ik zoek...
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djvnzza    posted on 21-11-2008 11:11
Ik zoek iemand die mij kan leren lekkere (italian?) hardstyle kicks te maken, zo'n eentje als bij dit filmpje..., of dit filmpje...
Ik ben zelf aan het produceren, alles lukt me wel, behalve een eigen originele kick te maken...
Who can help me? Please?
email me maar even als je wilt dan:
<mail>hardcorehardstylelover@gmail.com</mail>groetjes,
V-nessCool
User edit by djvnzza on 21-11-2008 @ 16:06:24 (12%)

What do you think about ik zoek... ??

Vote :   

Jorrit    posted on 21-11-2008 11:14
Waarom sample je geen kick uit een bestaande track?
Mod edit by Jorrit on 21-11-2008 11:15 (89%)
djvnzza    posted on 21-11-2008 11:20
Ik vindt dat zo nep, iedereen gebruikt kicks uit andere hardstyle nummers, er bestaat "tegenwoordig" zo weinig originaliteit. Iedereen samplet van elkaar en maakt een mix van een ander nummer, ze komen niet meer aan met nieuwe nummers!!! You may correct me if i am wrongCool
groetjes, V-ness
Jorrit    posted on 21-11-2008 11:22
Poster: djvnzza
Ik vindt dat zo nep, iedereen gebruikt kicks uit andere hardstyle nummers, er bestaat "tegenwoordig" zo weinig originaliteit. Iedereen samplet van elkaar en maakt een mix van een ander nummer, ze komen niet meer aan met nieuwe nummers!!! You may correct me if i am wrongCool
groetjes, V-ness

Als je alleen een kick 'jat' kan je nummer nog steeds compleet anders worden...
Illusion    posted on 21-11-2008 11:25
Neee dit is duidelijk te horen. Je kan het beste zelf je eigen kicks creeëren. Gewoon sample kickjes, harder maken, fx erin etc. Ga niet mijn recept verklappen:p En een lekkere reverb bass erbij zoeken of maken.

It's all in yourself. Probeer niet te rippen wat al veel gebeurt. Maak je nummer orgineel, en voor je zelf is het ook fijner, dat je een kick hebt die je zelf maakt, dan eentje van iemand anders.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 21-11-2008 @ 11:25:50 (5%)
djvnzza    posted on 21-11-2008 11:27
Klopt heb je gelijk in illusion,
maar ik vraag me dus af hoe je zo'n vette kick maakt,
alles lukt me, behalve de kicks, snap dr geen jota vanCoolCool
Beetje uitgebreidere uitleg zou ik graag willenCool
Groetjes,
v-ness
Jorrit    posted on 21-11-2008 11:31
Poster: Illusion
Neee dit is duidelijk te horen. Je kan het beste zelf je eigen kicks creeëren. Gewoon sample kickjes, harder maken, fx erin etc. Ga niet mijn recept verklappen:p En een lekkere reverb bass erbij zoeken of maken.
.

Ben ik niet met je eens. Viel zowat van m'n stoel toen Luke (Laidback Luke) vertelde dat hij ook zo goed als alles samplet. Kan jij dat horen? Ik niet.
djvnzza    posted on 21-11-2008 11:41
Ik luister niet echt naar zijn muziek, maar ik blijf gewoon bij mening, er wordt al zoveel gesamplet en gejat van anderen, er blijft zo weinig originaliteit in het dj wereldje, ze komen dan wel met nieuwe tracks aan, maar jat van alles en nog wat van iedereen!
En daarbij, het is nooit verkeerd om een extra skill op te doen (in mijn geval)...
groetjes,
v-ness
Synchronizer    posted on 21-11-2008 11:42
House is wel wat anders dan Hardstyle heCool
Ik kan in best veel hardstyle platen aan de kick horen door wie m heeft geproduceerd of uit welke 'hoek' t komt. De kicks in house vind ik veel meer op elkaar lijken, maar dan kan ook een beetje liggen aan t feit dat t mijn muziek niet is.
Beter goed gejat dan slecht bedacht, maar t is toch ook wel tof als je je eigen muziek ook daadwerkelijk zelf produceert dacht ik zoCool

Succes iig en laat t horen als je wat leuks hebt gemaaktCoolgrtz
Illusion    posted on 21-11-2008 12:33
Poster: Jorrit

Ben ik niet met je eens. Viel zowat van m'n stoel toen Luke (Laidback Luke) vertelde dat hij ook zo goed als alles samplet. Kan jij dat horen? Ik niet.

