Dj Magazine
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DrezZ    posted on 18-11-2008 19:54
Hello Collega's!
Voor school moet ik een Djmagazine ontwerpen
ik vroeg me af wat jullie er allemaal zouden instoppen!
Welke topics die elke keer kunnen terugkomen?
Titel van Magazine?
Doelstelling van magazine?
onderwerpen/rubrieken/...
Verschijningsfrequentie?
Wijze van verspreiden? internet/papier?

Enkel voor dj/producer of voor iedereen?

Ik zou al zeer tevreden zijn met enkele goeie antwoorden! alvast bedankt!
(Je kan ook PM'en)

Alvast Bedankt!

What do you think about Dj Magazine ??

Vote :   

JasperVC    posted on 18-11-2008 20:24
Reviews van de nieuwste/bekendste gear?
cd'tje bijsteken met een mix
Een artikel over I Love Techno? :p Of leuke feestjes ofzo
Interview met bekende dj Winking my eye

Misschien hebde ier wat aan Winking my eye
Xitrate    posted on 18-11-2008 20:33
Maandelijks blad met partyagenda voor elke maand.
Idd reviews/previews, interviews, feestverslagen, 'brievenbus' met daarin brieven van lezers.. etc
tairip    posted on 18-11-2008 20:42
Titel van Magazine?
Iets zou het blad een zeer aanverwante naam geven zoals bijvoorbeeld PRODJ (samenvoeging Producer/DJ)

Reviews
DJ interviews
Club/ Organisatie interviews
Releases
Gear
Advertenties
Partyagenda
Tips/ Tricks
Vacatures (Residentie, AV bedrijven)

Verschijningsfrequentie?
1x in de maand, niet vaker want dat trek DJ NL niet

Papier, lekker een hardware magazine om mee te nemen in de bus/ trein.
En misschien een website er naast maar daar niet je magazine op tonen maar misschien wel oudere interviews enzo.

Succes ermee!
V-Ray    posted on 18-11-2008 22:24
Leuke opdracht! Is het een specifieke opleiding die met entertainment of muziek te maken heeft?

Titel: Lastig. Maar als namen als PRODJ niet beschermd zijn, dan kun je die gebruiken. Ik ben geen ster in het bedenken van een titel. En die van Tairip is al erg sterk moet ik zeggen.

Aanvullend/uitbreiding op tairip -> onderwerpen/rubrieken:
  • Reviews hardware (vergelijkingstests, introductie tests, "dagelijks gebruikt"-test)
  • Reviews software (vergelijkingstests, introductie tests, "dagelijks gebruikt"-test)
  • Interview DJ (afwisselend nationaal/internationaal)
  • Interview Producer (afwisselend nationaal/internationaal)
  • Interview Clubeigenaar (afwisselend nationaal/internationaal)
  • Interview Organisaties (afwisselend nationaal/internationaal)
  • Interview Legende (Hoe is het nu met ...... ? Wat doe je tegenwoordig?)
  • Nieuwe hardware en software (actueel rubriek/shopping rubriek)
  • Achtergrond informatie: Werking van audio, fabrieksbezoek producent hardware, hoe werkt een cd-speler/draaitafel van binnen, etc.
  • Rubriek: Hoe ging het vroeger?
  • Rubriek: Recht en krom, een uitleg over muziekrechten, voorbeeldcases, etc.
  • Nieuwe tracks producties. (ism met betaalde download-organisatie een overzicht maken, is het ook direct gesponsord)
  • Advertenties (de grote jongens doen hele 1/1e pagina's of 2/1e pagina's. De (online) winkels zullen zich beperken tot kleinere adv. Mogelijkheid voor particulieren om 2e hands gear aan te bieden ("rurbieksadvertenties, evt met foto tegen meerprijs"). Houdt dat toegankelijk en 1 simpele format aanhouden.
  • Partyagenda (nationaal en een aparte internationaal)
  • Tips/tricks: zogenaamde "How to.....".
  • Vacatures
Frequentie: Maandelijks lijkt me prima. Tenzij je heel makkelijk de artikelen kunt maken en teveel artikelen hebt om ongeveer 100 pagina's per uitgave vol te krijgen. Anders 24 keer per jaar? 100 pagina's uitgaande van print. 
Bij 100 pagina's, denk aan:
- 75 redactioneel (waarvan 2 tot 4 al standaard werk zijn; cover 1=voorpagina, inhoudsopgave, colofon),
- 20 advertentiepagina's, en 
- 5 marketingpagina's ("Neem een jaarabonnement! Krijg korting of een gift", "Geef een abonnement cadeau!", "Bewaarmappen", "Tijdschrift-gerelateerde gear tassen/mutsen/hoesjes verkoop", "Kijk ook op onze website!" bladiebla)

