Beste laptop voor Traktor Scratch/Pro (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJBernd    posted on 01-12-2008 17:24
Beste members,
ik heb sinds 5weken Traktor Scratch en sinds vorige week de update naar Traktor Scratch Pro gedaan.
Ik ben zeer tevreden van de software en geluidskaart,
maar heb een ander probleem.

In begin September van dit jaar heb ik mij een Compaq laptop aangekocht, de prijs hiervan was €600.
Compaq is het low-budget serieke van HP.
Maar de laptop heeft probleem met zijn USB-poorten,
al verschillende opties geprobeerd om het dan toch maar stabiel te houden,
maar niets er van heeft gewerkt.
Het probleem ligt aan de laptop zelf.

Dus ik dacht ik koop mij gewoon en andere laptop aan en verkoop de deze.
Mijn ouders weten hier van, mij pa snapt mij volledig want hij is ook actief in de computerwereld (telenet-installateur).
Nu ik zou opteren om een MacBook Pro aan te schaffen (niet het nieuwe model maar het oudere, vanwege te dure prijs en dat et vorige model evengoed is).
Maar ze zijn er niet echt voorstanders van, vooral mijn pa dan, hij heeft een hekel aan MAC xD.
Dus om deze lange tekst kort te maken:
wat zijn goede alternatieve laptops (Acer, Dell, HP,....) die stabiel genoeg zijn om Traktor Scratch te kunnen gebruiken.
Want ik ben wel van zin er op feestjes 7uur mee te kunnen draaien.

Enige suggesties?

Mvg,
Bernd Van Praet

What do you think about Beste laptop voor Traktor Scratch/Pro ??

Vote :   

Jorrit    posted on 02-12-2008 14:05
Poster: Sebasz
:').....................
Mac is helemaal niet sowieso het beste. Het is gewoon anders..
Feit blijft wel dat je met windows meer kunt doen. Klaar.

Is wel een ijzersterke onderbouwing die je hier geeft. Vooral het "feit" combineren met de onderbouwing "klaar" maakt heel veel indruk op me. :')
RiX    posted on 02-12-2008 15:08
Sebasz... pls, kom es met argumenten... Mac is gewoon erg betrouwbaar. Ja, het is wat duurder, maar tweedehands kan je voor 500 a 600e een leuke macbook op de kop tikken. Voor TS, office, PPT, enz, is dat gewoon ideaal.

Spellen spelen? Wie dat dat nu op een laptop dan? Met Mac kan je precies zoveel als met een windows-bak en zelfs nog meer...

Btw: heb thuis ook een pc draaien, idd voor af en toe een game, maar ik ben zeer tevreden met mijn macbook pro en gebruik bijna niet anders meer...
Sebasz    posted on 02-12-2008 15:51
Poster: Jorrit

Is wel een ijzersterke onderbouwing die je hier geeft. Vooral het "feit" combineren met de onderbouwing "klaar" maakt heel veel indruk op me. :')

Alle software die op Mac OS is is sowieso al op Windows gewoon omdat dat een groter platform is (dan heb ik niet precies dezelfde software maar net zoals van MSN op windows en aMSN op mac os maar dan andersom zegmaar).
Daarnaast heb je nog eens alle games die op windows werken dusja
bartezzz    posted on 02-12-2008 15:59
:').....................
Mac is helemaal niet sowieso het beste. Het is gewoon anders..
Feit blijft wel dat je met windows meer kunt doen. Klaar.

idd onderbouw dit met argumenten,
en trouwens het klopt gwn neit want zelf windows werkt stabieler op een mac dan op de meeste pc's.
Jorrit    posted on 02-12-2008 16:02

Alle software die op Mac OS is is sowieso al op Windows gewoon omdat dat een groter platform is (dan heb ik niet precies dezelfde software maar net zoals van MSN op windows en aMSN op mac os maar dan andersom zegmaar).
Daarnaast heb je nog eens alle games die op windows werken dusja

Ja joh? Logic for windows?