Nee oke, daar heb je misschien gelijk in. Maar een House kick is een heel andere soort kick dan een hardstyle kick.

Een house kick is niet knetterhard zoals hardstyle. Hardstyle heeft een Punch, de kick, en een Whoom, bij de newstyle kick, en bij early hardstyle is het een lekkere harde kick, met een reversed bass.

Bij hardstyle is de kick een belangrijk element. Bij house is de melodie (naar mijn mening) belangrijker.

Een hardstyle kick moet goed zijn om een hardstyle track goed te laten klinken. Gesampelde kicks, zijn meestal van slechtere kwaliteit (afhankelijk van hoe je het doet). En omdat de kick in hardstyle erg belangrijk is, is het samplen naar mijn mening geen goed idee.

@ djvnzza:  Zoals ik zei, is een Kick in hardstyle een belangrijk element. Zorg dat je je eigen orginele kick krijgt. Het klinkt beter (kan beter klinken :d). Op google kan je her en der (als je goed zoekt) genoeg vinden. Probeer je eigen kicks te maken, zodat dat niet iemand anders hoeft te doen.

Toen ik wat eerder bezig was met hardstyle, heb ik wel eens een heerlijke kick van iemand anders gebruikt. Ik wist nog niet hoe ik een kick moest maken. Uiteindelijk voelde het niet fijn om iets van iemand anders te gebruiken. Ik ben me er in gaan verdiepen en vervolgens heb ik in lange tijd geleerd, hoe een kick in elkaar zit.

Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat je er tijd in moet stoppen. Ik heb intotaal wel eens 6 uur aan een kick gewerkt (niet achter elkaar hoor) maar in 1,5 dag ofzo. Hoe langer je er mee bezig bent hoe beter het kan worden.

.. oja:d En Laidback Luke maakt wel chille muziek hoor! Zeker de moeite waard om te luisteren of eens om te draaien. (ik was paar jaartjes terug begonnen met house/electro :D)
User edit by Illusion on 21-11-2008 @ 12:35:08 (10%)
djvnzza    posted on 21-11-2008 13:19
Poster: Illusion

Nee oke, daar heb je misschien gelijk in. Maar een House kick is een heel andere soort kick dan een hardstyle kick.

Een house kick is niet knetterhard zoals hardstyle. Hardstyle heeft een Punch, de kick, en een Whoom, bij de newstyle kick, en bij early hardstyle is het een lekkere harde kick, met een reversed bass.

Bij hardstyle is de kick een belangrijk element. Bij house is de melodie (naar mijn mening) belangrijker.

Een hardstyle kick moet goed zijn om een hardstyle track goed te laten klinken. Gesampelde kicks, zijn meestal van slechtere kwaliteit (afhankelijk van hoe je het doet). En omdat de kick in hardstyle erg belangrijk is, is het samplen naar mijn mening geen goed idee.

@ djvnzza:  Zoals ik zei, is een Kick in hardstyle een belangrijk element. Zorg dat je je eigen orginele kick krijgt. Het klinkt beter (kan beter klinken :d). Op google kan je her en der (als je goed zoekt) genoeg vinden. Probeer je eigen kicks te maken, zodat dat niet iemand anders hoeft te doen.