Wijze van verspreiden?
Internet voordelen: Snel op te bouwen medium, lage productiekosten, indien gratis (is een MUST!) is het makkelijk snel abonnees te werven. Vraagt op korte termijn een hoge investering. Bij een hoge oplage pak je sneller omzet van adverteerders, dat moet wel voldoende zijn om 1 of 2 FTE te kunnen betalen. Magazine is dynamisch te maken, dus veel geluid en bewegend beeld in te zetten. Maakt het een stuk aantrekkelijker. Vooral in de audio-video wereld erg belangrijk denk ik.
Internet nadelen: Magazine kan niet te groot zijn in aantal pagina's. Het moet een vluchtig medium zijn wat men in een kwartiertje volledig heeft gezien. Er is op internet teveel afleiding om de aandacht van de lezer lang vast te houden. Jij gaat zelf ook geen hele lange emails lezen.  
Print voordelen: Aandacht van lezer is groot. Men gaat er echt "even voor zitten". Dat is een grote meerwaarde voor adverteerders. Mogelijk naslagwerk,
Print nadelen: Erg moeilijk om grote (betaalde!) oplage te realiseren. Hoge kosten in opmaak, drukwerk, papier, logistiek, voorraadbeheer en met name verspreiding. Vergis je niet in de promotiekosten van een magazine. Als het echt goed is, dan verkoopt het zichzelf wel en raakt het snel genoeg bekend onder de selecte groep mensen die in de producer/dj wereld zitten. Als je het in de supermarkten en tijdschriften rekken enzo wilt hebben, dan gaat het je onwijs veel geld kosten.   

Aantal inspiratiebronnen/voorbeelden voor internetmedia zijn:
www.ktmnewsclutch.nl
www.bomvol.com
www.skinnmagazine.com (lichte waarschuwing, leeftijd 12+)

Laatste tips: 
Maak, in dit specifieke geval, een engelstalig tijdschrift. Het is vrij makkelijk nog om leading te worden in dit segment en je kunt snel grote sprongen maken qua aantal lezers. De markt waar je over schrijft is niche. Eventueel kun je altijd nog een Nederlandstalige versie maken. Of Spaans, of Frans, etc.

Vanaf begin af aan een duidelijke tariefstelling naar adverteerders: Betalen per x-aantal impressies. Geen vast tarief voor een advertentiepagina maken. Op lange termijn gaat je dat tegen staan. Je bereikt op den duur meer mensen, dus biedt je meer mediawaarde. Adverteerders zullen verwoedde pogingen doen om aan dat lage, goedkope, begin- of starterstarief te blijven hangen.

Hoe dan wel? Bijvoorbeeld: € 20,- per 1000 impressies. Kun je misschien veel vinden tov andere media, maar bedenk dat dit een behoorlijk "special-interest" medium wordt. Oftewel, het publiek wat het medium leest, is behoorlijk geselecteerd en gefilterd. Het publiek IS ABSOLUUT geinteresseerd in DJ/AUDIO/VIDEO. Een advertentie op NU.nl heeft bijvoorbeeld veel meer "waste" dan in jouw medium.

