus)! CD-RW discs is een ander verhaal. Alleen spelers die voorzien zijn van een "multi read" loopwerk kunnen GOED overweg met CD-RW discs. Bij andere spelers KAN het werken maar het wordt NIET gegarandeerd.

Als je zelf CD's gaat branden, verdiep je dan eens in de materie. Gebruik opties zoals "burnproof" bij voorkeur NIET (lang niet elke CD-speler gaat daar even goed mee om namelijk) en brand op een gemiddelde snelheid. Investeer ook in een goede kwaliteit CD-R discs (want als je goedkope zooi koopt krijg je waar je voor betaalt: Rotzooi!).

gr. willem

W.i.M    posted on 01-08-2005 23:26

Ik krijg het idee dat je het verschil bedoeld met cd-r en cd-rw.

en dat verschil is alleen dat een cd-rw herschrijfbaar is en een cd-r niet.

Mijn eerste post ging over plus en min DVD´s omdat je daar dat verschil hebt.

Oh oke, zie dus de quote van mijn posts ergens hierboven.

de -r en -rw staan alleen maar voor cd-recordable en cd-rewritable
Mod edit by W.i.M on 01-08-2005 23:26 (1%)
Lead    posted on 01-08-2005 23:26
hier word gesproken over CD-R (write once) en CD-RW (rewriteable), CD+R komt hier niet in voor.

Helemaal met het onderste stukje eens :

Brand ZONDER burnproof en op max 4x
Let the BASS be louder
wilum    posted on 01-08-2005 23:28
oke bedankt voor alle informatie.

gr. willem

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

212 Users online: 148 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 27.324
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.934.616

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use