Dat komt omdat die Apple fanboys een blok voor hun hoofd hebben. Ze willen er niet bij dat ze veel te veel betalen voor een stukje aluminium om wat goedkope hardware
Wat veel windows aanhangers doen is het vergelijken op basis van hardware. Dan krijg je inderdaad bij pak hem beet Acer meer hardware voor je geld.
Echter als we naar de gehele user-experience kijken (die moeilijker meetbaar is, maar volgens mij zijn hier wel surveys over geweest) is de prijs voor veel mensen niet onredelijk. Een computer is zoveel meer dan alleen hardware.
Sinds ik overgestapt ben op Apple zit ik veel relaxter achter de computer, hoef me niet meer druk te maken om virussen, alles werkt gewoon zoals het moet werken, en ik heb er echt totaal geen onderhoud aan. De windows computers die ik heb gehad liepen vast, kregen virussen en spyware als ik mn anti-virus software niet vaak genoeg een update gaf, moest ik om de zoveel tijd defragmenteren en werden na verloop van tijd steeds langzamer.
Ik ben geen tweaker of wat dan ook, ik wil gewoon m'n computer aan kunnen zitten en ermee kunnen doen wat ik wil doen, zonder allemaal programma's op de achtergrond te hoeven draaien die de computer stabiel houden.
Eerlijk is eerlijk: in mijn Windows-tijd had ik nog wel eens geen zin in veiligheids-updates ed., waardoor het een rommeltje werd (vastlopers, waarschuwingsschermen, herstarten, etc.). Maar ik ben nu alleen nog maar lakser geworden wat dit betreft (vaak doe ik niet eens de paar updates per jaar die Leopard nodig heeft), maar m'n Macbook van 2 jaar oud is nog nooit vastgelopen, en m'n 1 jaar oude iMac ook niet...
Verder is een Macbook / iMac / iPod / Etc. voor een groot deel van de Apple-gebruikers een status product, en dat je daar extra geld aan uitgeeft heeft niets te maken met 'bord voor je kop', dat is een menselijk iets.
Heren, ontopic aub ! Zo loopt het helemaal uit de klauwen natuurlijk....
Ik vind dit best wel ontopic. Als je een laptop gaat uitzoeken voor Traktor wil je alle voor en nadelen weten. Dus ook wat je computer buiten traktor om kan.
in de tien post na mij is er maar 1 waar een antwoord in staat de rest alleen maar gezeur over windows is beter apple is beter
laat mensen gewoon in hun waarde met hun keuzes dit gezeur gaat nu al eeuwen zo dus hou alsjeblieft op
In een fatsoenlijke discussie wordt een mens best in zijn/haar waarde gelaten.