Goeie hardstyle kick maken (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Pablomz    posted on 06-12-2008 00:07
Hey allemaal,
Ik ben nieuw hier, en ik had een vraag.
Ik heb een onafgemaakte tutorial gevolgd, dus ik dacht: Laat ik dat liedje eens afmaken! =)
Maar nu zit ik ergens vast; Ik heb een goeie hardstyle kick nodig, maar het lukt steeds niet om een goeie te maken. Ik gebruik FL Studio 8 XXL Producers edition, met Z3ta+ en Pro53. Melody sample zelf gemaakt met Pro53, melody is van een tut en de 1e geluidje is van Z3ta+. Mijn versie is hier: http://www.mediafire.com/download.php?zhnyftuzknw

Ik wil ongeveer een kick zoals in: http://www.youtube.com/watch?v=MUk8ofChcK0 (scantraxx rootz van Headhunterz)

Alvast bedankt! =)
User edit by Pablomz on 06-12-2008 @ 00:11:46 (25%)

What do you think about Goeie hardstyle kick maken ??

Vote :   

Illusion    posted on 24-03-2009 11:24
Poster: Xtremer

Gebruik geen samples en dit is het eerste wat ik doe aan een kick (ben er al een uur mee bezigUnhappy)
Kan iemand me tips geven om deze 2 wat op te pompen tot een goeie kick?

Ga je kicks thuis ff luisteren.

Tips: Parametric  EQ,  Bass Boost, Fast Dist.

Dat zijn al basistooltjes in Fl.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Xtremer    posted on 24-03-2009 11:28
Poster: Illusion

Ga je kicks thuis ff luisteren.

Tips: Parametric  EQ,  Bass Boost, Fast Dist.

Dat zijn al basistooltjes in Fl.

Oke zal eens kijken, gebruik trouwens Cubase, maar daar zitten ze ook in:P. Thanks voor de tip!

Poster: tairip
Ik vind ze niet slecht ik zou er met een Z3ta preset even een bass achter zetten daardoor word hij gelijk al meer pompender.
P.s. op mijn Genelecs klinkt hij wel lekker hoor Winking my eye

Zal eens kijken, welke preset had je in gedachte dan? Heb nu ff Noise Bass gebruikt...

Edit: kleine aanpassing met een beetje extra bass.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 24-03-2009 @ 11:53:24 (100%)
Illusion    posted on 24-03-2009 13:18
Trouwens sampletjes gebruiken is geen schande hoorWinking my eye.

Ik creeër m'n kicks dan met Microtonic en Junglist..

Maar een lekkere punch pak ik dan wel lekkere sampletjes. Claps, Snares. FX erover heen. En gaan met die kick!
MoXeGy    posted on 24-03-2009 15:36
ik maak meestal een kick met microtonic en junglist zoals Illusion, maar ook gebruik ik percussie cd's om net een aparte sound te geven. wat ik niet doe is zoals illusion simpel claps,snares en fx overover heen gooien. Ik probeer dit zoveel mogelijk met percussie op te vullen en bepaalde sfeeren creeer ik met fx.
Illusion    posted on 24-03-2009 22:35
NiceWinking my eye kan ook natuurlijk. Zijn opzich ook wel veel manieren om iets te maken. Zo heeft ieder zijn ding.
finalizer    posted on 05-04-2009 11:40
Ik heb even wat in elkaar geprutseld Cool. Ik heb gebruikt: Microtonic (Rauwe bass + Distortion)
en een Pitched Kick!

En dit verhaaltje in combinatie met een screech krijg je onderstaand effect.
een oldskool ragplaatje Cool

http://download.dtoxmedia.nl/finalizer_kick_voorbeeld.mp3

ik doe alles zelf altijd op gevoel wat mooi klinkt en natuurlijk het alle belangrijkste.
Blijven proberen tot je erbij neervalt en gemotiveerd blijven!Cool
Kicks maken doe je absoluut niet even zoals al gezegd werd
je moet er de tijd voor nemen! Winking my eye

User edit by finalizer on 05-04-2009 @ 11:49:40 (15%)
Xtremer    posted on 05-04-2009 12:14
Poster: finalizer
Kicks maken doe je absoluut niet even zoals al gezegd werd
je moet er de tijd voor nemen! Winking my eye

