Poster: Jorrit
Ben ik niet met je eens. Viel zowat van m'n stoel toen Luke (Laidback Luke) vertelde dat hij ook zo goed als alles samplet. Kan jij dat horen? Ik niet.
Nee oke, daar heb je misschien gelijk in. Maar een House kick is een heel andere soort kick dan een hardstyle kick.
Een house kick is niet knetterhard zoals hardstyle. Hardstyle heeft een Punch, de kick, en een Whoom, bij de newstyle kick, en bij early hardstyle is het een lekkere harde kick, met een reversed bass.
Bij hardstyle is de kick een belangrijk element. Bij house is de melodie (naar mijn mening) belangrijker.
Een hardstyle kick moet goed zijn om een hardstyle track goed te laten klinken. Gesampelde kicks, zijn meestal van slechtere kwaliteit (afhankelijk van hoe je het doet). En omdat de kick in hardstyle erg belangrijk is, is het samplen naar mijn mening geen goed idee.
@ djvnzza: Zoals ik zei, is een Kick in hardstyle een belangrijk element. Zorg dat je je eigen orginele kick krijgt. Het klinkt beter (kan beter klinken :d). Op google kan je her en der (als je goed zoekt) genoeg vinden. Probeer je eigen kicks te maken, zodat dat niet iemand anders hoeft te doen.
Toen ik wat eerder bezig was met hardstyle, heb ik wel eens een heerlijke kick van iemand anders gebruikt. Ik wist nog niet hoe ik een kick moest maken. Uiteindelijk voelde het niet fijn om iets van iemand anders te gebruiken. Ik ben me er in gaan verdiepen en vervolgens heb ik in lange tijd geleerd, hoe een kick in elkaar zit.
Daarnaast is het natuurlijk ook zo dat je er tijd in moet stoppen. Ik heb intotaal wel eens 6 uur aan een kick gewerkt (niet achter elkaar hoor) maar in 1,5 dag ofzo. Hoe langer je er mee bezig bent hoe beter het kan worden.
.. oja:d En Laidback Luke maakt wel chille muziek hoor! Zeker de moeite waard om te luisteren of eens om te draaien. (ik was paar jaartjes terug begonnen met house/electro :D)