Aantal vraagjes over producen in cubase (noob
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

anoniem    posted on 21-11-2008 22:42
hey dj-recoursers,

ik ben onlangs (ongeveer een week geleden) van fl studio overgeschakeld op cubase.
In fl studio maakte ik meestal harstyle/jump tracks.
maar nu ik ben overgeschakeld ben op cubase zou ik ook wel eens willen proberen een elektro/groove song willen maken.

maar omdat ik nog geen ervaring heb met elektro groove song zou ik beroep willen doen op jullie vakkennis.

hier mijn vraagjes:

1) Ik snap de opbouw van een harstyle song redelijk goed (intro, break, qlimax (andere melody dan intro),     outro). maar hoe zit dan met elektro/groove. ik denk dat dit wel ongeveer het zelfde zal zijn maar als ik naar een elektro song luister dan onderschijd ik de verschillende delen niet zoals in een hardstyle song. kunne jullie mij wat uitleg geven?

2) Wie weet er een goede vst voor het maken van elektro kicks ( kom niet af met µtonic want dat vind ik meer geschikt voor harstyle en niet zo voor elektro, tenzij jullie mij het tegendeel kunnen bewijzen natuurlijk Cool )

3) Voor mij de meest belangrijke vraag: hoe beginnen jullie aan een nieuwe track ( met wat beginnen jullie eerst, in welke volgorde gaan jullie tewerkt, hoe zorgen jullie dat BV. de kick en de lead goed bij elkaar passen,...) hier heb ik echt nog heel grote problemen mee.

hopelijk zijn mijn vragen duidelijk genoeg gesteld en kunnen jullie mij helpen ?

Alvast bedankt.

What do you think about Aantal vraagjes over producen in cubase (noob ??

Vote :   

Hardshort    posted on 03-12-2008 19:29
Ik heb niet veel ervaring met cubase, maar wat betreft je eerste vraag. Ik denk het belangrijk is om eerst de stijl te leren kennen voordat je er zelf mee aan de slag gaat. Bij een hoop electro nummers valt mij op dat ze geen vaste opbouw hebben.

Veel hardstyle nummers hebben ook en totaal afwijkende opbouw van hoe jij het beschrijft.

Tipje van mij: Maak wat je zelf leuk en goed vind. En als je een remix maakt van een nummer probeer dan de opbouw van het orgineel te houden.

De enige grens is je eigen creativiteit Winking my eye
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
bambamstudio    posted on 03-12-2008 19:46
je begint in cubase hetzelfde als in fl lijkt mij
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Ben_Jamin    posted on 16-12-2008 17:11
Poster: bambamstudio
je begint in cubase hetzelfde als in fl lijkt mij

idd elk programma komt op hetzelfde neer hoor. Je moet niet doen wat je denkt goed te zijn of kijken van anderen maar je moet maken wat er in je hoofd omgaat Winking my eye Ook al is dat dan geen electro/groove

This is an old Topic

No new postings for 6.101 days.
 Post CommentThat would be 203.4 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

205 Users online: 142 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 44.927
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.938.472