Hardcore DJ, Vinyl/CD
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Viriya    posted on 27-11-2008 20:14
Als hardcore DJ, kan je dan beter voor vinyl of voor CDs kiezen, of maakt het niet zo'n groot verschil om up to date te blijven?

What do you think about Hardcore DJ, Vinyl/CD ??

Vote :   

nicknaughty    posted on 27-11-2008 21:43
volgens mij is de hardcore scene nog vooral met vinyl bezig. meerendeel komt op plaat uit, vrij weinig als legale mp3 download. maar ik draai al jaren geen hardcore / early rave meer, dus misschien is er in de afgelopen jaren iets veranderd?
Desist    posted on 27-11-2008 22:10
Hardcore is nog super veel vinyl alleen je merkt dat het steeds meer naar cd's toegaat.
DJ_Viriya    posted on 28-11-2008 08:31
Is dit ook zo voor Hardstyle?
Illusion    posted on 28-11-2008 13:05
Dit is iets wat je zelf moet kiezen. Als het je gaat om de kosten, en je hebt een laag budget, zou ik lekker cdtjes gaan draaien. Heb je genoeg geld te besteden, dan zou ik absolutely voor vinyl gaan. Vinyl is alleen erg prijzig.

Vinyl geeft een goed gevoel, het geeft een lekkere controle over je mixes. Cd's uiteraard ook. Met cd's heb je niet meer het ouderwetse vinyl gekraak, wat ik soms toch ook nog wel eens iets vind hebben.

Het is niet dat vinyl aan een bepaalde stijl hangt, hoewel het wel zo is dat op het gebied van hardstyle/hardcore veel vinyl wordt gebruikt. House dj's draaien bijna echt alleen maar op cd. Ik ben zelf een beetje tegen de dj digitalisering, maar het heeft zijn voordelen en zijn nadelen.

Maar Vinyl geeft je echt het gevoel van vroegerWinking my eye. Ik ben ook van cd's overgegaan op vinyl. Hoewel ook hardstyle en hardcore dj's steeds meer op cd gaan draaien. Vinyl is gewoon het tikkeltje extra feeling, en de eer van een al 30 jaar bestaand iets in stand houden.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 28-11-2008 @ 13:06:05 (3%)
DjVictorF    posted on 28-11-2008 19:01
Hardcore is vooral nogsteeds bezig met vinyl. Dat zie je ook veel als je bijvoorbeeld kijkt op een youtube daar draaien ze allemaal met vinyl. Maar als je het zelf nog niet weet. Raad ik je aan het te testen en dan kijken wat je je het leukst lijkt.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
User edit by DjVictorF on 28-11-2008 @ 19:07:19 (93%)
freezer    posted on 28-11-2008 21:04
de meeste bekende djs hardcore en hardstyle draaien cds een paar daar gelaten maar t zijn meestal
de opkomende djs die vinyl draaien dat valt mij wel op trouwens Cool
DJ_Viriya    posted on 30-11-2008 12:09
Ik heb al wat gezocht op het internet en ik vind het moeilijk om goede cds te vinden voor hardcore of wordt er dan gewerkt met gebrande cds met legaal gedownloade nummers? Vinyl lijkt me nu populairder als ik kijk naar het aanbod. 

Maar ik denk dat ik gewoon kies voor cds. Die kan je tenminste ook nog zo ff in de autoradio duwen, is veel goedkoper en sowieso als beginnende dj lijkt mij hardcore niet echt een genre waarin je makkelijk 'een keer' op een feestje kan spelen.   

This is an old Topic

No new postings for 6.127 days.
 Post CommentThat would be 204.2 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

245 Users online: Danil & 159 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 163.229
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.682.144