Toen ik wat eerder bezig was met hardstyle, heb ik wel eens een heerlijke kick van iemand anders gebruikt. Ik wist nog niet hoe ik een kick moest maken. Uiteindelijk voelde het niet fijn om iets van iemand anders te gebruiken. Ik ben me er in gaan verdiepen en vervolgens heb ik in lange tijd geleerd, hoe een kick in elkaar zit.

Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat je er tijd in moet stoppen. Ik heb intotaal wel eens 6 uur aan een kick gewerkt (niet achter elkaar hoor) maar in 1,5 dag ofzo. Hoe langer je er mee bezig bent hoe beter het kan worden.

.. oja:d En Laidback Luke maakt wel chille muziek hoor! Zeker de moeite waard om te luisteren of eens om te draaien. (ik was paar jaartjes terug begonnen met house/electro :D)

Ik kan het niet beter verwoorden dan als dat jij doet...
Ik zoek al heel lang naar een goede uitleg over een hardstyle kick. Maar ik kom er maar niet uit hoe,
daarom vraag ik nogmaals, is iemand die mij kan helpen?
Misschien weet iemand een link naar een site waar het haarfijn uitgelegd wordt (en het liefst wat ook te begrijpen valt).
Groetjes v-ness
Twizz    posted on 21-11-2008 15:11
verander je mail ff in <mail>hardcorehardstylelover@gmail.com</mail>  om SPAM te voorkomenWinking my eye

<m a i l>jemail@jemail.com</m a i l>  en dan zonder spaties
User edit by Twizz on 21-11-2008 @ 15:12:11 (71%)
djvnzza    posted on 21-11-2008 16:26
heb ik gedaan:D,
nu graag weer on-topic haha:P
Inmiddels heb ik al honderd keer van anderen gehoord: microtonic of junglist..
Jep, moooi, maar nu nog de maak van een hardstyle kick!
Hoe doe je dat?
zou fijn vinden als iemand dit me kon uitleggen,
groetjes, v-ness
Illusion    posted on 21-11-2008 18:00
Een producer zal nooit zomaar zijn eigen recept weg geven om anderen er beter van te laten wordenWinking my eye. Maar hij kan ze wel een beetje op weg helpen:D. Zoek eerst eens op googleWinking my eye bijv: "Hoe maak ik een hardstyle kick"

djvnzza    posted on 23-11-2008 15:28
Ik heb al heeeel vaak gegoogeld (of hoe je het ook mag schrijven :P Winking my eye ),
Maar tot nu toe dus niks uitgekomen dus...
Who can help meConfused
groetjes!
nicknaughty    posted on 23-11-2008 15:51
weet niet hoe het zit, maar probeer eens een 808 en een 909 kick te layeren en dan daarna klootviolen met der settings. ik weet niet hoe je dat zuigende pomp effect erin krijgt verdeer
djvnzza    posted on 23-11-2008 16:31
Ook vaak geprobeerd, no results...
bambamstudio    posted on 23-11-2008 17:02
Hardstyle kick bestaat veelal uit dis kicks de je layered
Het overstuurde geluid van de kick krijg je middels distortion.
Aan het eind zit vaak een gale om de staart van het effect weg te halen.
Wat compressie om het dynamiek van de kicks en de distortion op te vanegn en klaar ben je
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Prozei    posted on 23-11-2008 23:20
Poster: bambamstudio
Aan het eind zit vaak een gale om de staart van het effect weg te halen.

moet het niet een gate zijn?

een hardstyle kick bestaat vaak uit 3 lagen:
- hihat/snare/clap.
- kick (bvb 909).
- bass.
je zou ook op 2/3e van een beat een pitched of een reversed bass mee kunnen laten lopen.
hierdoor wordt je kick niet zo kaal en lijkt het tempo van je track wat omhoog te gaan.

veel gebruikte plugins voor distortie:
-quadrafuzz.
-tridirt
-izotope trash
Mod edit by Prozei on 23-11-2008 23:32 (100%)

This is an old Topic

No new postings for 6.137 days.
 Post CommentThat would be 204.6 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

109 Users online: 52 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 11.643
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.828.189