Beste laptop voor Traktor Scratch/Pro (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJBernd    posted on 01-12-2008 17:24
Beste members,
ik heb sinds 5weken Traktor Scratch en sinds vorige week de update naar Traktor Scratch Pro gedaan.
Ik ben zeer tevreden van de software en geluidskaart,
maar heb een ander probleem.

In begin September van dit jaar heb ik mij een Compaq laptop aangekocht, de prijs hiervan was €600.
Compaq is het low-budget serieke van HP.
Maar de laptop heeft probleem met zijn USB-poorten,
al verschillende opties geprobeerd om het dan toch maar stabiel te houden,
maar niets er van heeft gewerkt.
Het probleem ligt aan de laptop zelf.

Dus ik dacht ik koop mij gewoon en andere laptop aan en verkoop de deze.
Mijn ouders weten hier van, mij pa snapt mij volledig want hij is ook actief in de computerwereld (telenet-installateur).
Nu ik zou opteren om een MacBook Pro aan te schaffen (niet het nieuwe model maar het oudere, vanwege te dure prijs en dat et vorige model evengoed is).
Maar ze zijn er niet echt voorstanders van, vooral mijn pa dan, hij heeft een hekel aan MAC xD.
Dus om deze lange tekst kort te maken:
wat zijn goede alternatieve laptops (Acer, Dell, HP,....) die stabiel genoeg zijn om Traktor Scratch te kunnen gebruiken.
Want ik ben wel van zin er op feestjes 7uur mee te kunnen draaien.

Enige suggesties?

Mvg,
Bernd Van Praet

What do you think about Beste laptop voor Traktor Scratch/Pro ??

Vote :   

RiX    posted on 01-12-2008 17:27
Antwoord is simpel!! toch een MAC. Kheb zelf ook een tweedehand Macbook Pro gekocht (2.16 ghz) en ik draai er TS op. Dat gaat als een trein.

Als je pa geen MAC-fan is.... jammer dan. Jij wel!! En zo hoort het Happy, laughing Geloof me, eens een MAC, altijd een MAC.

Cheers!
DJBernd    posted on 01-12-2008 17:42
mmm,
dat is natuurlijk ook een optie,
maar 2de hands ik weet niet zo ....
Mforge    posted on 01-12-2008 17:48
Je zou een sony vaio kunnen proberen..maar ook ik zeg: Mac..gebruik zelf ook een macbook pro en dat werkt stabiel en goed.
Roov    posted on 01-12-2008 17:51
Ik zou ook voor een macbook gaan maar anders kan je nog naar een leuke dell laptop kijken.
Twello    posted on 01-12-2008 17:53
Ik zou voor een macbook kijken, geen pro want dat is lang niet nodig voor TS... ik heb een 2,4 2gig geheugen werkt perfect!
DJBernd    posted on 01-12-2008 17:54
ik zou het zo graag willen een macbook,
maar ik moet eerst nog van die Compaq/HP laptop afgeraken.

Mvg
tym    posted on 01-12-2008 17:56
Dus omdat je pa geen fan van Apple is koop je geen Macbook?
Jammer, want dat is toch echt de beste optie Winking my eye Je kan volgens mij op dit moment de oude Macbook 13inch (de witte) kopen voor een gereduceerde prijs. Ik zou er even naar kijken als ik jou was
DJBernd    posted on 01-12-2008 18:01
Prijzen in België:
MacBook 2.1 Wit €949
MacBook 2.4 Wit €1049
MacBook Pro 15" 2.4GHz €1449
MacBook Pro 15" 2.5GHz €1599

baath    posted on 01-12-2008 18:09
mag ik vragen wat dan peries je probleem is met je usb poorten ?
draai je xp of vista.?
RiX    posted on 01-12-2008 18:11
tip: tweedehandsmac.nl (site waar wel serieus op aangeboden wordt.).

over de USB. TS heeft perse USB 2.0 nodig...
User edit by RiX on 01-12-2008 @ 18:12:39 (68%)
DJBernd    posted on 01-12-2008 18:12
het is een vista laptop, heb er ook windows xp een keer opgezet maar daar heb ik ook het probleem.
het probleem is dus als ik mix dat de laptop mijn geluidskaart na 30-45min eruit zwiert,
hij krijgt nog stroom maar hij reageert gwn niet meer.
heb het dan geprobeert op mijn pa zijn pc,
en daar draait het dan wel perfect op.
Dan geprobeert door middel van een externe voeding usb kabel te maken,
maar dit helpt nog steeds niet Unhappy
foto van externe voeding usb kabel:
http://www.new-epidemic.be/usbpowerdcable.jpg
RiX    posted on 01-12-2008 18:14
Heb je legale versie van TS? Heb je de software juist geactiveerd. Loopt hij niet in demo-modus?
DJBernd    posted on 01-12-2008 18:17
legal versie hoor,
heb zelfs gratis upgrade naar traktor scratch pro gedaan.
mijn laptop heeft USB 2.0
het is heeft waarschijnlijk iets te maken met de componenten zelf die er inzitten
RiX    posted on 01-12-2008 18:19
Kijk eens of alles 100% geactiveerd is? Ik bedoel of je de software geregistreerd hebt via internet.
DJBernd    posted on 01-12-2008 18:23
jha deze is geregistreerd Happy, laughing
het is echt geen software fout hoor
vasch    posted on 01-12-2008 18:34
Een mac is natuurlijk altijd vet, maar als je je laptop ook voor andere doeleinden gebruikt (school, werk bv.) dan is een windows laptop misschien wel handiger. Misschien dat dat belangrijk is voor je pa. Maar goed, je kunt natuurlijk ook gewoon windows draaien op je mac, mocht dat nodig zijn.
DJBernd    posted on 01-12-2008 19:01
eigelijk gaat het hem om APPLE,
hij vindt dit een hype,
maar veel kan hij niet doen, heb iPod Classic (80GB), iPhone (1ste gen).
Maar hij wou gwn andere hun mening weten en eventueel hun suggestie voor een Windows laptop.
ik ben zowiezo van zin er boot camp op te zetten,
omdat ik deze ook voor school gebruik ga nemen.
ik volg de Richting Podium Technieken en daar is mac dan weer beter van toepassing....
Mforge    posted on 01-12-2008 21:03
Misschien moet je tegen je vader zeggen dat bijna elke profi artiest een mac gebruikt vanwege de stabiliteit van de os, zowel in de studio als on the road, ik ben van mening dat als je serieus muziek wil gaan draaien/maken je gewoon moet kiezen voor de meeste stabiliteit zeker on the road dus kom je uit bij een mac, en het klopt tis ook wel een hype geworden een mac, maar dat neemt niet weg dat het gewoon de beste keuze is!
Convert    posted on 01-12-2008 21:10
Poster: RiX
tip: tweedehandsmac.nl (site waar wel serieus op aangeboden wordt.).

