hey dj-recoursers,
ik ben onlangs (ongeveer een week geleden) van fl studio overgeschakeld op cubase.
In fl studio maakte ik meestal harstyle/jump tracks.
maar nu ik ben overgeschakeld ben op cubase zou ik ook wel eens willen proberen een elektro/groove song willen maken.
maar omdat ik nog geen ervaring heb met elektro groove song zou ik beroep willen doen op jullie vakkennis.
hier mijn vraagjes:
1) Ik snap de opbouw van een harstyle song redelijk goed (intro, break, qlimax (andere melody dan intro), outro). maar hoe zit dan met elektro/groove. ik denk dat dit wel ongeveer het zelfde zal zijn maar als ik naar een elektro song luister dan onderschijd ik de verschillende delen niet zoals in een hardstyle song. kunne jullie mij wat uitleg geven?
2) Wie weet er een goede vst voor het maken van elektro kicks ( kom niet af met µtonic want dat vind ik meer geschikt voor harstyle en niet zo voor elektro, tenzij jullie mij het tegendeel kunnen bewijzen natuurlijk

)
3) Voor mij de meest belangrijke vraag: hoe beginnen jullie aan een nieuwe track ( met wat beginnen jullie eerst, in welke volgorde gaan jullie tewerkt, hoe zorgen jullie dat BV. de kick en de lead goed bij elkaar passen,...) hier heb ik echt nog heel grote problemen mee.
hopelijk zijn mijn vragen duidelijk genoeg gesteld en kunnen jullie mij helpen ?
Alvast bedankt.