sample/sound gezocht
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

justjustin    posted on 25-11-2008 19:56
Ik ben op zoek naar een sample die we allemaal wel kennen...Het gaat om het stoor/ruis geluid bij het inkomen van de beat.

Voorbeeld1:
http://nl.youtube.com/watch?v=mmOsqq74f2Q bij 3.08

Of

Voorbeeld2:
http://nl.youtube.com/watch?v=qzBxiMTTNSM bij 2.00

Ik heb dit zelf proberen te maken maar dit kwam niet goed....Klonk voor geen meter namelijk Winking my eye...

Pleazeee help me!

What do you think about sample/sound gezocht ??

Vote :   

Prozei    posted on 25-11-2008 23:34
het lijkt een beetje op een cymbal met echo en reverb 
tairip    posted on 26-11-2008 00:06
Lijkt mij of idd hetzelfde als wat Prozei zegt (misschien reversed)

Of gewoon een synth met een langzame attack en middel release.
justjustin    posted on 26-11-2008 09:09
Poster: tairip
Lijkt mij of idd hetzelfde als wat Prozei zegt (misschien reversed)

Of gewoon een synth met een langzame attack en middel release.

als ik dat doe klink het geluidje egt klote...

Hoopte eigenlijk dat iemand het gewoon had Winking my eye...
Niels325    posted on 14-01-2009 22:51
hallo, ik vond het niet echt de moeite om er een nieuw topic voor te starten, dus stel ik mijn vraag maar hier als dat niet erg isWinking my eye
ik zoek namelijk geen sample, maar een midi file van 'johan gielen - control'.
Ik zou eens willen proberen daar een remix van te maken, maar ik heb dus deze file nodigWinking my eye.
DankuHappy, laughing
Lawrenz    posted on 15-01-2009 08:50
Om even verder te gaan op justjustin's vraag: je kunt een hele simpele zelf maken (in FL Studio).
1. Voeg een 3xOSC toe
2. zet de eerste oscillator op white noise (de allerrechtste waveshape) en draai het volume van de andere osc's dicht.
3. Maak een pattern met een noot met de lengte zolang je deze whoosh wilt hebben
4. Link de 3xOSC aan een mixer kanaal. Zet op dit kanaal een Fruity Fast LP (of wanneer je meer controle wilt hebben een Fruity Filter)
5. zet de resonance wat hoger tot ie bijna op z'n max zit (op z'n max vind ik lelijk klinken). Selecteer in de playlist met de selecttool de breedte van het geluid (op de maatindeling klikken en slepen).
6. Draai de cutoff helemaal dicht, doe dan eerst rechtermuisknop -> init song with this position. Doe dan rechtermuisknop --> Create automationclip
7. Nu heb je een automationclip in je playlist staan. Sleep het rechteruiteinde omhoog en speel het geheel af. Tada Winking my eye
8. Evt. een waveshaper of softclipper effect op het kanaal in de mixer zetten, of even EQ'en, ik vind ze soms erg scherp klinken. Je kunt ook andere fx toevoegen zoals een reverb, of om hem nog anders te maken een distortion plugin.

Nu hopen dat je het wilde in FL studio Happy, laughing
User edit by Lawrenz on 15-01-2009 @ 08:50:55 (2%)
Xtremer    posted on 15-01-2009 09:13
Poster: Niels325
hallo, ik vond het niet echt de moeite om er een nieuw topic voor te starten, dus stel ik mijn vraag maar hier als dat niet erg isWinking my eye
ik zoek namelijk geen sample, maar een midi file van 'johan gielen - control'.
Ik zou eens willen proberen daar een remix van te maken, maar ik heb dus deze file nodigWinking my eye.
DankuHappy, laughing

Waarom niet zelf inspelen? Kost een uurtje of zelfs nog minderWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
justjustin    posted on 15-01-2009 09:22
Poster: Lawrenz
Om even verder te gaan op justjustin's vraag: je kunt een hele simpele zelf maken (in FL Studio).
1. Voeg een 3xOSC toe
2. zet de eerste oscillator op white noise (de allerrechtste waveshape) en draai het volume van de andere osc's dicht.
3. Maak een pattern met een noot met de lengte zolang je deze whoosh wilt hebben
4. Link de 3xOSC aan een mixer kanaal. Zet op dit kanaal een Fruity Fast LP (of wanneer je meer controle wilt hebben een Fruity Filter)
5. zet de resonance wat hoger tot ie bijna op z'n max zit (op z'n max vind ik lelijk klinken). Selecteer in de playlist met de selecttool de breedte van het geluid (op de maatindeling klikken en slepen).
6. Draai de cutoff helemaal dicht, doe dan eerst rechtermuisknop -> init song with this position. Doe dan rechtermuisknop --> Create automationclip
7. Nu heb je een automationclip in je playlist staan. Sleep het rechteruiteinde omhoog en speel het geheel af. Tada Winking my eye
8. Evt. een waveshaper of softclipper effect op het kanaal in de mixer zetten, of even EQ'en, ik vind ze soms erg scherp klinken. Je kunt ook andere fx toevoegen zoals een reverb, of om hem nog anders te maken een distortion plugin.

Nu hopen dat je het wilde in FL studio Happy, laughing
 ^

thnx ik zal het proberen ook al had ik m alWinking my eye....
en jah ik heb oa FLWinking my eye...
Niels325    posted on 15-01-2009 13:05
Poster: DJ-Xtremer

Waarom niet zelf inspelen? Kost een uurtje of zelfs nog minderWinking my eye.

is nogal moeilijk als je nix van muzikale achtergrond hebt, ik weet in geen honderd uur welke noten ik waar moet plaatsen zodat het hetzelfde is:p
en ook heb ik nu examens, dus heel veel tijd heb ik niet:d

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

298 Users online: 197 Guests (101 Unknown)
Pages generated today : 60.190
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.953.735