Succes. Voor vragen, kun je me altijd even een email sturen.

Steel niet! De belasting duldt geen concurrentie!
Jorrit    posted on 19-11-2008 08:57
Poster: DrezZ
Hello Collega's!
Voor school moet ik een Djmagazine ontwerpen
ik vroeg me af wat jullie er allemaal zouden instoppen!
Welke topics die elke keer kunnen terugkomen?
Titel van Magazine?
Doelstelling van magazine?
Verschijningsfrequentie?

Enkel voor dj/producer of voor iedereen?

Ik zou al zeer tevreden zijn met enkele goeie antwoorden! alvast bedankt!
(Je kan ook PM'en)

Alvast Bedankt!

Dus als ik het goed begrijp, gooi jij al het nadenkwerk hier neer, en ga je het dan zelf uitvoeren, en lever je het dan in?:p
Mod edit by Jorrit on 19-11-2008 08:57 (1%)
Lead    posted on 19-11-2008 09:29
Da's inderdaad gemakkelijk zo....

Geef zelf eens wat informatie welke richting je zelf op zou willen gaan....

Zonder dat is dit echt anderen jouw opdracht laten voeren.... dan vrees ik voor een slotje Winking my eye
Let the BASS be louder
Xtremer    posted on 19-11-2008 09:35
Poster: DrezZ
Voor school moet IK een Djmagazine ontwerpen

Misschien is het makkelijk zelf onderzoek te doen in DJ magazines. Ik moet op school voordat ik iets ga creëren onderzoeken wat ik van plan ben en hoe.

Poster: Jorrit
Dus als ik het goed begrijp, gooi jij al het nadenkwerk hier neer, en ga je het dan zelf uitvoeren, en lever je het dan in?

Bij de bronvermelding: met dank aan alle ideeën van de members van DJResource
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 19-11-2008 @ 09:36:12 (2%)
4Tastic    posted on 19-11-2008 17:14
Het is toch slim om wat hulp te vragen, weet zeker dat er geen docent op school is die verstand van DJ's/gear/DJ's interesse heeft Winking my eye Vind het eigenlijk best goed dat je eerst bij je doelgroep informeerd wat zij willen voor je zomaar iets gaat maken.
Hij geeft al aan dat hij blij is met een beetje hulp niet dat het hele magazine door djr gemaakt moet worden.

Misschien is de vraagstelling niet helemaal top maar het idee erachter kan ik wel begrijpen.

Misschien kan je wat fabriekanten vragen mee te werken? Kunnen ze stukken inzenden scheeld jou veel typ werk. Is het alleen geen objectief magazine meer dat is dan weer een nadeel.
http://www.djsander.nl
User edit by 4Tastic on 19-11-2008 @ 17:16:13 (3%)
V-Ray    posted on 19-11-2008 17:46
Anders kom je ook langs bij de DJ Geartest Meeting en kun je gelijk wat mensen daar peilen hoe ze erover denken.
User edit by V-Ray on 19-11-2008 @ 17:47:27 (45%)
4Tastic    posted on 20-11-2008 19:46
Poster: V-Ray
Anders kom je ook langs bij de DJ Geartest Meeting en kun je gelijk wat mensen daar peilen hoe ze erover denken.

Dat is natuurlijk wel een eindje rijden vanuit begië.
User edit by 4Tastic on 20-11-2008 @ 19:47:01 (8%)
V-Ray    posted on 20-11-2008 22:15
Ach, je moet er wat voor over hebben. Winking my eye

Ennuh, na de vraag is het wel een beetje stil vanuit de TS?
User edit by V-Ray on 20-11-2008 @ 22:15:53 (100%)
4Tastic    posted on 20-11-2008 23:21
Idd, een bedankje mag er toch op zijn minst wel vanaf toch?

This is an old Topic

No new postings for 6.016 days.
 Post CommentThat would be 200.5 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

170 Users online: 13 Guests (157 Unknown)
Pages generated today : 32.759
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.640.510