Poster: Stefjuuh
Kans is groot dat je de juiste kick vind in een "samplepack". Deze zijn te downloaden/koop en hier staan heel veel kick's/hihats/percussion/fx noem het maar op op.
Haha, het hardstyle genre... helaas worden veel kicks alleen maar gesamplet, en denkt iedereen dat kicks zo even worden gemaakt.
Ik denk dat je dat wel even gaat duren wat jij wilt.. Kicks maken is niet zo simpel. Het is ook niet even van iets doorhebben en dan gewoon doen.
In het hardstyle genre moet een kick goed klinken. De reversed bass of whoom moet goed op worden geplaatst. Sommige dingen moet je filteren, compressen etc.
Dit vergt veel tijd en oefening. Soms moet je gewoon een weekje aan een kick werken als je nog niet zo goed weet hoe het werkt. Dat is ook afhankelijk natuurlijk van wat je verder in je doorgaanse leven doet.
Daarnaast moet je alles zelf doen, ik en anderen gaan je waarschijnlijk niet het recept vertellen voor een goede hardstyle kick. En worden gejatte kicks niet gewaardeerd. Zeker bij labels niet.
Dus ik zou zeggen, creeer je eigen stijl kick en stop er tijd in. Waar een wil is is een weg