CDJ1000 defect, Mircoswitch vervangen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

antig01    posted on 20-11-2008 23:45
Hey, mochten er mensen zijn die problemen hebben met hun cdj1000 zoals:

Cue reageerd niet, springt bij aanraken cue button naar volgend nummer, enz enz.
Ik heb reeds diverse CDJ's gerepareerd door er nieuwe microswitches in te solderen.
Mochten mensen dit zelf willen proberen, wil ik ze graag helpen, of het zelf doen voor een geringe vergoeding.. Switches heb ik thuis genoeg liggen :P

Als er veel animo voor is maak ik wel een how-to met foto's.

Groet Anton

What do you think about CDJ1000 defect, Mircoswitch vervangen ??

Vote :   

gizzy    posted on 20-11-2008 23:56
KONING!!!! Gelukkig heb ik nog een redelijk nieuwe set. Maar ik ken idd genoeg cdj's die dit zeker zouden kunnen gebruiken. Misschien kan je er een tutorial van maken? Voor alle lieve mensen van DJResource?? (A) Winking my eye Ik hoor het wel. Goed bezig ieder geval. Laters, Peter
Laidback    posted on 21-11-2008 04:30
de "microswitches" zijn de zwakste componenten van de CDJ's

heb er al behoorlijk wat laten servicen door Dj's die denken dat het een hamerspel is, die gewoon op de knoppen staan te rammen zoals jij of ik op spijkers zou slaan met een hamer..

in dit geval gaan de microswitches echt snel "dood"  zonde.. een nieuw setje kost (om en nabij) 30 euro..

denk dus een beetje met je verstandtttttt .. de play en cue knoppen hebben maar een heel klein tikje nodig.. geen hamerslag dus Winking my eye (save your wallet!!)
Sebasz    posted on 21-11-2008 09:55
Kan iemand even uitleggen wat de microswitch is?
Bartjens    posted on 21-11-2008 10:03
De microswitch zit onder je play en ceu knop. De switch zorgt ervoor dat wanneer jij op de knop drukt het signaal wordt omgezet naar data voor de cdj Happy, laughing
(hoop dat ik het goed uitleg :P )
www.djbrowbeat.com
nicknaughty    posted on 21-11-2008 10:06
Poster: antig01
Hey, mochten er mensen zijn die problemen hebben met hun cdj1000 zoals:

Cue reageerd niet, springt bij aanraken cue button naar volgend nummer, enz enz.

ik heb volgens mij het zelfde prbleem. een how-to zou ideaal zijn antig01!
tairip    posted on 21-11-2008 10:23
Poster: Laidback
de "microswitches" zijn de zwakste componenten van de CDJ's

heb er al behoorlijk wat laten servicen door Dj's die denken dat het een hamerspel is, die gewoon op de knoppen staan te rammen zoals jij of ik op spijkers zou slaan met een hamer..

in dit geval gaan de microswitches echt snel "dood"  zonde.. een nieuw setje kost (om en nabij) 30 euro..

denk dus een beetje met je verstandtttttt .. de play en cue knoppen hebben maar een heel klein tikje nodig.. geen hamerslag dus Winking my eye (save your wallet!!)

Wat kost 30.- een microswitch? Bij lange na niet! Of wat bedoel je met een setje?
Stefjuuh    posted on 21-11-2008 16:34
Waarschijnlijk Play en Cue, en met inbouw
mentheman88    posted on 21-11-2008 20:16
Klinkt goed, de cue van mijn rechter cdj-klikt niet meer (doet het nog wel lijkt wel touch sensitive). Ik blijf trouwens lekker door hameren en drummen. Wat is nou dertig euro als je voor je cdj meer dan 1000 euro neergeteld heb. Geen probleem, lekker drummen.
Curd    posted on 21-11-2008 23:36
beetje respect voor de gear kan nooit kwaad  Cool
Laidback    posted on 21-11-2008 23:38
Poster: Stefjuuh
Waarschijnlijk Play en Cue, en met inbouw

dat bedoelde ik idd Happy, laughing
tairip    posted on 22-11-2008 09:25
Poster: Laidback

dat bedoelde ik idd Happy, laughing

Maar het is ja veel goedkoper om gewoon even de microswitches om te solderen!
antig01    posted on 23-11-2008 14:39
Is er nog iemand die deze mircoswitches vervangen wil hebben?
Mijn eigen CDJ's zitten al nieuwe in, en ik ga ze niet alleen open halen voor een how-to..
Dus als iemand ze nog vervangen wil hebben, is dit mooi te combineren.
Niks opsturen, langsrijden en klaar terwijl je wacht..

Groet Anton

Stuur ff een PB of mail..
antonvandergeest@gmail.com

This is an old Topic

No new postings for 6.063 days.
 Post CommentThat would be 202.1 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

56 Users online: 32 Guests (24 Unknown)
Pages generated today : 10.434
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.234.851