Ik vind je argument sowieso niet zo sterk. Noem me eens iets, wat ik wil kunnen, wat niet op OSX kan? Beide systemen hebben unieke punten, en dingen waar ze beter in zijn.
RiX    posted on 02-12-2008 17:04
De 'normale' gebruiker (word, mail, internet) heeft genoeg aan een windows-machine. De 'zware' gebruiker (grafisch, film-editing, muziek-editing, enz) gebruikt vaak liever een MAC. Daar is het systeem ook voor ontworpen! Tuurlijk, een zware laptop of Windows-PC kan ook veel aan, maar een MAC is speciaal gebouwd voor zware bewerkingen... (tenminste de hogere klasse, niet de goedkoopste imacjes, mac-mini's of macbookjes).

Wat de mac wel had mogen aanpassen: dat je een venster aan alle kanten kan schalen en niet enkel rechtsonderin. Winking my eye

Dikke pluspunten van MAC:
- automatisch detecteren van soft- en hardware.
- spaces
- dashboard
- geen DLL-bestanden :D
- de DOCK
- enz...

Maar om niet in een OS-oorlog te belanden: @ Topicstarter: Als jij wilt gaan voor een Macbook (pro) en je wilt en kunt het betalen, zou ik dat zeker doen... succes gegarandeerd!
baath    posted on 02-12-2008 19:01
ik vindt mac persoonlijke niet lekker werken..
heb je het geld ervoor over zeker doen...
ze hebben zich zelf de afgelopen jaren ruim bewezen..

moet je op je centen letten kan je ook voor alleen het gebruik van traktor ook keuig af met een windows laptop..

DJBernd    posted on 02-12-2008 19:35
kunden we dan nu een slotje op deze topic zetten,
ik heb mijn conclusies genomen,
en weet wat ik wil,
ik vind het echt dom dat er altijd oorlogen moeten zijn tussen de twee platformen,
btw ik weet goed genoeg hoe ik moe werken met een pc....

Dus moderator ofz sluit deze maar.
Jorrit    posted on 02-12-2008 19:37
Vind je het ook goed als ik 'm open hou voor andere mensen die een laptop zoeken voor tractor scratch? Dan kunnen ze hier eventueel verder... Winking my eye
View    posted on 02-12-2008 19:57
wat heb je nu gekocht? Smile having fun
DJBernd    posted on 02-12-2008 20:13
@ Jorrit voor mij is het goed, laat deze maar open,
maar het gezever over de twee platformen zou ik niet meer willen terug zien,
ieder zijn mening over MAC & WINDOWS.

@ View: Ik heb nog niets gekocht, maar heb wel al een conclusie genomen wat ik ga nemen.
Jorrit    posted on 02-12-2008 21:11
Poster: DJBernd
@ Jorrit voor mij is het goed, laat deze maar open,
maar het gezever over de twee platformen zou ik niet meer willen terug zien,
ieder zijn mening over MAC & WINDOWS.

@ View: Ik heb nog niets gekocht, maar heb wel al een conclusie genomen wat ik ga nemen.

Dat gezever vind ik ontopic, dus het moet kunnen.

Mogen we ook weten wat je conclusie is?
DJBernd    posted on 02-12-2008 21:18
Als het goed mee zit wordt het toch een macbook pro,
ik heb het geld er voor over,
en zal er zeker geen spijt van hebben.
Ik kijk ook een beetje naar de andere opties met mac omdat ik het wel kan gebruiken ivm school
=> Podium Technieken (Studioke)
Curd    posted on 03-12-2008 23:08
misschien een beetje off-topic : is er een wezenlijk verschil (buiten het scherm-size natuurlijk) tussen de 15 en 17 inch macbook pro. is dat grotere scherm makkelijker om je software overzichtelijk te houden? Heeft de 15inch versie betere specificaties (grafische kaart(en)).
RiX    posted on 04-12-2008 12:35
zie apple.nl
Curd    posted on 05-12-2008 11:54
@ RiX : bedankt voor je goeie maar ietswat beknopte feedback Smile having funMijn vraag was echter of er mensen waren die me wat meer konden vertellen uit hun persoonlijke ervaring welk model, om welke reden dan ook, het meest geschikt was in combinatie Traktor pro, scratch en dergelijke
RiX    posted on 05-12-2008 13:43
heb zelf 15" macbook pro en heb genoeg ruimte op mijn scherm. Heb ook niet zo'n grote nodig. Moet ik alleen maar grotere tas erbij hebben. Vind ik wat onhandig. Plus, ik heb een groot flatscreen ernaast thuis. Voor TS vind ik de MB Pro een uitkomst.
christiano    posted on 26-05-2009 00:18
beste mensen
ik heb ook een vraag
ik ben dus ook van plan een mac te halen voor trator sratch (en logic 8)
maar dan is dus mijn vraag wat is handiger een mac book nieuw kopen of 2de hands en wat is het
verschil eigenlijk tussen de nieuwe generatie en de vorige want ik hoor dat daar eigenlijk weinig verschil in zit en wat is beter om te halen een mac book of mac book pro en wat is het vershil tussen een mac book pro 15 inc en 17