InderdaadCool. Klinkt wel lekker zo!
finalizer    posted on 05-04-2009 12:16
hij is idd lekker rauw! Cool en daar hou ik wel van!
tegenwoordig hoor je alleen maar die headhunterz plokjes,

en dit is gewoon een slag, klinkt veel vetter vind ik! en dreunt gewoon veel meer en je krijgt meteen die agressie en warme rauwe klanken Cool
User edit by finalizer on 05-04-2009 @ 12:18:27 (100%)
Xtremer    posted on 05-04-2009 12:23
Vind die Noisecontrollers kicks lekker! Die van Yellow Minute of Tonight (HH & Wildstylez). Zijn alleen best lastig te makenUnhappy.
finalizer    posted on 05-04-2009 12:40
jaaa dat klopt, heb toen es van iemand gehoord dat noisecontrollers gewoon 2 weken met die kick bezig zijn geweest, maar hij is uniek gewoon wat niemand maakt hem na of kan hem sampelen. tis gewoon the noisecontrollers sound! Cool die kick in tormented van killer clown vind ik weer minder Cool
Epocs    posted on 05-04-2009 13:23
Uuuh. Vergeet niet dat die gasten appratuur hebben staan waar ze leningen voor moesten afsluiten.
Noisecontrollers werkt met Virus TI alleen al zo'n apparaat kost over de 1000,-

Je kick is veelste laag!. De truck zit hem gewoon in het afmixen van je kick want zelfs uit een clean kick heb ik mensen een abject kick zien hallen.

Nog beter is als je een kick uit 3xosc haalt inplaats van microtonic.
Da Tweekaz hebben junglist/hydra gebruikt voor hun creaties opzich ook een goede prog.

2 weken met een kick bezig zijn is nog best weinig aangezien je in je looptijd zelde in een keer een goede kick maakt denk dat je na flink kutte er past komt.

Al met al een goede hardstyle kick maak je niet om een van hun na te doen maar om je eigen style te creeeren. Want kicks namaken kan iedereen! En zo zijn de grote artiesten er niet gekomen.
Epocs    posted on 05-04-2009 13:55
Hier paar tellen over gedaan SOORT VAN NAMAKEN! ////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/ Met makkelijke zeta lead.

Hier die ene kick uit fruit kick:
////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
Prozei    posted on 05-04-2009 16:24
noisecontroller kicks gaan vervelen zeker na 1,5 uur noisecontrollersCool

mijn favo kick is nog steeds die van the prophet uit cocain bizznizz
die kick bouwt zo'n druk uit de subs niet normaal.

Mod edit by Prozei on 05-04-2009 16:26 (37%)
finalizer    posted on 05-04-2009 17:30
Poster: Epocs
Je kick is veelste laag!. De truck zit hem gewoon in het afmixen van je kick want zelfs uit een clean kick heb ik mensen een abject kick zien hallen.

Nog beter is als je een kick uit 3xosc haalt inplaats van microtonic.
Da Tweekaz hebben junglist/hydra gebruikt voor hun creaties opzich ook een goede prog.

Frontliner (Abject) bouwt al zijn kicks op basis van hardkick10 en dat kan je op sommige tonen zeker ook wel horen hij heeft hem alleen gepitched waardoor je die duidelijke lage slagen krijgt dus niet die headhunterz plokjes en dat is gewoon gaaf.
Op het 2de punt ben ik het gedeeltelijk mee eens, uit fruityloops zelf 3xosc zoals je al aangaf kan je redelijke kicks maken Cool zelf vind ik die kicks klinken alsof het van intertoys af komt, idemdito met microtonic. het klinkt gewoon plastic achtig en niet natuurlijk maarja dat is mijn mening vandaar ook dat microtonic ideaal is voor een diepe bass of sub bass met distortion eroverheen omdat het dan wel zijn functionaliteit biedt. daarvoor gebruik ik microtonic dan weer! :P
User edit by finalizer on 05-04-2009 @ 17:32:53 (12%)
Xtremer    posted on 05-04-2009 17:40
Mua ik vind Microtonic wel goede dingen hebben hoorHappy, laughing. Maar das mijn mening.

Sample 1 met Microtonic
Sample 2 met Microtonic, beetje ruis + reverb

Ik weet het, geen bass en kom er ook moeilijk uit hoe en er zitten wat distortionbakken overheen.
Totale tijd mee gekloot: half uur zonder te weten hoe de termen heten. Geen samples, alleen de Init:P.
Epocs    posted on 05-04-2009 18:13
Toch durf ik bij deze te zweren dat Michel Pollen wel de grote geheim is achter de kicks van de meeste prof artiesten!

Denk aan de master kick van de DONKEY ROLLERS.

Beetje lomp dat iedereen met hardkick 10 werkt.....
Telkens dat zelfde plopje.

Anthem van Defqon 1 Hardkick 10 dat was echt zonde
User edit by Epocs on 05-04-2009 @ 18:15:53 (81%)
Illusion    posted on 05-04-2009 20:38
Zany is begonnen met de newstyle kicks... of in ieder geval de hardere kicks... Donkey Rollers - Followers.