over de USB. TS heeft perse USB 2.0 nodig...

Hehe, dat mag niet hé:P die website Winking my eye
Bambilaner    posted on 02-12-2008 10:21
Poster: Roov
Ik zou ook voor een macbook gaan maar anders kan je nog naar een leuke dell laptop kijken.
  zeker geen slecht idee! ik ben de trotse eigenaar van een (redelijk opgepompte) Inspiron 1520 en ik gebruik deze redelijk intensief...Tegenwoordig kan je zelfs die lekkere XPS serie al krijgen voor weinig geld, kies daar een goeie processor voor, en alles wat je nodig hebt, en je hebt een sublieme laptop... Ik begin binnen 2 weken TS te gebruiken op deze dell van mij, en ik zal je zeker laten weten hoe het werkt!
www.facebook.com/vinniebegooddj
Sebasz    posted on 02-12-2008 10:57
[knip]

Je gebruikt het alleen voor traktor.
Waarom dan veel te veel geld uit geven aan een overpriced macbook waar je veel minder mee kan qua software mocht je nog spelletjes willen spelen, of even snel een word document maken of een powerpoint presentatie.
Voor sommige dingen zijn er (soms niet fijne) alternatieven beschikbaar. Maar dan moet je eerst met Mac OS leren werken wat je ook niet in 1 dag gedaan hebt.

[knip]

Poster: DJBernd
eigelijk gaat het hem om APPLE,
hij vindt dit een hype,
maar veel kan hij niet doen, heb iPod Classic (80GB), iPhone (1ste gen).
Maar hij wou gwn andere hun mening weten en eventueel hun suggestie voor een Windows laptop.
ik ben zowiezo van zin er boot camp op te zetten,
omdat ik deze ook voor school gebruik ga nemen.
ik volg de Richting Podium Technieken en daar is mac dan weer beter van toepassing....

En waarom is een Mac beter van toepassing? Ik durf te wedden dat bijna al die software om de lichten te besturen is gemaakt een een programma ala Visual Basic en dat gaat niet draaien op je macbookje.
Dat het stabieler zou zijn is gewoon een kutsmoesje want ik heb nog nooi problemen gehad met mijn Vista PC (en dan bedoel ik ook nooit). En daarbij moet ik je vertellen dat ik hem intensief gebruik voor vanalles en nog wat.
Als je niet met PC's om kan gaan, foute drivers gaat installeren etc. Dan moet je gewoon een cursus 'Hoe computer ik?' volgen in plaats van zo'n duur wannabe ding te kopen Smile having fun
Alert : Post aangepast. Sebasz, graag je fatsoenlijk opstellen richting je mede-member.
User edit by Sebasz on 02-12-2008 @ 11:00:55 (100%)
Mod edit by Jorrit on 01-06-2009 10:47 (11%)
Jorrit    posted on 02-12-2008 11:17

Je gebruikt het alleen voor traktor.
Waarom dan veel te veel geld uit geven aan een overpriced macbook waar je veel minder mee kan qua software mocht je nog spelletjes willen spelen, of even snel een word document maken of een powerpoint presentatie.

Ik maak met office 2008 for mac net zo makkelijk word-documenten of powerpoint presentaties op mijn macbook als jij op je windows ding!
Spelletjes spelen is een ander verhaal, maar spelletjes spelen op je computer is anno 2008 ook niet zo hip meer... En anders pak je toch bootcamp?

Ik heb nu een jaar een Macbook, en sinds kort ook een Imac, en ben niet niets tegengekomen wat ik met m'n windows bak deed, en nu niet meer kan. Ik ben daarintegen wel dingen tegen gekomen die ik nu beter kan, of soepeler lopen.

Dus ga gewoon logisch handelen en ga niet meelopen met al die autisten met een Macbookje.

Vrolijke vriend, dit soort opmerkingen liever niet op dit forum.

Mod edit by Jorrit on 01-06-2009 10:47 (4%)
Sebasz    posted on 02-12-2008 11:44
Oja my bad. Vergeten dat er office for mac bestaat :') (L)
brecht    posted on 02-12-2008 13:52
Alles behalve Vista! Dus opteer voor een goede xp(met hardware van 2Gigram en 2Ghz) ofwel een Macbook dit is sowieso het beste!
Sebasz    posted on 02-12-2008 13:56
:').....................
Mac is helemaal niet sowieso het beste. Het is gewoon anders..
Feit blijft wel dat je met windows meer kunt doen. Klaar.

342 Users online: 239 Guests (103 Unknown)
Pages generated today : 48.434
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.741.825