sorry voor deze hoeveel heid vragen hoop dat iemand mij kan helpen

groet,
christiano
User edit by christiano on 26-05-2009 @ 00:20:44 (58%)
carlosa    posted on 26-05-2009 01:19
hahahahah...dit gaat echt nergens over (de onnozele discussies dan he)...maar effe een vraagje aan DJ Bernd...je zegt:

wat zijn goede alternatieve laptops (Acer, Dell, HP,....) die stabiel genoeg zijn om Traktor Scratch te kunnen gebruiken.
Want ik ben wel van zin er op feestjes 7uur mee te kunnen draaien
.

Nou je hebt van elk merk wel goede laptops...ik zou zeggen kijk naar de hardware en?software...en daarmee bedoel ik dat je moet kijken naar de?kwaliteit hiervan...zie het maar net als?een auto...je kunt een?bijv een audi a5 kaal nemen met 1.8 motor..geen leer?etc etc...maar je kunt ook gaan?voor de s5...deze is duurder en heeft meer extra's....en toch dezelfde merk...

ik heb zelf altijd sony vaio's en ibm/ lenovotjes gehad...dus met andere laps heb ik geen ervaring...maar mijn sony vaio?werkt uitmuntend met traktorrr?
voltcontrol    posted on 26-05-2009 10:58
Poster: christiano
ik heb ook een vraag
 Alle door jou genoemde laptops zullen Traktor (Pro) prima draaien. Onderzoek gewoon welke specs je verder nodig hebt en let erop dat niet alle macs FireWire meer hebben, sommige geluidskaarten hebben aaleen deze connectie (de audio8 is USB btw)

Poster: carlosa
hahahahah...dit gaat echt nergens over

Sja, je zegt het zelf al..

@Bernd; Heb je al een nwe lapdoos? Elke Core 2 Duo processor zou Traktor (Pro) prima moeten kunnen draaien iig!
Prober anders toch eens een nwe install, een nieuwe laptop (tenzijn het een netbook) is zou dus gewoon prima moeten kunnen performen....
User edit by voltcontrol on 26-05-2009 @ 11:04:14 (100%)
Bouncy    posted on 26-05-2009 11:27
Gozer denk eens even logisch na.

Dat doen de meeste mac gebruikers
Poster:?Sebasz
Je gebruikt het alleen voor traktor. 
Nee, ook voor school
Waarom dan veel te veel geld uit geven aan een overpriced macbook waar je veel minder mee kan qua software mocht je nog spelletjes willen spelen, of even snel een word document maken of een powerpoint presentatie.

Overpriced? eerlijk gezegd (na 1 jaar lang apple gebruiker te zijn) vind ik de systemen underpriced voor wat je krijgt!
Voor sommige dingen zijn er (soms niet fijne) alternatieven beschikbaar.  
Noem eens een voorbeeld?
Maar dan moet je eerst met Mac OS leren werken wat je ook niet in 1 dag gedaan hebt.  
Bedoel je met Mac OS het systeem 9.2.2? Ja, das wel effe oefenen, maar t lijkt me sterk dat ze een macbook afleveren met 9.2.2 (dat draait niet eens op intel). K vraag me af waar je die info vandaan hebt. MacOSX is het chef!
Dus ga gewoon logisch handelen en ga niet meelopen met al die autisten met een Macbookje.

