Hoe een mix te recorden
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

kardon    posted on 17-11-2008 13:10

Ik neem mijn mixen op met audacity,alleen nu heb ik wel is het probleem
dat er een irritante zoem door de mix heen klinkt.heeft dit te maken met mijn
kabel(van pc naar mixer via rec ingang,)of met de aarde ofzo?ik heb pioneer djm 600.

miss betere sugesties om te recorden altijd welkom.

Greetz Smile having fun
Mod edit by Lead on 17-11-2008 23:46 (3%)

What do you think about Hoe een mix te recorden ??

Vote :   

Stefjuuh    posted on 17-11-2008 14:06
kan aan de kabel liggen, of aan je geluidskaart zelf. Aarding is geloof ik alleen een probleem bij TT's. Ik neem aan dat je 1 master naar je boxen doet, en de record/booth watdan ook naar je PC? Als je master niet bromt, wissel het voor de gein eens om!
OrsonWelsh    posted on 17-11-2008 14:21
misschien toch de kabel denk ik..heb je al een ander kabeltje geprobeerd?
kardon    posted on 17-11-2008 15:37

hoe nemen jullie op dan?want ik denk niet dat ik het kan verhelpen
Dyno    posted on 17-11-2008 21:12
Veel mensen prikken de kabel die uit het mengpaneel komt (rec out of booth) in de mic ingang van de pc.
Dit geeft vaak een irritante brom/ruis.

Controleer of je pc een line ingang heeft.

Zie hier:

http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Boyd    posted on 17-11-2008 21:36
Prozei    posted on 17-11-2008 22:30
een djm beschikt over gebalanceerde uitgangen als je een geluidskaart hebt met gebalanceerde ingangen heb je geen last van ruis.
zo kan je je mixen in hoogwaardige kwaliteit opnemen.
Mod edit by Prozei on 17-11-2008 22:37 (43%)
bambamstudio    posted on 17-11-2008 22:38
gebalanceerde ingangen zijn niet perse nodig om iets zonder ruis op te nemen
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
tairip    posted on 17-11-2008 23:41
Check dit even! Ik heb ff een snel filmpje gemaakt met mijn mooie drenthse accent! Winking my eye

Youtube
Lead    posted on 17-11-2008 23:45
Poster: kardon
...een irritante zoem door de mix heen klinkt...

Klinkt heel erg als kabel probleem. Probeer eens een andere degelijke kabel, lijkt op los zitten massa contactje of een vuile connector die niet helemaal contact maakt.

Aan de plug is niet altijd de opname kwaliteit te merken. Op een mini jack plug kun je hetzelfde signaal aanbieden als op een gebalanceerde kabel (hoewel dit heel onlogisch zou zijn en niet-gestandariseerd).

Gebalanceerd is ook niet om ruis te onderdrukken of beperken, maar is in het leven geroepen om signalen over een lange afstand met zo min mogelijk storing te kunnen transporteren. Dit is een heel degelijke en betrouwbare standaard gebleken. Gebalanceerd signaal kan zowel op een XLR als stereo JACK plug worden aangeboden, het signaal op beide is gelijk.

Voor de techies : De twee signaalvoerende draden zijn 180 graden in phase gedraaid ten opzichte van elkaar. Door een slim filter aan beide kanten van de kabel kun je zo berekenen wat storing is en wat bij het originele signaal hoort.

Ruis zal zelden nooit optreden gedurende het transport over de kabel maar zal vaker al op de ingang weggestuurd worden. Gebalanceerde uitgangen verbeteren dit signaal overigens niet in kwaliteit, wat erin gaat komt er ook weer uit.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.130 days.
 Post CommentThat would be 204.3 months
or a whopping 16.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

264 Users online: 186 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 60.057
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.953.602