En dat was niet gemaakt door Michel Pollen. Of zat Michel Pollen ook bij Donkey Rollers?
User edit by Illusion on 05-04-2009 @ 20:38:55 (4%)
Prozei    posted on 05-04-2009 21:34
Zany is begonnen met de newstyle kicks... of in ieder geval de hardere kicks... Donkey Rollers - Followers.

En dat was niet gemaakt door Michel Pollen. Of zat Michel Pollen ook bij Donkey Rollers?

michel pollen doet veel voor zany en het fusion label.
follower was niet de eerste hardstyle track die een newstyle kick had.

op sensation 2005 draaide the prophet sexx druxx.
dit was volgens mij de eerste hardstyle track met een newstyle kick
en een op en neerwaartse bassline
Mod edit by Prozei on 05-04-2009 21:38 (15%)
Epocs    posted on 06-04-2009 00:03

LOL Michel Pollen is mede Donkey Roller. Mc Dv8, Jowan ( Alleen voor live acts), Zany en Michel Pollen ( Hem zul je nooit zien ).

ff voor de duidelijkheid jongens Michel Pollen is THE PITCHER maar ook onder die naam zul je hem niet zien draaien dan zie je een andere knaap.

De eerste tracks van DOZER oa Church of the Darkside is ook door Michel gemaakt.
Denk dat Zany wel kan producen maar denk dat hij ingredienten gebruikt van Michel. Ach ja waarom ook niet.

Overigens vind ik D-block en Stefan ook goed producen qwa kicks mooie punch.
Prozei volgens mij niet hoor...

Prozei    posted on 06-04-2009 00:20
sexx druxx is een track uit half 2005 alleen nooit gereleased.
zit een kick in die lijkt op de kick die van de noisecontrollers.

was toen aardig uniek
Epocs    posted on 06-04-2009 00:39
Ja ik ken hem hij is vorig jaar gereleased
Illusion    posted on 06-04-2009 14:47
Poster: Epocs

LOL Michel Pollen is mede Donkey Roller. Mc Dv8, Jowan ( Alleen voor live acts), Zany en Michel Pollen ( Hem zul je nooit zien ).

ff voor de duidelijkheid jongens Michel Pollen is THE PITCHER maar ook onder die naam zul je hem niet zien draaien dan zie je een andere knaap.

Uhm.. dat wist ikWinking my eye wel dat hij The Pitcher is, maar wist niet dat Michel mede Donkey Roller was.
finalizer    posted on 07-04-2009 18:06
Poster: Prozei
sexx druxx is een track uit half 2005 alleen nooit gereleased.
zit een kick in die lijkt op de kick die van de noisecontrollers.

was toen aardig uniek

voor mij was het bruutste nummer met voor mij de NU-STYLE kick the number 1 :D

DJ Zany - Sience en Religion!

dat laatste stukje gewoon met die hoge en lage bass, dat klinkt zo onwijs mega gaaf dat dreunt gewoon echt lekker op je sub! fantastisch wat voor een onwijze climax erachter ligt zoveel druk echt mega!

volgens mij zit michel pollen achter wat geheimen, onder andere ook de kick van Atrocity is erg beroemd geworden en klinkt gewoon onwijs vetjes. maarja dan heb je het ook meteen over een koppel! :P
die set die ze op qlimax 2006 neer hebben gezet met MC DV8! :D dat is gewoon zo masterlijk hoe een gigantische set of dat was, iedereen bewoog en iedereen ging los want het waren de donkeys weer!

zany heeft op veel dingen gewoon grote indruk gemaakt op publiek en het is samen met de prophet gewoon echt de oldskool shit. en natuurlijk in the hardcore scene Mental Theo en Charly Lownoise, serieus mensen om rekening mee te houden.
the_enforce    posted on 21-04-2009 17:19
Poster: Xtremer
Vind die Noisecontrollers kicks lekker! Die van Yellow Minute of Tonight (HH & Wildstylez). Zijn alleen best lastig te makenUnhappy.

Gebruik de virus ti!
Heb er effe voor gespaard maar oeoeefffh met een beetje oefening krijg je mega kicks! :d
Sommige zeggen zelfs dat ik mijn kicks sample :P Maar dat is lekker niet zo :D
User edit by the_enforce on 21-04-2009 @ 18:21:29 (1%)
the_enforce    posted on 21-04-2009 17:23
Poster: Prozei
noisecontroller kicks gaan vervelen zeker na 1,5 uur noisecontrollersCool

mijn favo kick is nog steeds die van the prophet uit cocain bizznizz
die kick bouwt zo'n druk uit de subs niet normaal.

Ben ik niet echt met je eens... Happy, laughing

198 Users online: 130 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 44.551
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.938.096