Het mixen van een paar songs achter elkaar lukt me nu al aardig. Ik ben nu bezig grotere sets uit te zoeken van 30 - 60 minuten. Wat me opvalt is dat de songs waarmee ik wil eindigen altijd 7 - 10 BPM hoger liggen dan het gedeelte dat ik daarvoor heb gedraaid.... wat kan ik nu doen om naar die snellere BMP toe te werken?
* bij iedere song halverwege een BMP erbij smokkelen. Na 7 tot 10 liedjes is het verschil overbrugd? * vanaf de eerste track op de hoogste BMP gaan zitten? * misschien nog een andere optie
Alvast bedankt voor alle reacties... als ik dit onder de knie krijg, kan ik eindelijk eens wat langere setjs gaan proberen.
What do you think about Toewerken naar hogere BPM in set ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Je kan tijdens het nummer toch gewoon wat bijpitchen? Als je het heel rustig doet en verspreid over het nummer kan je steeds snellere nummers gaan inmixen
Wat ik doe is bij nummers die voor wat extra drive in de set zorgen ietsjes omhoog pitchen.
Doe dit een paar keer en voila, je bent sneller bezig. Let wel op dat je dit niet te grof doet, daarmee verander je de toonhoogte van je nummer ook een klein beetje. Gelukkig is dit bij een klein aantal procent niet te horen.
Het beste doe je dit op gevoel, wat je na een tijd hebt opgebouwt.
Als een nummer wat je inmixed een beetje hoger ligt, kan je die gewoon omlaag pitchen. Geen probleem, ligt het echter fors hoger dan probeer je het te verdelen 1 langzamer en de ander wat sneller.
Probeer geen nummers te mixen die meer dan 10bpm uit elkaar liggen,
Ik hou zelf max 3.5% aan.. Soms iets meer, maar dan ga ik niet op -3.5, en +3.5 zitten. Teveel pitchen klinkt ruk. omhoog pitchen, niet doen tijdens strings oid. (Als je geen mastertempo hebt) Gewoon op een kale beat, of een stil stukje!
User edit by Stefjuuh on 10-11-2008 @ 22:05:17 (13%)
Verder kun je meestal zonder problemen wisselen in een break. Een verschil van een paar beats is geen probleem. Of je een directe break kunt gebruiken is natuurlijk afhankelijk van de 2 nummers.
Op deze manier werken veel feest-mixers hun set af maar kan in elk genre gebruik worden om snel een paar BPM omhoog te werken.
of
Het maken van een loop van het volgende nummer, die eerst inmixen en daarna per herhaling een paar BPM up of down zetten totdat je de juiste BPM hebt en direct laten volgen door het climax deel van het nummer.
Laat je creativiteit maar los.....
http://soundcloud.com/lau-daniels
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.