Discriminatie voor mensen met een macbook...
Een laptop van ~999 euro heb je bijna dezelfde specs als de allerduurste macbook.

Ooo.... dus hier gaat het mis.... meneertje leg de specs naast elkaar en oordeel.... Ga eerst zelf eens fatsoenlijk een mac gebruiken, dan kom je er wel achter!
Dat het stabieler zou zijn is gewoon een kutsmoesje want ik heb nog nooi problemen gehad met mijn Vista PC (en dan bedoel ik ook nooit).  
Jij niet, ik wel. Feit blijft dat een macbook het beste systeem is om windhoos viesta op te draaien...
En daarbij moet ik je vertellen dat ik hem intensief gebruik voor vanalles en nog wat. 
Wat dan? deed ik ook met m'n windows bak, en die had om het uur een reset nodig!
Als je niet met PC's om kan gaan, foute drivers gaat installeren etc. Dan moet je gewoon een cursus 'Hoe computer ik?' volgen in plaats van zo'n duur wannabe ding te kopen Smile having fun

Ik zie een computer gewoon zoals een timmerman een hamer ziet! ik hoef niet te weten hoe het werkt, en ik hoef al helemaal geen gezeik! Ik moet gewoon een computer hebben die doet wat ik wil dat ie doet!
Maar blijf jij maar lekker bij je OS jongen, als jij jezelf daar prettig bij voelt! Vroeg of laat kom je toch wel achter de waarheid!
User edit by Bouncy on 26-05-2009 @ 11:28:10 (1%)
carlosa    posted on 26-05-2009 11:48
Poster: voltcontrol
Alle door jou genoemde laptops zullen Traktor (Pro) prima draaien. Onderzoek gewoon welke specs je verder nodig hebt en let erop dat niet alle macs FireWire meer hebben, sommige geluidskaarten hebben aaleen deze connectie (de audio8 is USB btw)

Sja, je zegt het zelf al..

@Bernd; Heb je al een nwe lapdoos? Elke Core 2 Duo processor zou Traktor (Pro) prima moeten kunnen draaien iig!
Prober anders toch eens een nwe install, een nieuwe laptop (tenzijn het een netbook) is zou dus gewoon prima moeten kunnen performen....

SJa, je zegt het zelf al..mag ik vragen wat je hiermee bedoeltConfusedbeetje nutteloos om dit te quoten lijkt mij..
Sebasz    posted on 26-05-2009 11:49
[Knip] Je betaalt gewoon veel te veel als je een macbook koopt :')

Wacht lekker tot Windows 7 eind dit jaar gereleased wordt en en een laptop kopen voor de helft van de prijs van een macbook. Dan heb je pas een goede prijs met kwaliteit Happy, laughing
Alert : Post aangepast. Sebasz, graag je fatsoenlijk opstellen richting je mede-member.
Mod edit by Jorrit on 01-06-2009 10:48 (9%)
voltcontrol    posted on 26-05-2009 11:50
Pfff, de eeuwige mac/pc discussie. Heren, er is geen betere optie. Beide keuzes kennen hun eigen voor- en nadelen.

Je moet al s gebruiker objectief leren kijken naar hetgeen wat voor jou belangrijk is, zeker nu je qua OS al drie hoofdkeuzes hebt (OSX, Windows, Linux), discussie over hardware wordt nog een grotere bak ellende.

@ Carlosa, dat je zelf ook hetgeen doet waar je kritiek op levert.
User edit by voltcontrol on 26-05-2009 @ 11:51:15 (21%)
Sebasz    posted on 26-05-2009 11:51
Poster: DJBernd
Als het goed mee zit wordt het toch een macbook pro,
ik heb het geld er voor over,
en zal er zeker geen spijt van hebben.
Ik kijk ook een beetje naar de andere opties met mac omdat ik het wel kan gebruiken ivm school
=> Podium Technieken (Studioke)

jawel hoor als ik straks een laptop koop voor de halve prijs waar ik veel meer dingen mee kan, en dubbel zo snel is als je macbookje Cool

387 Users online: 277 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 53.398
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.746.789